Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 2751
http://images.movieeye.com/store/images/hostel-dvd-poster.jpg
Sitat av filmguiden.no
De amerikanske skolekameratene Paxton og Josh er ryggsekkturister på vei gjennom Europa, ivrige etter å få gode minner etter turen sammen med sin nye venn Oli, en Islending.

Paxton og Josh blir til slutt lurt av en reisende til å reise til det som blir kalt for ”landet med melk og honning” for amerikanske ryggsekkturister – et herberge i en avsideliggende Slovensk by fult av øst europeiske kvinner like desperate som de er vakre.

De to vennene ankommer byen og havner raskt med Natalya og Svetlana. Egentlig, for raskt… Distrahert av den flotte tiden de har, havner Amerikanerne raskt i en økende og farlig situasjon.
Vis hele sitatet...
Da fikk jeg da sett filmen i går som jeg hadde hørt så mye om. Filmen har fått 20-års grense her i Norge, og egentlig med god grunn. Filmen inneholder groteske torturscener og mye guts og innvoller og blod og alt mulig faenskap.

Etter min mening er handlinga er jævlig tynn og simpel. Kanskje en underholdende film å se ilag med kompiser og slikt, men filmen når jeg tenker meg om er egentlig dårlig. Selv om det meste er bra laget, blir handlingen bare for tynn etter min mening. Jeg gir den 3/6 siden det meste er bra laget, og den kan være ganske underholdende når man kjeder seg en kveld.

Hva synes dere? Flere som har sett den regner jeg med?
Er det ikke bassert på en sann historie? Mener å ha hørt det for en stund siden.
Jo, den er basert på faktiske hendelser, og er helt rå
Kongefilm!
agrsiv's Avatar
Trådstarter
Filmen er inspiriert
på faktiske hendelser. Dette er hva jeg har hørt: Director Eli Roth var litt rundt på internett og fant en side fra Thailand der du kunne betale for å drepe noen. (Har også lest at de enda ikke har sjekka om denne siden var ekte). Så filmen er nok bygd opp rundt dette konseptet, trur ikke historia har skjedd liksom, men det skjer jo såppas sjuke ting i verden.
Sist endret av agrsiv; 26. august 2006 kl. 12:00.
20 års grensa er satt av filmselskapet kun for PR. Det er egentlig 18års grense på filmen.
shit. jeg har en ganske vill fantasi og det bildet der var creepy ass :O jeg får frysninger nedover ryggen...

noen som tror jeg finner den derre filmen i god kvalitet på limewire =)




http://www.apple.com/trailers/lions_...el/medium.html ( quicktime)

spuuky
Sist endret av h0w; 26. august 2006 kl. 13:16.
agrsiv's Avatar
Trådstarter
Synes kanskje det coveret her er litt verre jeg
http://www.gruselseite.com/previews/Hostel/cover2.jpg
jaja. sånn går det når du skal til tannlegen i Polen
Latterlig utnyttelse av Tarantino-navnet på coveret/plakatene, i alle fall. Ser ut som en søppelfilm fra mitt ståpunkt.
agrsiv's Avatar
Trådstarter
Sitat av mongeland
Latterlig utnyttelse av Tarantino-navnet på coveret/plakatene, i alle fall.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne nok ikke vært mer enig
Så filmen idag med noen kamerater, den er verdt å se! En del blod og gørr.. Hvertfall ganske groteske saker.
Er enig i at handlingen er litt tynn..
Gir filmen 4/6.
Så denne filmen for første gang for ca 5 mnd siden.

Måtte se den 2 ganger for å få den til å bli litt bedre. Man legger merke til en del ting andre gangen man ikke tenker over første gangen.

Selve handlingen er jo som flere nevner ikke det store. At det finnes slike mennskehandlende/misshandlende konsepter kan jeg godt tro på.

Det jeg synest var synd med filmen var selve oppsettet, dvs opptrappingen. Det er ALLTID amerikanere, (å han finnske - king of the swing da ) som havner i slike situasjoner når de er å backpacker i Europa. Å selvfølgelig er de innom amsterdam, slik som i en rekke andre filmer.

Synest selve flukten ifra "slakterhuset" er litt dumdristig og enkel.

At filmen er en UTROLIG dårlig reklame for Europa generellt er det jo ikke tvil om

Så alt i alt er det en film man godt kan kose seg litt med, selv om den til tider blir litt treg og langtrukken. Å sette navnet til Tarantino på fronten bryr jeg meg lite om. Det viser bare at det er et forsøk på å trekke seere som man egentlig ikke ville fått.

Er selv ikke store fanen av tarantino filmer etter "Pulp fiction", så han har litt å leve opp til i fremtiden om han skal holde på navnet som står for nyskapende, frem og tilbake filmer med massive tidshopp.

Se heller på noen klassikere som texas Chainsaw massacer eller noe i den duren, ( originalen ve å merke!!)

Have fun...

Ps. Har sett filmen 5 ganger til nå...

EDIT: Gir filmen en svak 4'er (dette kun fordi jeg likte selve slakte-scenen, trenger jo litt fantasi )
Sist endret av Boomsquad; 27. august 2006 kl. 01:12.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Jeg bare lurer på hva Tarantino egentlig har hatt med denne filmen å gjøre siden de bruker navne hans på coveret.
Næh... så filmen nå nettop
og hadde sinnsyke forventninger...

ble jo dessverre utrolig skuffa.

tynn handling, og jeg syntes heller ikke skuespillerne var noe særlig
å skryte av.

en helt ok film
men ikke en film jeg gidder å kjøpe meg nei
Sitat av tep0sen
Jeg bare lurer på hva Tarantino egentlig har hatt med denne filmen å gjøre siden de bruker navne hans på coveret.
Vis hele sitatet...
Quentin Tarantino .... executive producer
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg så filmen i dag, og jeg synes den var kjempebra. Eenste var at den kanskje var litt kort, snaue en og en halv time ...
Jeg prøvde å tvinge dama til å se den, men ho nekter plent. Får vel se den med noen kompiser istedet!
Jeg kjøpte den og hadde skyhøye forventninger.. Men til syvende og sist så fant jeg ut at det var verdens jævligste film. Teletubbiene er bedre underholdning..
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Tja, jeg likte den til en viss grad. Syns å huske det var en del mørke og uklare scener etc., og det kan jeg ikke fordra. Som Tarantino-fan kan jeg ikke huske å ha lagt merke til noen typiske Tarantino-trekk ved filmen. Muligens de litt kreative slaktemetodene i en spesiell scene og sadismen etc, men det må man regne med hos Tarantino og co
Er en stor film fan generelt, men denne filmen havnet i korgen for filmer jeg ikke orker å se mer enn en gang. Ikke noe egentlig spesielt med den. Seff mye gørr og blod, og scener som var spekket med spektakulære måter å gi andre smerte på. Men har sett det meste i splatterfilmer fra tidlig 80-tallet.

At Tarantino er brukt så mye på coveret skjønner jeg jo egentlig godt. Det er jo eneste måten å få solgt denne filmen på.

Det er jo gjort tidligere med: http://www.imdb.com/title/tt0347591/ og regner med at dette ikke er siste gang.
Vel, kan ikke si noe pluss om selve historien bak denne filmen. Så den for noen dager siden. Eneste som jeg likte i filmen var torturscenene, for om det er det knipet i magen du leter etter når du ser på slikt, er scenene i denne filmen lagt godt opp til dette. Kreativiteten i torturen er rimelig slapp, men likevel, virkelig en film om du vil ha kloremerker i arma etter dama di!
Jeg så filmen her om dagen med ett par venner... Hva skal jeg si.. den første halvtimen skjer det jo ingenting grotesk eller noe som er i nærheten av skummelt.

Men etter det var det bra med groteskhet og noe av det som hører hjemme i skrekk-film.
Men iogmed at skaperen av filmen bruker så lang tid på få noe skummelt inn i filmen trekker det ned så jævli mye.. En såkalt skrekk film med 20års-grense burde hatt tortur, groteske handlinger og skrekk fra første minutt.

Har ingen lyst til å reise til bratislava etter at jeg så denne filmen.. Amsterdam derimot frister veldig

Ungene var jo morsomme da.. lurer på om det fins sånne.. hehe..

Terningkast 3.
Sitat av Gilje92
Likte ikke filmen i det heletatt. + Bra damer. 2/6




http://www.torrentspy.com/torrent/70...DRip_XviD_iMBT
kjapp nedlasting. Bra kvalititet.
Vis hele sitatet...
Kjapp nedlasting var vel litt å ta i står stille som f*** her
Slettet post *20 tegn lenge leve!*
Sist endret av Freakbag; 12. september 2006 kl. 17:23.
Etter jeg hadde sett den, fikk jeg ikke akkurat lyst på mat
Dette er den eneste filmen jeg noen gang har hatt lyst til å spy av, jeg ble så utrolig kvalm av visse scener. Liker slutten veldig godt. Hevn hevn hevn!
Sitat av MartinB
Dette er den eneste filmen jeg noen gang har hatt lyst til å spy av, jeg ble så utrolig kvalm av visse scener. Liker slutten veldig godt. Hevn hevn hevn!
Vis hele sitatet...
Slutten var bra ja, men jeg synes det med ho dama var litt vel rart. Jeg selv forstod det som at ho hoppet fremfor toget pga det som hadde blitt gjort mot ho. Som i at det var alt for grusomt å leve om ho ble forbrent i ansiktet
Filmen har jeg hatt siden... *sjekke* ... 10-Apr.06 faktisk... Sett den rundt 4-5 ganger siden den gang.

Kilde: Sier jeg ikke.

Innenfor denne sjangeren så vil jeg gi filmen en toppkarakter; 6 av 6.
Uansett; Hostel, Part II

Dette blir vel ikke en oppfølger, men en helt ny film i samme konsept; Får håpe det beste.
Sitat av dosky
Filmen har jeg hatt siden... *sjekke* ... 10-Apr.06 faktisk... Sett den rundt 4-5 ganger siden den gang.

Kilde: Sier jeg ikke.

Innenfor denne sjangeren så vil jeg gi filmen en toppkarakter; 6 av 6.
Uansett; Hostel, Part II

Dette blir vel ikke en oppfølger, men en helt ny film i samme konsept; Får håpe det beste.
Vis hele sitatet...
6av6? Håper du kødder nå. Fatter ikke at Tarantino vil ha navnet sitt på noe som dette...
Sitat av dosky
Filmen har jeg hatt siden... *sjekke* ... 10-Apr.06 faktisk... Sett den rundt 4-5 ganger siden den gang.

Kilde: Sier jeg ikke.

Dette blir vel ikke en oppfølger, men en helt ny film i samme konsept; Får håpe det beste.
Vis hele sitatet...
Jeg syntes Hostel var utrolig fet, og gir den terningkast 5/6, men er likevel litt skeptisk til en oppfølger. Utifra det jeg leste kjapt nå på imdb ser det ut som om backpacker-guttene i denne filmen byttes ut med backpacker-jenter. I tillegg er Jay Hernandez opplistet i rollelisten, så han spiller nok sikkert en viktig rolle i denne filmen. Han skal sikkert redde jentene og fortelle verden om disse uhyrene. Håper ikke denne blir helt klisjé.

Uansett, til dere som gnæger om Tarantino. Han er kun en produsent i denne filmen. Dvs, at han har vært med på å betale for produksjonen, og har helt sikkert hatt en finger med i spillet. Men det er Eli Roth som er regissør, og tar de fleste beslutninger. Tarantino sitt navn pryder nok bare coveret av en grunn, og det er fordi flere mennesker har ett forhold til navnet Tarantino, enn Eli Roth. I tillegg kan jeg ikke se at Tarantino har skrevet denne historien. Han har rettogslett, i likhet med flere andre, vært med i produksjonen av filmen.

Men 10.april var vel ikke akkurat noe å skryte over dosky?
Sist endret av Thysanoptera; 12. september 2006 kl. 19:02.
Gir filmen terningskast 5 jeg.. Syns den var dritgod!

"Sneepur!"
Hostel ja... Bra film, men ganske sjuk å da . Jævla nasty det med det øye... jeg gir den en 5'er jeg å

Noen som har sett "The Hills Have Eyes"??? Er den bra??
Helt syk film! så den for ca. en uke siden, alene Satt og spiste pizza når han klippet av øyet, rørte ikke pizzaen etterpå.
Dette var en dårlig film etter min mening. Litt underholdene med torturkonseptet, men handlingen er tynn, og jeg gidder nok ikke se den igjen.

Edit; Må påpeke at ungene lo jeg meg ihjel av. "Dollar. Bøbbelgøm."
Sist endret av Unneberz; 15. september 2006 kl. 22:42.
såg denne filmen for leeeeeenge siden.... viste ingenting om den og lastet ned.. viste ikke noe om handlingen.. vart ganske sjokkert når han kom til "torturbordellet".. heheh

syns den var syk og tenkte ikke mer på det.. er verdt å se etter min mening..!
Jeg synes den var ganske bra, men jeg hadde mer forventniger til den.
Den var litt tynn og alt for mye Blod å slakting , Men når man tenker på at den er basert på en sann historie så går det inn på en, iallefall for meg...Tenke å bli dratt in til en tom gammel fabrikke og våkne opp å ikke vite hvor man er, og det kommer en fyr med tang, det er litt creepy å tenke på. Gir terningkast 4-5
Sitat av agrsiv
Filmen er inspiriert
på faktiske hendelser. Dette er hva jeg har hørt: Director Eli Roth var litt rundt på internett og fant en side fra Thailand der du kunne betale for å drepe noen. (Har også lest at de enda ikke har sjekka om denne siden var ekte). Så filmen er nok bygd opp rundt dette konseptet, trur ikke historia har skjedd liksom, men det skjer jo såppas sjuke ting i verden.
Vis hele sitatet...
Noen som vet navnet på denne/disse sidene?
Sitat av ShAnGlaPanG
Noen som vet navnet på denne/disse sidene?
Vis hele sitatet...
Vel, tror det er flere enn deg som er på utkikk etter de sidene nå for tiden. Prøv utenlandske forum kanskje Eller forbered deg på en hard økt på google.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Personlig syns jeg ikke filmen var i nærheten av å være creepy. Fikk ingen dårlig følelse i kroppen som med feks Saw filmene (hvertfall eneren). Oppskrytt film (når det kommer til creepyhet hvertfall)
De som gir denne filmen 5 eller 6 er vel mest opptatt av mengden gore og skildring av torturen.

Lets face it som film hvor faktisk handling har noe som helst mening er denne møkk dårlig. Handlingen er tynn på det beste. Hevnen er ikke så værst

Men den har sine små lyspunkt i form av gore, gjennkjennesle verdi (hvem har vel ikke lyst til å finne dette hostel'et men hot chix?) og noen små doser humor.

Elsker du gore bør du se denne, dersom du er av typen som helst ikke ser slikt så styrer du klar.
Hvis du ikke er sikker på om du liker gore så ser du denne og finner det ut
utrulig tynn story, faktisk en dårlig film vil jeg si, hadde skyhøye forventninger til denne men satt å gjespet meg gjennom filmen, ikke creepy i det hele tatt. vil gi den 2/6
▼ ... noen uker senere ... ▼
Så filmen i går, den er IKKE skummel, men helvettes kvalm. Anbefales ikke å se når man er fyllesjuk!
20 år er latterlig mye for denne filmen.
en av de dårligste filmene jeg har sett på lenge. Absolutt ikke verdt å se
Så denne for lenge siden og jeg likte den

Saw trillogien er mye bedre da, men dette var en helt grei film gleder meg til 2'a
Sitat av SamSura
Så denne for lenge siden og jeg likte den

Saw trillogien er mye bedre da, men dette var en helt grei film gleder meg til 2'a
Vis hele sitatet...
Trilogi? Saw er da vitterlig bare to filmer.
Filmen er helt grei, bra laget o.s.v, men det er det som agrsiv sa at handlingen er tynn. Men helt grei film generelt..
Sitat av Digital Hybrid
Trilogi? Saw er da vitterlig bare to filmer.
Vis hele sitatet...
Litt for tidlig ute med den da kansje, men 3'a kommer jo strax
Det eneste som gjør at noen syns den er ekkel må jo være øyescenen, for den ER guffen. Filmen i seg selv er elendig, men må inrømme at jeg likte hevnen på slutten.
I Sverige har filmen 15 år btw, bare nazihelvete-Norge som er så pripne.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Guffen film.. Er ikke min type film i det hele tatt, men jeg likte damene, da.