Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2145
Nå står fagprøven snart for tur, og etter bestått fagprøve ønsker jeg å komme meg videre, da helst Off-Shore.

Planen foreløpig er Marinen, med mulighet for å jobbe som skipselektriker.
For slik som jeg har forstått det, så trenger jeg bare fagbrev gruppe L. og fartstid for å være skipselektriker.. ?

Ønsker som sagt å jobbe off-shore etterhvert, hvor finner jeg ledige stillinger, hvem kontakter jeg og hva burde jeg se etter?
Se etter statoil, hydro etc.
Gå videre på teknikk, da har du mye muligheter fremover ;D
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cos Vis innlegg
Se etter statoil, hydro etc.
Vis hele sitatet...
Å komme rett inn i operatørselskapa er vanskelig. Sats på jobb i en underlevrandør, t.d. Bergen Group Vest Elektro, eller liknande. Da har du brått eit bein innanfor, og kan vise fram kunnskap for operatørselskapet, og auke sjansen for jobb offshore.
Det å gå teknisk fagskole er for meg et ikke-tema, riktig enda.

Det du sier om underleverandører høres ikke så altfor dumt ut, ser for meg at det kan bli vanskelig å komme rett inn hos f.eks Statoil
Sitat av Tr1pp3r Vis innlegg
Det å gå teknisk fagskole er for meg et ikke-tema, riktig enda.

Det du sier om underleverandører høres ikke så altfor dumt ut, ser for meg at det kan bli vanskelig å komme rett inn hos f.eks Statoil
Vis hele sitatet...
Har en onkel i Bergen området som kom seg inn på off-shore via en underleverandør, uten utdanning
Det er mye lettere å komme inn i et oljeservice firma. De som leverer tjenester og utstyr til operatørselskaper som Statoil, Shell, Conoco Phillips osv osv..

Selv utdannet ingeniør og begynte i et stort oljeserviceselskap som serviceingeniør nå i vår. De ansetter fagfolk og ingeniører til dette. Har til nå reist offshore i Bergen, Stavanger og en tur til Afrika Utrolig spennende, reiser i hele verden og jeg får oppleve mer enn bare Nordsjøen, veldig variert arbeid i tillegg.

Lønnen er meget god da man blir kompansert for reisingen og offshoretillegg i utlandet er mer enn norsk sokkel. Kan anbefales.

Aker MH, FMC, Kongsberg, Aibel, Schlumberger, NOV, TTS-Energy, Halliburton, Baker Hughes er noen selskaper du kan titte på, mange flere, men kommer ikke på andre i farten

Lykke til!
Sist endret av hyd; 5. august 2011 kl. 10:00.