Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  105 10103
Sitat av commie Vis innlegg
Dagbladet er nesten like ille. Men dessverre så er det nok ingen avtale mellom tv3 og avisene, det er nok bare sånn at slike "nyheter" er billige(omtrent gratis) å produsere og gir masse klikk.
Vis hele sitatet...

Vet ikke om det er noen avtale mellom tv3 og avisene, men mener de som er med på programmet har en kontrakt med tv3 om at de må si ja til intervjuer med media i en viss periode under og etter programmet.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Hele programmet er jo en teknisk katastrofe.

De har jo ikke klart å filme noe av intrigene, men kun at de snakker om intrigene. De har også driti seg ut på sync-filmingen, altså den delen hvor du ser hodet til personene på en green screen mens de snakker. De er helt blasse og grønnaktige i fjeset, noe som kommer av at de har brukt helt feil belysning med green screen.

Hele programmet bærer preg av amatørmessige medarbeidere og produksjon.

Edit: Produsjonsselskapet er forresten de samme som produserer OsloTV og har omtrent ingen erfaring med et program i denne "størrelsen" hvis du kan kalle det det.
Sist endret av Eplefisk; 20. mars 2009 kl. 19:23.
Har lastet ned episodene og sett litt på det. Hva er vitsen med å få så stygge damer med på dette og så har de så mange bra gutter? Eneste litt bra av damene er jo Noor.
Det at et slikt program får såpass oppstyr både i tv, media og her på forumet sier vell mer om samfundet en om Paradise hotel.
Jeg er ikke serlig bekymret for om det er rett og vise slikt på TV, jeg er mer bekymret for folk flest når det går ann og tjene penger på slikt
Jeg tror at folk ser på slike programmer nesten utelukkende for å føle seg mer komfortabel med livene de lever. Hvis man lever et ganske "uinteressant" liv, og ikke føler at man er alt man kunne og 'burde' være, kommer man uansett godt ut om man sammenligner seg med kjøtthuene i realityprogrammene.
Faen så latterlig stekepanne! ...like teit som det teite kallenavnet; stekepanne.

Hele konseptet er greit nok, spør du meg. Jeg synes ikke det er så veldig bra eller spennende helt enda, men jeg tror det kommer seg når folk, da spesielt jentene begynner og bli utspekulerte.

Det er ekte drama, folk har sex og ålreite damer. Det er folk som danner allianser og neste mann gjør alt for og splitte dem. Det skal iallefall være det. Jeg har sett mange episoder hittil og er skuffa til nå. Men som sagt, jeg tror det blir bedre. Den danske versjonen var jo bra, så jeg har store forhåpninger.

Selvom jeg liker programmet så er det ikke sånn at jeg lever livet mitt gjennom dem, og forresten.. Det er hvertfall en dum påstand. Dere kjenner meg ikke, og å komme med en sånn påstand at jeg lever livet mitt mellom andre fordi jeg ser på et viss tv program er ikke logisk.

Men det skjer faktisk morsomme ting der nå også.
Som feks: Han ene karen der, Øystein lå i senga etter og ha kommet fra fyllerangel. Og så spør han hu ene dama "er du kåt?" og jenta svarer rett ut: ja. Og mye frem og tilbake. Man ser at Øystein vil ha hun, og jenta sier nesten rett ut "knull meg" Men Øystein er så latterlig drita og har ikke sjangs til å få snøret i bånn. Kanskje ikke så morsomt og lese, men prøv å forestill dere det. ...

Alt er ekte, ikke sant. Det er det som er bra.

Jeg er forsåvidt enig at det er litt idiotisk også på en annen side, men jeg synes det er morsomt. Og forskjellige folk liker forskjellige ting. Det å si at jeg lever livet mitt melllom dem har bare ikke mening.

Jeg følte at jeg måtte forsvare meg litt siden jeg nesten ble flama i denne tråden.
Mhh, har hørt om dette. Er visst det "nyeste hippe" man skal få med seg, alle på skolen ser på og prater om dette programmet konstant.
Slikt dritt minner meg på hvorfor jeg ikke ser på tv, (eller hører på radio, for den saks skyld.)

Etisk? Hvem bryr seg?
De kan vise hva de vil av hjernedød underholdning til et hjernedødt publikum for min del. Hvis folk er dumme nok til å bruke tiden sin på sånt.. Nei, jeg har ikke ord.
Det kan være det samme. We're all doomed anyway.
Sammenligner det med "farmen", berre at NO dreier det seg om et luksus hotell, "hotte" folk, og ting som pressen VET folket vil ha. Jesus..
Jeg er stolt over ikke å ha sett en eneste episode av møkka. (Jeg så faktisk de siste episodene av den originale, første amerikanske "Paradise Hotel"..de var jo litt spennende, hehe..men noe TV3-produsert herk med norske bimboer MÅ jo bare være ræva, tenker jeg..)
Sitat av Mjirt Vis innlegg
Nei, man må faktisk ikke se noe på TV. Jeg bor med to andre gutter, og TVen vår står på hemsen (avkoblet) fordi vi alle vil bruke tiden vår mer produktive og givende ting. Gjennomsnittet (i USA 2005) var over 6 timer (!!) med TV hver eneste dag. DET er spectatorism, det! Jeg sier ikke at du personlig er hjernedød fordi du ser på TV ^^, men jeg tror at hvis alle hadde brukt litt mindre tid på meningsløs surfing, og litt mer tid på å leve sitt eget liv, ville verden littegrann bedre
Vis hele sitatet...
6 timer med tv er jo ikke så ille, i ukedagene så sitter jeg vel cirka 10-12 timer på pcen hver dag. Det er et temmelig stort problem da, men det er vinter og jeg hater kulde.
Ahh jeg elsker reality tv.
Det er sosiale eksperimenter som utføres på ekte mennesker. I min livslange studie av mennesker er dette underholdning fra øverste hylle. Det er spesielt å se hvor mange "vanlige" mennesker som oser av psykiske diagnoser.

Min favoritt er egentlig big brother, der går ikke det ut på å "spille" men bare leve sammen med andre mennesker så godt de kan.
Paradise Hotel inneholder dette også men jeg synes de klipper vekk de interessante delene. Men de har også mye bra.
For de som ikke har fulgt med har de faktisk puttet inn to ekskjærester "helt tilfeldig" inn på samme rom. Forholdet dems ente med at bestekompisen til gutten hadde en affære med dama. For å toppe hele kaka har de putta inn han bestekompisen også.
Sitat av appel Vis innlegg
Faen så latterlig stekepanne! ...like teit som det teite kallenavnet; stekepanne.

Selvom jeg liker programmet så er det ikke sånn at jeg lever livet mitt gjennom dem, og forresten.. Det er hvertfall en dum påstand. Dere kjenner meg ikke, og å komme med en sånn påstand at jeg lever livet mitt mellom andre fordi jeg ser på et viss tv program er ikke logisk.

Jeg følte at jeg måtte forsvare meg litt siden jeg nesten ble flama i denne tråden.
Vis hele sitatet...
Kanskje du har rett i at jeg tok litt hardt i, det er nok andre grunner til å se programmet også. Men jeg er overbevist om at mange ser på slike program for å rettferdiggjøre at de ikke er alt de kunne og "burde" være. Forøvrig interessant at du føler deg personlig angrepet av min generelle påstand.
Sitat av Hafrsfjord Vis innlegg
Har lastet ned episodene og sett litt på det. Hva er vitsen med å få så stygge damer med på dette og så har de så mange bra gutter? Eneste litt bra av damene er jo Noor.
Vis hele sitatet...
fordi damene blir penere i fylla.
Sitter på skolen nå å hører på jentene(og faktisk noen av gutta) som snakker om paradise hotel.

"D e jo ingen som har pult enda!"

WTF? Jaja, idioti på sitt beste.
Hva er det folk ser i programmet? Underholdning? Tidsfordriv?

Personlig fikk jeg gjennom gå for 5min siden etter å ha sakt at programmet suger hardt.
TV3 vinner i hvertfall VM i å finne de største klysene i Norge da. Den skal de ha.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
TV3 vinner i hvertfall VM i å finne de største klysene i Norge da. Den skal de ha.
Vis hele sitatet...




Helt enig, plutselig virka vi "andre" normale gitt, bra av TV3. Noe kan da tydeligvis tven brukes til ennå.
Sitat av hayer Vis innlegg
Sitter på skolen nå å hører på jentene(og faktisk noen av gutta) som snakker om paradise hotel.

"D e jo ingen som har pult enda!"

WTF? Jaja, idioti på sitt beste.
Hva er det folk ser i programmet? Underholdning? Tidsfordriv?

Personlig fikk jeg gjennom gå for 5min siden etter å ha sakt at programmet suger hardt.
Vis hele sitatet...
Da spør du dem enkelt å greit:

"Er dere så umodne at dere ser på Norsk TV for å se personer ha seksuelt samleie?"
"Klarer dere å bli irritert/lettere irritert når personer på et reality-program ikke utfører seksuelle handlinger?"
"Har dere så liten/til ingen erfaring med intime situasjoner at dere må leve ut fantasien rundt dette ved å se på andre personer som gjør det?"


Se hva dem har å svare til det...
Sist endret av Clr; 24. mars 2009 kl. 13:17.
revenge of the nerds tråden anyone?

Paradise er fantastisk hjernedød underholdning - ja for det er akkuratt det det er, det er ikke meningen å være lærerikt, det er ikke meningen at du skal løse en twist til neste episode. Du skal rett og slett underholdes - og det klarer tv3 jævlig bra, jeg benker meg foran sofaen hver kveld og nyter det uinteressante vaset som om det ikke var noen morgendag.
Noe av det mindre underholdene som er på tv'en!!
jeg elsker paradise hotel ! jeg går ikke glipp av en eneste episode.
men skjønner ikke hvorfor.kansje noe i underbevistheten som digger det.

litt "off topic" men samme gjelder programmet "deadliest catch" på discovery.
skjønner ikke hva som er så bra/kult/fett med dette programme.
DET ER DET BARE!

SPRØTT.
Sitat av Clr Vis innlegg
Da spør du dem enkelt å greit:

"Er dere så umodne at dere ser på Norsk TV for å se personer ha seksuelt samleie?"
"Klarer dere å bli irritert/lettere irritert når personer på et reality-program ikke utfører seksuelle handlinger?"
"Har dere så liten/til ingen erfaring med intime situasjoner at dere må leve ut fantasien rundt dette ved å se på andre personer som gjør det?"


Se hva dem har å svare til det...
Vis hele sitatet...
Du er klar over at du vil bli fullstendig latterliggjort hvis du sier de formuleringene høyt? Det at du kaller det "seksuelle handlinger" i en muntlig formulering får meg til å tro at du knapt nok aner hva ordet innebærer.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Du er klar over at du vil bli fullstendig latterliggjort hvis du sier de formuleringene høyt? Det at du kaller det "seksuelle handlinger" i en muntlig formulering får meg til å tro at du knapt nok aner hva ordet innebærer.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hvordan vennekretsen din er, men hvis de ikke er voksne nok til å kunne bruke ord som seksuelle handlinger i en diskusjon/"sosial sammenkomst(?)" og atpåtil skal begynne å gjøre narr av personen vil jeg si at de er utrolig umodne.

Men det kommer helt ann på hvilke personer du prater med.
Paradise Hotel har noen av de mest tragiske menneskene jeg noensinne har sett, de oppfører seg jo som de er 16 år, noen av dem har jo rundet 30, grow up! NESTEN underholdende bare for å se hvor utrolig dumme de er.
Sitat av Clr Vis innlegg
Da spør du dem enkelt å greit:

"Er dere så umodne at dere ser på Norsk TV for å se personer ha seksuelt samleie?"
"Klarer dere å bli irritert/lettere irritert når personer på et reality-program ikke utfører seksuelle handlinger?"
"Har dere så liten/til ingen erfaring med intime situasjoner at dere må leve ut fantasien rundt dette ved å se på andre personer som gjør det?"


Se hva dem har å svare til det...
Vis hele sitatet...
Helt enig med ivioynar. Disse formuleringene passer ikke inn i dagligdags tale.

Virker som om du prøver å være mer voksen enn det du egentlig er, Clr
Sitat av obskøn Vis innlegg
Helt enig med ivioynar. Disse formuleringene passer ikke inn i dagligdags tale.

Virker som om du prøver å være mer voksen enn det du egentlig er, Clr
Vis hele sitatet...
Hehe, der tok du meg!
Joda, jeg er ærlig (står i profilen min). Er "bare" 19 år (1989 modell) og jeg skal inrømme at jeg nok oppfører meg mer voksent her på nFF enn i det daglidagse, men ser egentig ikke problemet med det. Vi har da nok "drittunger" her inne uansett.
Jeg ser godt hva dere mener, og der er ikke OFTE jeg bruker slike formuleringer i min daglidagse tale, men jeg må få understreke at jeg syntes det er utrolig morsomt, av og til, å bruke slike forumleringer i daglidagse diskusjoner for da setter man veldig ofte ut motdebatanten.
Sitat av Clr Vis innlegg
Hehe, der tok du meg!
Joda, jeg er ærlig (står i profilen min). Er "bare" 19 år (1989 modell) og jeg skal inrømme at jeg nok oppfører meg mer voksent her på nFF enn i det daglidagse, men ser egentig ikke problemet med det. Vi har da nok "drittunger" her inne uansett.
Jeg ser godt hva dere mener, og der er ikke OFTE jeg bruker slike formuleringer i min daglidagse tale, men jeg må få understreke at jeg syntes det er utrolig morsomt, av og til, å bruke slike forumleringer i daglidagse diskusjoner for da setter man veldig ofte ut motdebatanten.
Vis hele sitatet...
Du har et poeng der. Er selv ikke så gammel, og de få gangene jeg bruker slike formuleringer i diskusjoner, må jeg innrømme at folk ofte kan bli vippet av pinnen!
Dette er trist!
Det er rett og slett hjernedød underholdning. Jeg har selv sett 3-4 episoder, men kun en alene. Det var på tv-en når jeg skrudde den på så jeg endte opp med å ikke skifte kanal. Hadde ingenting bedre å gjøre.

o.O

No, but really.
Syns det er god underholdning jeg
Jeg ser ikke noen konkrete meninger med showet. Ja, okey: ha sex, bli partner... men hva så? Hva faen vil de frem til? Å lage forbilder for ungdommen? Slike programmer er innpåslitende, det står om dem overalt, vg, db, you name it. Er virkelig lei av søppel på TV.
Paradise Hotel.

Dette er nok et eksempel på utenlandske show som Norge har fått snussen på og lager egen versjon på, Men det som er utrolig dårlig med dette tv showet er menneskene som de plasserer inn her. Dette er mennesker som har vært populære på barne/ungdom/vidergående skole som ikke har forstått at det va kult å vært kul på skolen, men når du er 25 år gammel er du bare en taper hvis du tror det forsatt. Paradise Hotel er nok ikke et uetisk tv show i seg selv, Men menneskene som blir plassert på showet er uetiske, det er ingen som står med et manus og sier : " Ja nå skal vi knulle litt, hvem er med ?"

Det er personene som selv bestemmer hva de vil gjøre, De er jo mennesker for f****.
Er jo nesten som big brother bare de får lov til å dra ut...
Uh, det er jo ikke å være taper å være kul enten man er 15, 25 eller 50, de fleste av oss legger bare veldig forskjellige ting i hva som er "kul" på de forskjellige alderstrinnene, og idiotene i det showet der henger fast i pubertetstadiet.

Om det er uetisk eller ikke... tjah... jeg vil ihvertfall ikke bare legge skylden på personene som er med, for det er jo nettopp det at deltakerne skal oppføre seg som de faktisk gjør, som er det hele programmet er basert på, og lagt opp til.

Menmen, det jeg egentlig har hengt meg mest opp i når jeg har flippa innom, er: Fy faan så dårlig rent teknisk. Hele greia ser jo ut som det er kjørt gjennom de kjipeste, mest tacky og billigste filtrene som var mulig å finne.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av obskøn Vis innlegg
Du har et poeng der. Er selv ikke så gammel, og de få gangene jeg bruker slike formuleringer i diskusjoner, må jeg innrømme at folk ofte kan bli vippet av pinnen!
Vis hele sitatet...
Det må virkelig være noen triste diskusjoner dere har.


Jeg har selv sett noe av Paradise hotel. Det som forundrer meg er hvordan de har gått tilbake til hvordan reality startet for et lite tiår siden med Big Brother og lignende serier. Frem til nå har man gjerne kjørt på for å lage en større wow-faktor for hvert show, mens man nå går for dynesex og intriger.
Personlig greier jeg ikke interessere meg for en slik serie, men det er litt spennende at det har greid å fått såpass seerantall på et slikt konsept. Markedet ble vel litt mettet på dette i kjølvannet av Big Brother, men det er egentlig dette seerne vil ha?

Sitat av k-nut Vis innlegg
Hater alle sånne reality programm, skulle faen ikke forundre meg at alt bare er skuespill.
Vis hele sitatet...
Man har jo et type reality-program der alle er skuespille, untatt en. Deltakeren vet selvfølgelig ikke dette, men publikum er kjent med det. The Joe Schmo Show heter det vel, og kan jo i motsetning til Paradise Hotel og lignende være noe underholdende etter min smak.

Man kan jo redde en dårlig film med en god twist. Jeg ser for meg at det kunne vært mulig å kjørt et nasjonalt stunt. Kjørt i samme stil som Peter Jacksons "Forgotten Silver".
Sist endret av z0p; 2. april 2009 kl. 22:37.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sier meg enig med Boo-Boo. Programmet har blitt vist tidligere i både USA og Danmark. Deltagerne har mest sannsynlig sett programmene og vet hva de går til.

Nå som det er sagt vil jeg si at jeg synes Paradise Hotel er jævlig god underholdning, det går hver ukedag(streames også på tv3.no om man går glipp av en episode) skjer mye, menneskene er ekte. Om det er overfladisk? Ja. Dette er ikke Holmgang, man ser ikke på programmet for å få kunnskap eller få høre kloke ord. Jeg ser på programmet fordi det rett og slett er lættis å se på. Sier som Petter Pilgaard: "Smaken er som baken".
Underholdning for oss kalles det..

Ikke at jeg liker det men
din røver
Zeco's Avatar
Ett 'godt' eksempel på globalisering.

Paradise Hotel er bare ekkelt, og folka er ekle også. æsj
Hva med charter feber da? det er en skam for norge at slike mennesker for penger for å drite oss ut....
Waste of time å se på mener nå jeg
Hvem liker ikke og se Sosiale mennesker drite seg ut på TV?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Idiotisk program, men jeg er helt ærlig ikke sikker på hva som er verst: se på det, eller lage en tråd om det...
Jepp, føler dette blir på lik linje med big brother og chaterfeber som allerede er nevnt, totalt uintressant og se på noen sosse-gutter og bimboer som bor på ett lite hotel og blir filmet.
Hva skal til for att det kan komme ETT FORBANNA norsk reality tv-program som faktiskt er værdt å se på?
Jeg har ikke hatt TV-abonnement på snart et år, og jeg savner det heller ikke.
De gangene jeg er hjemme på besøk hos mine foreldre kan det hende jeg titter på TV, men når jeg ser reality show som dette, så får jeg lyst til å bare slå over (noe jeg også gjør om jeg har sjansen).
Jeg ble "tvunget" til å se en hel episode av Paradise Hotel når jeg var på LAN hos en kamerat for en stund siden, og jeg skjønner ikke hva som er så moro med det? Har vi ikke alt sett dette tusen ganger i liknende programmer?

Etter min mening er det ikke rikitig å kalle slike programmer for "reality show", nettop på grunn av at det er for lite reality (virkelighet) i dem.

Det programmet som har mest virkelighet i seg av dette slaget må være Charterfeber, for slik er virkelig nordmenn i syden. Men dette programmet driter ut seg selv på andre måter slik at det ikke er verdt å se.

Til opplysning så kan jeg nevne at de to eneste programmene jeg kunne tenkt meg å se på TV foreløpig er Mythbusters og Nytt på nytt. Men begge disse får jeg sett via internett, så alt i alt vil jeg si at TV er noe det kommer til å ta lang tid før jeg kjøper meg!
(Såklart kunne jeg tenkt meg å se lange naturprogram og dokumentarer også, men disse sendes ikke regelmessig, så de blir utelatt)

Dette ble mest klaging, men slik er mitt syn på programmutvalget i dag.
Litt offtopic: Hørte en gjeng med Bærums sosser på bussen i dag som visst nokk hadde lagt planer for et Paradise hotel party oppkommende helg, fikk med meg at de skulle ta karakter som forskjellige personer i programet og oppføre seg likt.

My god jeg var glad jeg skulle av på neste stopp, æsj æsj og atter æsj!
Etisk riktig eller ikke! Det er drit fett!
Avogtil er det jo litt gøy å se på sånne tv-program, bare for å se for noen rare liv de må leve mens de er med i programmet. Når det grines for at en deltaker stemmes ut etter en uke er det litt artig å tenke på hvor mye det fucker med et menneske å være med på noe sånt.

Men det irriterer meg noe grenseløst avogtil at du SER at tv3 klipper og limer for å få handlinger og samtaler til å få en mer "spennende" utgang.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Rart ikke flere har nevnt det, måten de skaper handlingen på er jo å bure folk inne og kjede de halvt ihjel.
Det du ser på TV er ett resultat av ivrig klipping for å få noe ut av det lille som faktisk skjer, skulle man sett slike programmer live hadde man også dødd av kjedsomhet.
Det er ikke rart at folk som kjeder livet av seg begynner å krangle, pule rundt osv.
Jeg har sett hver episode av Paradise Hotel, og det har vært lyspunkt i en ellers kjip tilværelse. Søvnproblemer, feil valg i livet, ja stort sett alt som kan gå galt har gått galt i det siste. Så det er befriende deilig å bare flyte inn i disse episodene av intriger og morsomheter for å få et lite løft i en ellers så trist og grå Norgeshverdag. Joda, jeg har et liv utenom også som ikke er fullt så trist som jeg skal ha det til, men visse valg jeg har gjort gjør at jeg ser på enkelheten og lettheten i programmene som en befrielse.
Paradise Hotel er programmer som bare gjør at jeg priser meg for å ha kvittet meg med TVen. At folk orker i det hele tatt å sitte og glo og finne underholdning i baksnakking, bitchfights og sex...i mørket. Skal jeg først gidde å se på sex, så er det noe som heter porno som er kun et tastetrykk unna.
Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
Paradise Hotel er programmer som bare gjør at jeg priser meg for å ha kvittet meg med TVen. At folk orker i det hele tatt å sitte og glo og finne underholdning i baksnakking, bitchfights og sex...i mørket. Skal jeg først gidde å se på sex, så er det noe som heter porno som er kun et tastetrykk unna.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke så mye porno på Paradise Hotel da.....