Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1289
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
her er det noen som har tatt pixel-art til et helt nytt nivå: Animert pixelart synkronisert til jazzmusikk! Coltrane, no less.

Briljante greier.

jeg lurer på hvor lang tid det må ha tatt ham...
Genial måte å bruke musikk på, da!

Er musikken laget av han som har animert?
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Noe av det beste jeg noen sinne har sett. Men er det bygd opp av masse pixelart bilder eller er det 3d animasjon som ser ut som pixel art. Det ligner vertfall på det siste. Må si meg ening med gitarfreaken. Genial måte å bruke musikk. Og jazz er genialt
Sitat av Gitarfreaken
Genial måte å bruke musikk på, da!

Er musikken laget av han som har animert?
Vis hele sitatet...
Har du virkelig ikke hørt om John Coltrane? Din ugudelige tølper
Nei! Er ikke så veldig "inne" på sånt.
master namer
elodin's Avatar
Fyflate, dette var heftige saker.
Video-pixel-animasjon med jazzmusikk, dette kan jeg like.

Coltrane er jo bare digg, en mester på brutte akkorder. . (Giant Steps er vanskelig, 3 tonale senter osv. )

Takk for lenken!
*se på mange ganger*
very impotent freak
Delusional's Avatar
Sitat av tep0sen
Noe av det beste jeg noen sinne har sett. Men er det bygd opp av masse pixelart bilder eller er det 3d animasjon som ser ut som pixel art. Det ligner vertfall på det siste. Må si meg ening med gitarfreaken. Genial måte å bruke musikk. Og jazz er genialt
Vis hele sitatet...
Er nok 3d, min venn, var ikke superimponerende, jeg har sett ekte pixelting som har vært langt mer imponerende, arbeider som har tatt mangfoldige arbeidsdager om ikke arbeidsuker. Var greit nok, men med tanke på at det er 3d, så har jeg sett mye mer imponerende bruk av 3d i flash enn dette...
nå har jo pixelart til musikk blitt brukt før: Ugress - Loungemeister f.eks

men fett var det jo
Animasjonen er laget i Maya
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Vel, som fullstendig 3d - og - piksel-noob, så synes jeg i alle fall at dette var temmelig revolusjonerende saker. Synkroniseringen med musikken dabber litt av mot slutten, men i begynnelsen er det jo direkte nydelig!

Synes enkelheten av dette er veldig stas også.
Har bare en ting og si: Genialt!
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Voxel-art er vel mer riktig.
Selv må jeg si meg helt enig med Delusional. Dette var kjedelig. Har også sett "pixler" i 3d før. Enhver person med lite fritid, grunnleggende 3d-erfaringer og et program med eksporteringsmuligheter for Flash (i dette tilfellet Maya) kan lage dette.
Har jo sett lignende musikkvideoer før på MTV f.eks.

Röyksopp har jo en sang med en pixel-lignende musikkkvideo, though ikke levende bilder..
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kakcoo
Voxel-art er vel mer riktig.
Selv må jeg si meg helt enig med Delusional. Dette var kjedelig. Har også sett "pixler" i 3d før. Enhver person med lite fritid, grunnleggende 3d-erfaringer og et program med eksporteringsmuligheter for Flash (i dette tilfellet Maya) kan lage dette.
Vis hele sitatet...
om du klarer å lage disse tingene, kakcoo, så vil jeg foreslå at du setter igang umiddelbart - ikke bare er det morsomt, men det er også rimelig gode sjanser for å hente inn store penger som animator for kunstprosjekter osv.

h
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Jeg må si at jeg syntes dette var heller dårlig Beklager å si det ass, men dette var ikke noen big deal. Sure, det var et kunstprosjekt, det var synkronisering med musikken, og elementær bruk av 3D - men ingenting annet.

Det som derimot jeg mener er VIRKELIG bra, er følgende:

http://www.melondezign.com/

Trykk f.eks på "hovedsanimasjonen", ikonet under "Buisness"...

Den animasjonen er ca 3-4 år gammel, og den første på Melondezign.com. I tillegg er den en av de råere Flash-animasjonene jeg ever har sett

(melondezign er forøvrig en god gammel amiga scener-gruppe som gikk pro; og ble en fantastisk suksess)
Hvordan våger dere å kalle dette for pixel-art? x_x
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Dette var jo rett og slett genialt! Et sant eksempel på hvordan musikk og bilde skal passe sammen.
Herlig den der da.. ;D
Er jo samspillet med musikken som gjør denne bra, tror det har tatt litt tid å synce alt med musikken.

Om det er så enkelt å lage noe som er bedre er det jo bare å sette igang, jeg ser gjerne på jeg...
Det car kult.