Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1162
Har en PC med 4 gig ram, men kjører Vista Ultimate 32-bit. Har prøvd å installere 64-bit versjon uten videre hell. Er det noen spessiell framgangsmåte for å oppgradere til 64-bit?
Definer "uten hell".
Trådstarter
41 0
Uten hell betyr: har ikke fått til å installere det.
Definer "har ikke fått til å installere det".
Hvilken hardware består maskinen av? Det må være 64 bit arkitektur.
Det skjønner jeg. Men forklar oss hva som skjer. Eneste måten er å installere det. Hvis du ikke klarer det, må du fortelle oss hvor du stopper opp. Selve prosessen er lik for 32 og 64 bit.
Litt off topic: Men er forskjellen på 32 og 64 bits kun i programvaren? Når operativsystem eller annen programvare gjelder..
Trådstarter
41 0
Er usikker på om PCen har 64-bit arkitektur. Hardwaren er som følger:

Intel Q6700 quad-core prosessor.
MSI p45 NEO2 Gaming Motherboard.
ATi Radeon 4870 512mb GDDR5.
(Er usikker på om noe mer skulle være relevant?)

Installasjonen ser ut til å henge seg opp før den overhodet starer >.< Litt kinkig å forklare, men når jeg åpner installasjons diskn (vt. booter fra den) får jeg opp en meny hvor jeg velger installasjonens egenskaper fra(hvilken HDD jeg skal instalere på og hvor). Etter at jeg har valgt det fryser programmet helt. Jeg har tilogmed gått fra pcen min under denne prossesen og latt den gå i over en halv time uten at noe forandrer seg.
Sist endret av yitih; 24. mars 2009 kl. 19:19.
Det skal være mulig å kjøre 64-bits operativsystem med den prosessoren..
Spørsmålet er vel heller hvor du møter veggen under installasjonen?
Har du prøvd å boote fra en annen installasjonsdisk?
Kan jo være at CD-en eller DVD-en du prøver å installere fra er skadet.
Trådstarter
41 0
Nei, har ikke det. Jeg ser også at disken er skadet så jeg får snakke med Komplett, se om de kan sende meg en ny.
Sist endret av yitih; 24. mars 2009 kl. 20:02.
Høres ut som CD-en er skadet ja. Du kan jo prøve å lage et image (backup) av den, for så å brenne dette på en ny plate.
Evt. kan du bare laste ned dvd'n, så lenge du har lovlig lisens burde resten gå glatt.
Hvordan kan jeg sjekke om min maskin støtter 64bit?

Kjører nå 32 bit. Men har en rimelig kraftig PC vet jeg.
Hjelper ikke hvor krafitg pc du har hvis hardwaren ikke støtter 64-bit.
Trådstarter
41 0
Sitat av Hyllekjeks Vis innlegg
Evt. kan du bare laste ned dvd'n, så lenge du har lovlig lisens burde resten gå glatt.
Vis hele sitatet...
Okay. Takk for tipse. Alt for å unngå supportlinjer >.<