Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3465
Kan noen forklare meg hvordan jeg reverserer en støvsugermotor. Slik at luften blåses ut med samme kraft som den før sugde inn altså
http://wiki.answers.com/Q/How_can_yo...plastic_pillow

fant dette, er på engelsk men det fårstår du sikkert:P les advarselen de kommer med også:P
Rett og slett bare å bytte om de to ledningene som driver motoren altså, tøft! Må prøves
støvsugermotorer er veldig ofte seriemotorer, og da nytter det ikke å snu polariteten, for da snur du polariteten på både stator og rotor, og motoren vil gå samme vei, uansett hvor mye du prøver
og noen støvsugere er laget for at du også skal kunne bruke den motsatt:P vet at lux støvsugerene til 10.000 har det xD
samme med festool støvsugerene dem er litt billigere en plass i nærheten av 3.000 xD
Bare husk å ta ut posen før du reverserer, haha :P
Trådstarter
3 0
Takk for svarene. Jeg vet at dette var en funksjon på noen støvsugere da jeg var lita, husker blant annet at mor brukte utblåsing til å rense bær med. Men jeg trodde ikke det fantes slike i salg ennå. Men det må undersøkes, takk for tips ;-)

Jeg skal nok huske å ta ut posen ja, he-he. Jeg skal bruke den til å blåse tørr hunden min etter bading ;-)
Sist endret av Potentilla; 19. april 2009 kl. 22:04. Grunn: f1
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
støvsugermotorer er veldig ofte seriemotorer, og da nytter det ikke å snu polariteten, for da snur du polariteten på både stator og rotor, og motoren vil gå samme vei, uansett hvor mye du prøver
Vis hele sitatet...
Er det ikke samme prinsipp som på en batteridrill? At du snur kondensatoren som er med hjelpeviklingen eller noe?
sist jeg plukket fra hverandre en batteridrill, var det ikke snakk om noen kondensator, her snudde man bare polariteten


Sitat av Potentilla Vis innlegg
Takk for svarene. Jeg vet at dette var en funksjon på noen støvsugere da jeg var lita, husker blant annet at mor brukte utblåsing til å rense bær med. Men jeg trodde ikke det fantes slike i salg ennå. Men det må undersøkes, takk for tips ;-)

Jeg skal nok huske å ta ut posen ja, he-he. Jeg skal bruke den til å blåse tørr hunden min etter bading ;-)
Vis hele sitatet...
det blir nok en kald opplevelse
Sitat av Potentilla Vis innlegg
Jeg skal bruke den til å blåse tørr hunden min etter bading ;-)
Vis hele sitatet...
Hårføner? .
Sitat av ma10as Vis innlegg
Hårføner? .
Vis hele sitatet...

mm, like sterk motor.
Hvordan er det å snu selve vifta?
En jeg kjenner sa han skulle gjøre det, helt til han ikke hadde bruk for den lenger
Det går dessverre ikkje an å snu "polarieten" dersom motoren går på vekselstraum..
Sitat av Funotrait Vis innlegg
Det går dessverre ikkje an å snu "polarieten" dersom motoren går på vekselstraum..
Vis hele sitatet...
det høres litt misfortsått ut, vekselstrøm bytter faktisk polaritet 50 ganger i sekundet hvis du tenker vanlig nett strøm
Trådstarter
3 0
Man må nok ut med noen lapper for å få en hårføner som er like sterk ja...