Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1816
Ei venninne av meg var ute i skogen og fant dette (Ekle bilder, dere vil kanskje ikke spise mens dere ser på dem):



http://i40.tinypic.com/2upy3kl.jpg



http://i40.tinypic.com/20ud0cw.jpg


http://i42.tinypic.com/e0k9wh.jpg


Hun mente det så ut som om disse vesenene hadde "kommet ut" av rådyret, helt alien-style. Har googlet litt (kanskje ikke godt nok?) men kan ikke finne noe godt svar på hva slags fenomen dette er. Noen som har vært borti det og vet hva som har skjedd her?
1. bildet er nok spist av ett eller annet
2. og 3. ser ut som om det har blitt flådd, eller det har ligget så lenge at pelsen har råtnet.
Sist endret av Moorater; 21. april 2010 kl. 23:28.
1. bildet er nok ikke annet enn fugler eller lignende som har fått et lite festmåltid (masse fjær).
2. og 3. ligner på rådyrfoster eller annet foster av noe slag.
Tipper gravid rådyrfrøken som har blitt spist av et eller annet. Dette et eller annet fikk seg tydeligvis en bonus.
Rådyrfoster med klør på beina og skarpe tenner?
Catnip's Avatar
Trådstarter
Sitat av Elemental Vis innlegg
1. bildet er nok ikke annet enn fugler eller lignende som har fått et lite festmåltid (masse fjær).
2. og 3. ligner på rådyrfoster eller annet foster av noe slag.
Vis hele sitatet...
Det gir jo forsåvidt mening, men "fostrene" har jo syke tenner og pels på potene, så det er nok ikke rådyr.
Jeg synes også det ser ut som fostre, siden de ser underutviklet ut, men hvorfor skulle (mår?)fostre bare ligge og slenge ved siden av et dødt rådyr? Med mindre noen har vært ute og lekt seg litt med døde dyr, og gått fra det slik.
Venninna di har nok rett...
Fødsel gone wrong med døden til følge, der andre dyr har sett muligheten til å få seg litt kjøtt - og slått seg løs?
send bildene inn til lokal avisa..:P btw de to nederste ser ut som store kattedyr.
Sist endret av Uncle_Sylvert; 21. april 2010 kl. 23:45.
2-3: mink eller tilsvarende som er skutt og flådd for pelsen
1: rådyr som er så lite at det ikke var intersant å ta med hjem, evt skutt så langt utenfor sesong at det kunne by på problemer, noe som førte til at det ble dumpet i skogen. Festmåltid for kråker.
Kanskje moren har født kalvene/fostrene, og vært skadet eller lignende slik at hun ikke kunne fått tak i mat, sultet ihjel og blitt spist på av makk og fugler etc?
Sist endret av Outier; 21. april 2010 kl. 23:47.
det er ikke rådyr lik det på bilde 2 og 3. alt får store tenner og rådye har ikke klør på benene. vil heller tro det har vert noen mennesker der får de rovdyrene som ligger der ser flådd ut. og om det hadde vert et dyr som hadde drept dem tviler jeg på at de hadde lat 6 ferske kjøttbiter ligge der urørt eller så urørt som de ligger der.
De døde dyreene med tenner ser ut som hunder.

Scenarioet jeg forestiller meg er at en gjeng med løshunder har funnet et rådyr og drept det, noen har sett hundene gnafse på rådyret. Personen har drept hundene som ikke var i bånd og latt alle dyrene ligge.
Sist endret av Mathias666; 21. april 2010 kl. 23:52.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Naturfotograf som har lagt ut åte for å ta bilder av dyr som spiser?
Sikkert noen som har brukt et rådyr som åte for jerv eller noe sånt. Og som exuz sier, flådd jerven og latt resten ligge.
Kontakt viltnemda i kommunen din og se hva de sier. Så oppdatere du hva de kom frem til
De der ser faktisk ut som hunder! Kontakt viltnemd/viltvokter i kommunen din og lokalavisa for dette er avis mat
Si til hun der venninna di at jeg likte bildene hennes veldig godt
ok... det var passe makabert!
Veldig brun pels, sikker på at det ikke er en hjortekalv? Uansett :P

Det er forresten ikke fjær rundt dyret, det er pels...

Det er ikke uvanlig at små hjortedyr blir spist av hund, ulv eller rev. Spesielt om de har blitt skadet. Vi hadde et tilfelle på barndomsstedet mitt for en tid siden, at jeg og min samboer dunket borti et voksent hjortedyr som bykset ut foran bilen i mørket i tunet. Jegerne i området ble varslet, men såg aldri noe skadet hjortedyr, før den ene gårdshunden stadig var bak en gammel låve, hvor det viste seg at den hadde levd godt på et hjortedyr med brukket fot.

Og jeg tror ikke de flådde kattedyrene har noe som helst med hjorten å gjøre... Jeg ser ikke engang noe bevis på at de eksisterer på samme sted!
Sist endret av GothQueen; 22. april 2010 kl. 00:11.
Catnip's Avatar
Trådstarter
Sitat av GothQueen Vis innlegg

Og jeg tror ikke de flådde kattedyrene har noe som helst med hjorten å gjøre... Jeg ser ikke engang noe bevis på at de eksisterer på samme sted!
Vis hele sitatet...
Den ser jeg! Det er nettopp grunnen til at jeg begynte å stusse i utgangspunktet, siden det ikke gir noen mening at disse dyrene skal ha noe med hverandre å gjøre. Det er et dårlig utvalg av bilder, men jeg så noen som viser at de ligger på samme sted. Jeg har ikke tilgang på akkurat de bildene nå, men det kan jo fikses. Som et bevis

Jeg tenkte kattedyr, med tanke på potene og klørne. Så tenkte jeg at det kunne være døde kattunger, men det gir jo heller ingen mening at de skal ligge rundt inne i skogen. Dog mange forklaringer her som er mer plausible enn mine ville gjetninger, jeg tar kontakt med viltnemda når jeg får anledning!
King Of Nipples
0rgasmatr0n's Avatar
bilde 2 og 3 er av døde flådde rever..
Det er ihvertfall ikke katter. Katter kan nemlig trekke inn klørene.
Jeg tipper som noen allerede har vært inne på, at noen har lagt ut rådyret som lokkemat for jerv eller lignende, for så drepe og siden flå dyrene for pelsen.
Det er jo tydelig at det er pelsen som har vært av interesse, med tanke på at det er det eneste som mangler.
Gjør som andre har foreslått, ta kontakt med viltnemda.

Eddit:
Så noen hadde foreslått rev, noe jeg tror er et veldig godt forslag.
Sist endret av Veggen; 22. april 2010 kl. 00:36.
Ser ut som de har blitt skutt, hvis du tar en kjapp titt på bilde 2 så ser det slik ut. Den reven(?) helt til venstre har et stort hull.

Har pent lite peiling på jakt, men er slikt lovlig? Lokke dyr for å flå de for pelsen og bare la de ligge?
Hvilken landsdel er det snakk om, og lå skrottene samlet? Ville tippet på mårhund. Sortelistet og lovlig å jakte på året rundt. Jerven er mye større og dessuten fredet, finnes bare noen få hundre stykker av i norge. Kan være greit å melde fra til viltnemda, dem ser nok hva det er.