Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 645
hei, jeg har en harddisk hvor jeg ikke får tilgang til innholdet på den.
jeg klarer å åpne harddisken, men det ligger ingenting innpå, og størrelsen har endret seg til 0 byte.

viss jeg prøver å starte error checking fra properties, så får jeg opp at windows ikke får tilgang til harddisken.

Om jeg går inn på disk management så viser rett størrelse på disken, og alt ser greit ut.
Jeg har prøvd å kjøre en chkdsk på harddisken, og det var muligens etter dette at jeg ikke finner noe på den.

Er det noen som vet hva som er problemet her, og hvordan jeg kan få tilgang til filene som ligger på disken?
Not a real gamer
retovio's Avatar
prøvd å sette den i som en ekstern harddisk?
Du kan prøve å ta en hurtigformatering og bruke recuva for å gjenopprette innholdet. Husk på å ha en disk du skal gjennopprette til som er større enn harddisken du skal hente filer fra
Trådstarter
92 0
harddisken er koblet til med en hdd adapter.

Er du sikker på at det vil bli mulig å hente ut filene etter at jeg har formatert den?
sletter den ikke alt som er på harddisken om jeg formaterer den?
jeg har noen filer på den som jeg helst ikke vil miste.
Jeg gjorde dette med den systemdisken til familielaptopen. Maskinen krasja og jeg koblet harddisken til manuelt. Fikk ikke lest noe fra harddisken så jeg tok en hurtigformatering og scannet med recuva. Da fikk jeg reddet en haug av det som var av gamle familiebilder. Ulempen var at alt var uten mappestruktur og jeg fant absolutt alt av f.eks mellomlagrede nettsidebilder o.l. Det var litt mye for å si det sånn. ca 65000 filer å gå gjennom =)

Du kan lese gjennom denne artikkelen fra dinside: http://www.dinside.no/895038/disse-k...gte-harddisker

Der kan du få hjelp. Hvis du ikke føler for å sende inn disken, kan du bruke recuva. Det fungerte supert for meg, men jeg vil ikke garantere at du får samme resultat som meg. Men jeg er veldig sikker på at du får hentet ut alt ved bruk av recuva og hurtigformatering
Ikke formater den enda... Bruk heller recovery program på den.. Hadde samme problemet en gang, og da brukte jeg et program som heter Get Data Back.
Det du må huske på, er å ha plass nokk på en annen hardisk til å kopiere over.. Det hadde desverre ikke jeg, men fikk tilbake ca 90%.
Du kan også ta kontakt med forsikringsselskapet ditt og høre om de dekker gjenoppretting av informasjonen på disken:
http://www.dinside.no/896891/forsikr...elagt-harddisk