Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 7327
Hei godtfolk.
Var nå inatt på fest hos en god kamerat av meg, hvor vi røykte endel pot og god bean. Var ganske full og høy når noen på festen introduserte meg for noe de selv kalte "space weed". Synet har jeg aldri sett før, det lignet en early grey te. Lukten minnet ikke overhodet med pot, og ikke smaken heller. Jeg fikk teste den, og for at jeg skulle være sikker på at dette ville funke, brukte jeg gurgla kompisen min hadde. Tok et feit trekk og holdt inne.
Etter ca 4-5 min får jeg en heftig bølge i kroppen, det var nesten som en veldig mildt sopp feeling. Følte det var noe psykadelisk rundt det hele. Men ingen halliser, bortsett fra litt blurry vision (kan forekomme av alkoholen).

Men det jeg lurer på, er hva var det jeg røykte?
Den nærmeste teorien jeg kom på er at det kanskje var sånn Legal Highs, noe alla Spice vist dere har hørt om det. Men I dont know man, Im just saying.
Salvia Divinorum?
"Synet har jeg aldri sett før, det lignet en early grey te. Lukten minnet ikke overhodet med pot, og ikke smaken heller"

Jeg posta selv i en tråd for 1 mnd`s tid siden, med omtrent akkurat den samme beskrivelsen som du ga over her..
Men ja, den funka som fjell!
Var min bror & en kompis som kom hjemm med en 5`er av dette, de hadde fått det under "syntetisk pot"
Tror ikke jeg fikk no godt svar på hva dette kunne vært, i den tråden jeg posta

Edit - Revbatm, kan garantere ganske greit at dette ikke var Salvia, da jeg har prøvd det x ganger med div styrker uten og få i nærheten den virkningen/følelsen jeg fikk på denne "syntetiske poten"
Sist endret av Hightime; 20. februar 2011 kl. 13:58.
newdeal's Avatar
Trådstarter
Revbatim
Nei, har sett Salvia før. Og det lignet ikke på verken farge eller fasong. Det så bokstaveligtalt ut som en te. Men det luktet og smakte ikke noe særlig om jeg husker riktig.

Hightime:
Sprøtt, noen må da vite hva dette er?
Ble fryktelig nysgjerrig. Det funket som bare det ja, følte meg maksimalt høy/stein.
Så om dette faktisk er en form for pot, er det den beste jeg har prøvd.
Men vil jo heller tro det er en form for kinesisk heksetobakk.
Sist endret av newdeal; 20. februar 2011 kl. 14:00. Grunn: For å svare begge
kansje det kan være K2 ?
newdeal's Avatar
Trådstarter
jernkjakan:
Googlet K2 og det minnet faktisk veldig på dette. Ihvertfall noe veldig lignende.
Kan stemme det at det er det samme. Noen som vet om dette kan bestilles til Norge, eller om det som vanlig er bannet?
Her i byen så har jeg hørt rykter om noe "kjemisk pot". For meg hørtes det bare ut som noe tull. Det skulle visstnok være så bra at man trengte bare 0.01-0.1g i en joint f.eks for å bli fjern. Trodde såklart ikke på det, helt til jeg fikk høre det av flere folk om at det "var så sykt".


Muligens at det er noe av den greia?
Sitat av imba Vis innlegg
Her i byen så har jeg hørt rykter om noe "kjemisk pot". For meg hørtes det bare ut som noe tull. Det skulle visstnok være så bra at man trengte bare 0.01-0.1g i en joint f.eks for å bli fjern. Trodde såklart ikke på det, helt til jeg fikk høre det av flere folk om at det "var så sykt".


Muligens at det er noe av den greia?
Vis hele sitatet...
Det er nok snakk om JWH-0XX. Du kan lese mer om disse stoffene i Research Chemicals underforumet.
jeg fikk tilbud om litt legal weed "syntetisk weed" av en kompis, er usikker på om det var sorten "Blasted" eller "Bonzai". anyways, innrøyket som jeg er, blåste jeg i advarslene om at "du kommer til å bli så fjern, vær litt forsiktig" da jeg mente at jeg skulle kunne takle det som kom, på strak arm. Vel, endte opp med å ta meg 2 kjappe bong trekk, gikk 2 min før jeg rett å slett måtte gå å legge meg i senga, aldri vært i nærheten av like fjern. har selv vært i amster ved flere anledninger men d kan virkelig ikke sammenlignes. lå i 10minutter å "svevde" over madrassen. syk hjertebang, å lurte virkelig hva jeg hadde fått i meg. Etter dette var det bare utrolig digg, var fjern som en apekatt i 5-6 timer etterpå)
Det du snakker om er såkalt "syntetisk pot" ja, er drit potent , men fortsatt lite kjent på markedet. Hørte om det her i østfold for først 1 mnd sia, gikk under navnet "green dynamite" eller no sånt;P
Muggen pot kan gi syke effekter. Noen grinder opp dette før de selger, for å skjule at den har mugget. Ikke sunt, og ikke å anbefale.
Hvordan kan muggen pot gi "syke effekter"?
ArbeidsledigProletar
Bare viss vass?
usertitle import
bleh's Avatar
Jeg lurer også på hvorfor pot kan oppleves som mer..potent når den er muggen.

Jeg betviler dog ikke dette, har selv tatt fra feil bag og vips, en helt J med pot som var mugnet som faen var røyk før jeg visste ordet av det..sinnsyk high på den der, mye bedre enn den var før den mugna.

Men hvorfor dette skjer, og om det skjer i alle tilfeller, det lurer jeg også på. Anyone?
Er det lovlig og kjøpe syntetisk weed og få det til norge ?
Sitat av Popstickel Vis innlegg
Er det lovlig og kjøpe syntetisk weed og få det til norge ?
Vis hele sitatet...
http://www.riksadvokaten.no/ra/ra.php?artikkelid=282

Dette tilsier at det er fritt fram. Husk på å bestille fra EØS-land for å ha mest mulig rettigheter på din side, og ikke prøv noe du ikke vet hva er. Tidligere inneholdt disse røykemiksene syntetisk cannabis som hadde gått sin seiersgang i flere år, dette er ikke tilfelle lengre. Du fungerer praktisk talt som en prøvekanin når du røyker de røykemiksene som nå er tilgjengelige.
Er det noen negativ side med syntetisk pot?
Sitat av Highness Vis innlegg
Er det noen negativ side med syntetisk pot?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/JWH-018#Toxicity

Du kan ta overdose også!
ArbeidsledigProletar
Men det er bare sjukt ubehagelig.
Sitat av Cloudian Vis innlegg
http://www.riksadvokaten.no/ra/ra.php?artikkelid=282

Dette tilsier at det er fritt fram. Husk på å bestille fra EØS-land for å ha mest mulig rettigheter på din side, og ikke prøv noe du ikke vet hva er. Tidligere inneholdt disse røykemiksene syntetisk cannabis som hadde gått sin seiersgang i flere år, dette er ikke tilfelle lengre. Du fungerer praktisk talt som en prøvekanin når du røyker de røykemiksene som nå er tilgjengelige.
Vis hele sitatet...

Bare lurte ser du. Bruker heller ekte cannabis :P
ArbeidsledigProletar
Spørs på hva man har, men ekte varer er nesten alltid bedre en JWH, selv om du blir heeeelt blåst mangler den varmen fra good cannabis. Dessuten er det kvalmende, har aldri grønna på vanlig cannabis med mindre jeg har vært dritings først. Men JWH blir man lett kvalm av.
Når jeg var i Riga i 2010 skulle jeg skaffe grønt til meg selv. Jeg spurte noen på min alder og han ene ble med meg på bussen og tok meg til en lovlig sjappe 15 min unna. Der fikk jeg noe han kalte for spirit, men de hadde også spice. Han sa spirit var best. Den gjorde meg ikke så sinnsyk høy som folk her inne beskriver, men samme kveld, når jeg drakk og kom hjem tok jeg og kompisen en jay og vi ble helt slått ut og sovnet nesten umiddelbart. Det var drøyt.
Angående muggen weed: Du blir ikke loka av rug, men får du i deg nok av soppen som vokser oppi der...

Men de her greiene som går som "syntetisk weed" og greier, ikke likner, lukter eller funker som weed... Det er faktisk ikke weed på noen som helst måte?
Det florerer av dette på sørlandet om dagen. Folk kaller det for China-weed.

Min personlige konklusjon er at dette er div. urter blandet med JWH-018.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Appleseed Vis innlegg
Angående muggen weed: Du blir ikke loka av rug, men får du i deg nok av soppen som vokser oppi der...

Men de her greiene som går som "syntetisk weed" og greier, ikke likner, lukter eller funker som weed... Det er faktisk ikke weed på noen som helst måte?
Vis hele sitatet...
Ikke på noen som helst måte? Det binder seg til samme reseptorer, ikke alle de samme, men det er jo et (syntetisk) cannanobiod! Så heeeelt ulikt er det nok ikke, har flere flere likheter enn ulikheter i rusen.
Kan bekrefte det Sub_sic sier! går under navnet China-weed elelr space-weed! Ganske sprøtt.

Jeg hadde testet en joint med spaceweed og noen trekk på en bong, men det funka ikke :s
så neste gang en kompis av meg fikk tak i det, så undervurderte jeg det kraftig! Jeg la oppi ett fint trekk i en ganske chill bong, så trakk jeg, men jeg merket ingenting, så jeg fylte den ei gang til med litt mer, å trakk igjen! 5min etterpå, var jeg mest loka av alt, seriøst, jeg greide ikke å reise meg, jeg følte jeg smeltet :s Men det var noia på en måte også, jeg fikk skikkelig angst.. æsj, tror jeg skal holde meg unna spaceweed og jwh for den saks skyld.. Jævlig tulling weed spør du mmeg!
hørt mye om dette i det siste selv. etter det jeg har hørt blir dette kalt "spice"
k2 er helt sinnsykt, 0,5 på en joint jeg er helt fucka enda fy fan åsså aldri mer ass seriøst ikke røyk k2 det er bare bugga ass, greier ikke å skrive en gang jeg merker jeg OMGASS
Var ikke tilgang på noe annet enn syntetisk thc blandet med røykbare urter her en stund... Kjøpte en liten mengde for å prøve, og vil si at det på alle måter fikk meg fjernere enn jeg noengang har vært på cannabis, men ikke nødvendigvis på en positiv måte.... Det var som det blir sagt, mye mindre av den gode, koselige følelsen man får av marihuana.

Kan legge til at jeg skrev rusrapport rusrapportforumet hvis noen vil lese hvordan det var
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Det vi kaller for syntetisk pot/hasj er kjemsik thc, altså 100% rein cannabioder. Med andre ord, altså bare ''krystaller''(kjemisk). Hvis du skjønner hva jeg mener?
Dette blander de da med gammel hasj, eller gress. I noen tilfeller er det ikke brukt hasj eller marijuana, men bare vanlig krydder, oregano ol.
1 gram med syntetisk thc, er nokk til 100 joints, dermed 1 mg per joint. Jeg ser noen nedenfor skriver 400mg, det stemmer absolutt ikke, med mindre du vil være dø i noen timer. Og det er registrert dødsfall angånde syntetisk røyk..

peace & smoke!
Sitat av cannabis420 Vis innlegg
Det vi kaller for syntetisk pot/hasj er kjemsik thc, altså 100% rein cannabioder. Med andre ord, altså bare ''krystaller''(kjemisk). Hvis du skjønner hva jeg mener?
Dette blander de da med gammel hasj, eller gress. I noen tilfeller er det ikke brukt hasj eller marijuana, men bare vanlig krydder, oregano ol.
1 gram med syntetisk thc, er nokk til 100 joints, dermed 1 mg per joint. Jeg ser noen nedenfor skriver 400mg, det stemmer absolutt ikke, med mindre du vil være dø i noen timer. Og det er registrert dødsfall angånde syntetisk røyk..

peace & smoke!
Vis hele sitatet...
Det kommer vel an på hvilken type du kjøper, jeg prøvde en kombo med flere forskjellige typer syntetisert THC (JWH-X AM-X),men da var det først litt herbs som var blandet dette så ble det lagt på litt pulver oppå der igjen, også litt mere herbs.

Det som skjedde med meg var at jeg først fikk lattis, og det virket om at alle fargene var veldig forsterka, der vi satt.

Etter en 30-40 min så begynte jeg å spy som en gris, det var helt forjævlig, husker ikke at effekten datt ut sånn skikkelig før jeg våkna neste gang.

Prøvde den samme komboen dagen etterpå også, og da virket det ikke i nærheten som det gjorde dagen før.
Sitat av cannabis420 Vis innlegg
Det vi kaller for syntetisk pot/hasj er kjemsik thc, altså 100% rein cannabioder. Med andre ord, altså bare ''krystaller''(kjemisk). Hvis du skjønner hva jeg mener?
Dette blander de da med gammel hasj, eller gress. I noen tilfeller er det ikke brukt hasj eller marijuana, men bare vanlig krydder, oregano ol.
1 gram med syntetisk thc, er nokk til 100 joints, dermed 1 mg per joint. Jeg ser noen nedenfor skriver 400mg, det stemmer absolutt ikke, med mindre du vil være dø i noen timer. Og det er registrert dødsfall angånde syntetisk røyk..

peace & smoke!
Vis hele sitatet...
1 gram på 100 jointer blir 10mg/joint. 400mg er dosering for typisk ferdig utblandet vare. Ser for meg at de bruker noe sånt som 30mg/g i mikser som spice. Det er dog vanskelig å vite hvor mye jwh-xxx miksen inneholder hvis den er "hjemmelaget".