Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1881
Hei, nFF!

Klokken er 03:35 i skrivende stund. Hele rommet mitt oser av svidd gummibåt, og jeg klarer ikke sove før jeg får skrevet ned dette. Jeg presenterer mitt tredje forsøk på DMT. Også denne rapporten blir en smule kort. Det kommer vel ikke som en overraskelse da turene er relativt kortvarige (10 minutter for min del). Here goes.

Vi var fire stykker. Jeg, et kjærestepar og en spesielt utvalgt tripsitter. Hendelsen fant sted på rommet mitt, som jeg har innredet spesielt til slike anledninger. Blant annet tapet med ganske spesielt mønster, et teppe fra Shangri La med Cannabissymbol og lys som skifter i ulike farger. Ganske trippy fra før, med andre ord. Ingen mangel på sprituell og sjelelig stemning. Etter at tripsitter har tatt seg en joint bestemmer vi oss for å legge ut på reisen. Fyrer opp, en etter en. Ingen av oss greier det denne gangen. Det er ganske åpenbart at vi absolutt ikke greide å holde den lenge nok.
Neste plan var å spise litt frukt, øve oss litt på mulige teknikker og vente lenge nok til å kunne forsøke igjen.

Jeg visste at dette var siste sjanse. Vi kjørte på med 50 mg, og lot det stå til. Jeg holdt det inne til jeg følte at jeg sto på dødens terskel. Det er akkurat den følelsen jeg må se etter for å nå gjennom. Jeg har hatt den følelsen før, og det var når jeg trodde at jeg var iferd med å drunke. Man kjenner at kroppen overgir seg helt og bare lar seg flyte med. Ingen redsel, frykt eller lignende. Det bare skjer. Når saker og ting virkelig begynner å skje er det som en tikkende bombe. En, to, tre, pust. Eksplosjon! Som å bli skutt med en ballistisk missil inn i noe helt absurd virkelighet. Alt fløt sammen og gikk i ett. Innhyllet i så intense og fargerike omgivelser at jeg et øyeblikk følte at jeg måtte kaste opp. Cannabissymbolene boltret og lekte seg i noe som kunne virke som hele rommet. Det visuelle kan ikke sammenlignes med noe annet jeg har prøvd. Dette er så klart og tydelig. Du kan ikke selv styre/kontrollere det du ser eller ignorere det på noen som helst måte. Det er ingenting annet å gjøre enn å la Dimetyltryptaminet lede dansen. Dette er ikke tango for to. Jeg kunne ikke tro det jeg så, og jeg kunne absolutt ikke forklare det. Det trengte jeg i grunnen heller ikke da vennene mine var helt på det samme nivået.

Når "onset" startet var det ingen annen mulighet enn å synke sammen i en ubevegelig haug på sengen. Alle tre, på rekke og rad. Kroppsdelene føltes myke, bevegelige og flytende på en måte. Vi lå inntil hverandre og følte at vi nærmest gikk i ett og ble en og den samme. En bølge av varme traff meg umiddelbart, og jeg kunne kjenne energien strømme gjennom meg. Å registrere hvor eller i hvilken stilling kroppen lå var overhodet ikke mulig. Og jeg aner lite om når jeg hadde øynene åpne. Det lot ikke til å spille noen rolle. Tripsitter måtte åpne døren. Jeg kjente at det var veldig anstrengende å puste men selv om det var en smule ubehagelig skremte det meg overhodet ikke. Vi tittet litt rundt og utbrøt et par fraser om hvor sykt og ufattelig det var. Tripsitter bestemte seg for å sette på musikk da han så hvor vi var på vei. Han kunne lese oss som en åpen bok, og var rett og slett det beste valget vi kunne tatt. Alle tre følte at han var like mye med på turen som oss. Fantastisk å føle at man deler en slik opplevelse med alle i rommet. Valg av sang var No Turned Unstoned av Shpongle. Valg av tittel er inspirert av den. Låten trengte seg virkelig dypt inn i sjelden, og leverte sitt budskap. Snakket til meg. Fortalte noe mystisk og betydningfullt. Som om den ville veilede meg gjennom turen.

Like a mad man groping in a dark room.
Seek the light to burn away the gloom.
I've lost my mind but my feelings are true.
Everything I do I offer to you.
Now I've found you we could make our own luck.
Devouering first so I shall eat you up.

Come close your eyes from this dreams.
Reality is ripping at the scenes, ripping at the scenes.


Til slutt ble det så intenst at jeg var glad det ikke ville vare i mer enn de korte minuttene. Hvis min fenomenuelle verden hadde vært preget av såppas sanseforvrengte oppfatninger som ikke samsvarer den virkeligheten vi er vandt med tror jeg at jeg hadde blitt ute av stand til å klare noe som helst. Jeg fikk knapt frem noen ord. Disse hallusinasjonene var som et nytt strøk med maling over verden. De framtrer med full livaktighet, og nesten pålitelig, realistisk. Min subjektive oppfatning var nå i drastist endring grunnet sanseprosessen og bevisstheten. Jeg hadde disse i et par minutter etter etter at de andre hadde klarnet opp. Jeg fikk meg et realt trekk. Ansiktet til tripsitter var ganske spesielt å se på. Øynene hans var grønne.
Og det er vel rundt her historien slutter. Hjertet mitt hamret fremdeles som en slegge i brystet, og det var som å ha våknet fra en veldig intens drøm uten å noen gang ha falt i søvn. Eller kanskje litt som å bli gjennopplivet fra dødens terskel. Det kan på ingen måte forstås ved å lese dette da jeg ikke kan gjenfortelle det på en måte som rettferdiggjør stoffet. Tankene jeg hadde under turen er vel kanskje noe av det vanskeligste å forklare. Vel, uansett. Det var alt for denne gang. Nå får jeg lufte rommet før nesen går berserk.

- Lucy

http://i56.tinypic.com/2d7xbep.jpg
Veldig fin liten rapport. høres meget intressant ut. Er virkelig viktig med en god tripsitter:-)
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Finfin rapport.
Har et par spørsmål, kan hende de er idiotiske, men hakke prøvd psykadelika før så jeg kan ikke relatere.

1. Går det over kvikt?, at plutselig er du deg "selv" igjen med dmt?

2. Blir det like virkelig som om det skulle vært virkelig?

3. Forma er når det går over?

4. Merker du noen ettereffekter ellers til vanlig?

Kommer sikkert på mer å spørre om å, men det får holde hittil.
Fasinerende saker dette.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Takk, Fez!

1. Går det over kvikt?, at plutselig er du deg "selv" igjen med dmt?

Overgangen var så myk at man nesten skulle lure på om det noen gang skjedde.

2. Blir det like virkelig som om det skulle vært virkelig?

Det ser mye mer virkelig ut enn det ville gjort på andre stoffer, etter min mening. Dette er et utrolig kraftig hallusinogen. Jeg kunne som sagt omtrent ikke tro det øynene mine så.

3. Forma er når det går over?

Helt fin. Bare litt sliten etter intensiteten på turen.

4. Merker du noen ettereffekter ellers til vanlig?

Absolutt ingen, faktisk. Slik som sist.

Håper det hjalp, Mowglid!
Sist endret av Lucy In The Sky; 22. januar 2012 kl. 10:14.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Tror det synges "Reality is ripping at the seams"!

Uansett en veldig bra rapport, og en veldig bra sang.
Sist endret av AXiMe; 22. januar 2012 kl. 10:19.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Bare kopiert fra songmeanings, så du får unnskylde meg. Jeg vil forøvrig ikke lese noe mer om betydningen av den, i grunnen. Tror det ville ødelagt hele opplevelsen av sangen.

Takk!
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Takker og bukker
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
The pleasure is mine.

Haha, nå forstår jeg hvorfor tripsitter valgte akkurat denne sangen. I likhet med "Divine Moments of Truth" handler den om DMT. Dette merkelige "stedet" man reiser til når man begynner å trippe. Ikke rart jeg følte sangen snakket til meg. Kunne ikke dy meg! Måtte bare finne det ut likevel, og håpe på det beste.
Det er ganske åpenbart at vi absolutt ikke greide å holde den lenge nok.
Neste plan var å spise litt frukt, øve oss litt på mulige teknikker og vente lenge nok til å kunne forsøke igjen.
Vis hele sitatet...
Kan jeg få spørre hvilke teknikker dere brukte før dere prøvde på nytt og skulle en person som aldri har røyket sigaretter eller noe som helst bryte igjennom : Hvilken metode ville du da brukt.

Da tenker jeg mer på utstyret egentlig og gjerne hvilke øvelser dere gjorde for å kunne holde det inne lengre.
Personlig går jeg nesten alltid igjennom ved å bruke en vaporizer laget av en lyspære og noe greier, mens mange foretrekker the machine, ubien osv.

Ellers virker det som du fikk en fin tur, som du sier : vanskelig å beskrive, da det ikke er helt mulig og forklare en sånn opplevelse.

Ps. Fikk du noe ut av denne turen du ikke har fått ut av dine andre psykedeliske øyeblikk?

pss: Siste forsøket var på 50 mg. Var de andre det også?

Psss: Hvordan tror du denne turen hadde utartet seg uten noe erfaring med psykedelia eller stoffer generelt fra før. Det er kanskje litt vanskelig å skulle tippe hva du hadde tenkt, sett osv
Sist endret av Saint123; 22. januar 2012 kl. 19:02.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Hvilken metode ville du brukt?:

Jeg hadde anbefalt han/henne å røyke en sigarett først. Tviler sterkt på at flimmerhårene i halsen har lyst til å samarbeide når man aldri har hatt så mye som et snev av røyk i lungene. Rent eller anbefaler jeg ikke å ta så mange trekk som mulig. Ett eller to gode, dype drag man holder til man får denne følelsen jeg beskriver i rapporten min. Det punktet der du bare forstår med deg selv at det er på tide å slippe ut røyken. Ikke før du kjenner tegnene. Problemet kan ofte være at man ikke helt vet hva man skal kjenne etter. Et annet tips er også å sørge for at det er den hvite, tykke røyken du får i deg, og ikke tobakken/mekket som gjerne kommer først da man legger dette over for å beskytte mot direkte flamme. Teknikkene jeg pratet om var i grunnen bare ulike pusteøvelser, og trening på hvor lenge vi skulle holde det inne før tiden var inne. Dette fungerte faktisk.

(Hvis man ikke får det til kan man like gjerne droppe å trekke mer. Vent heller en time, og prøv igjen med ett eller to dype drag.)

Ps. Fikk du noe ut av denne turen du ikke har fått ut av dine andre psykedeliske øyeblikk?

Vel, det vekker jo en del tanker og følelser. Det er helt utrolig hvordan sanseprosessen og bevisstheten kan påvirke måten vi ser verden på så ufattelig mye. Jeg er så utrolig glad for at jeg har fått sjansen til å oppleve noe så vakkert og ubeskrivelig. Dette er så "utenfor boksen" som man får det. Hadde et stort behov for å bare være alene i dag for å tenke gjennom blant annet disse tingene jeg nevner. Alle ting som vanligvis ville stresset meg virkelig også ganske ubetydelige etter det jeg nå har vært gjennom. På en positiv måte, så klart. Fokuset på detaljer har forsvunnet, og jeg ser helheten i ting. Afterglowen er ganske intens.

ps: Siste forsøket var på 50 mg. Var de andre det også?

Forsøket jeg feilet på var på 60 mg.
Sist endret av Lucy In The Sky; 22. januar 2012 kl. 19:41.
Hvordan vil du sammenligne dmt og changaen du røyket da. Etter mitt inntrykk kan changa gi deg langt mer (For folk flest) ettersom dmt varer kortere og gjerne mer intenst i oppbyggingen. Dog liker jeg personlig nn-dmt freebase versionen best.
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Changa ga meg mer åndelig og spirituell opplevelse, egentlig. Dette her med å få følelsen av å bli et medium for utenomjordiske skapninger f.eks. Mens nn-dmt freebase derimot var langt mer intenst og ga kraftigere hallusinasjoner. Mer fargesprakende, kan man si. En slags forestilling man bare må observere. Litt vanskelig å sette ord på.

Jeg hadde faktisk vansker med å puste til tider fordi freebase'en var så intens. Varmen og energien som strømmer gjennom kroppen er umulig å beskrive.