Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1652
Finnes det noe ala Stick'n Click LED lysene, med gjerne bedre lys i, og med trådløs forbindelse mellom flere lys og en bryter?

Planen er å få dette opp i taket på en gammel hytte, så har ikke lyst å starte å kable mellom, så trenger lys som er batteridrevet, og helst mulighet til å bryterstyre disse fra veggen, uten å kable mellom hverken lys eller bryter..

Er tømmerhytte, så skjult løsning er no go!
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Jeg vet at på tømmerhytter nå til dags så bruker dem en halv-trådløs løsning.

Da er det sånn at det legges opp lys på vanerlig måte, og strøm tilføres via kabler. Det brukes som oftest omformere til lysene og i disse så sitter den trådløse funksjonen. Dette kan styres enten via en fjernkontroll, eller brytere med batteri. Dog disse bryterene er svindyre!

Om det finnes no hel trådløs løsning vet jeg ikke, men jeg vil inbille meg at dette vil trekke enormt med strøm hele tiden, og egner seg hvertfall ikke i en hytte der det blir stående lenge uten bruk.