Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1310
Problemet er: Jeg mister internett forbindelsen. Dette skjer 1-2 ganger i uka. For å fikse problemet, er det bare å skru av og på fiberbox og router. Men sånn vil jeg ikke ha det

Linje: Los fiber 10/10mbit

Router: Belkin N Wireless Router F5D8233-4v3 (Kostet 1800kr på elkjøp for ca 1 år siden)

Deler: WIFI -> min laptop og ps3 + naboen's laptop (kun fb surf)

Router status:

http://bildr.no/thumb/698211.jpeg

Noen som har vert borti lignende problem?
Da er det å begynne med feilsøking. Neste gang problemet oppstår prøver du først å bare restarte router. Fungerer det etterpå er det der problemet ligger. Hvis det ikke løser det er det i fiberboxen problemet ligger og da må du kontakte leverandør.
Har vært borti det samme når min pc er den eneste som er satt opp med statisk IP på hjemmenettverket (IPv4). Da er det sånn at hvis noen kobler seg på nettet og jeg ikke er koblet på er fortsatt min IP-adresse ledig.
Det kan være at jeg f.eks. har åpnet porter til 10.0.0.4 og satt det som statisk IPv4 IP, og noen kobler seg til nettverket og får denne IPen. Da vil IPen som er satt til min pc opptatt, og jeg får ikke tilgang til nettet.

Isåfall er det tre løsninger på problemet:
1. Sette statisk IP på alle enheter
2. Fjerne statisk IP fra alle enheter
3. Bytte statisk IP når ting kuker seg til
Prøv å oppdatere firmware, den er jo fra 2007 (hvis det finnes en ny da)
Det kan hjelpe.
litt offtopic:
kom den routern ferdig oppsatt med den ssid'en og wpa key ? (så veldig generet ut den wlan navnet)
Sist endret av ranvik; 5. august 2010 kl. 17:23.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Prøv å oppdatere firmware, den er jo fra 2007 (hvis det finnes en ny da)
Det kan hjelpe.
Vis hele sitatet...
Leter men finner ikke noen til F5D8233-4v3 som det ikke er rapportert bugs.


Sitat av ranvik Vis innlegg
litt offtopic:
kom den routern ferdig oppsatt med den ssid'en og wpa key ? (så veldig generet ut den wlan navnet)
Vis hele sitatet...
ssid navnet er sånn random den lager når man resetter fabrikk innstillinger.
wpa keyen har jeg satt selv.
Sitat av DrMatrix Vis innlegg
ssid navnet er sånn random den lager når man resetter fabrikk innstillinger.
wpa keyen har jeg satt selv.
Vis hele sitatet...
bytter den vær gang du resetter, eller kommer det opp samme vær gang du reseter? står det noe wpa key FØR du setter noe?
Sitat av DrMatrix Vis innlegg
Leter men finner ikke noen til F5D8233-4v3 som det ikke er rapportert bugs.
Vis hele sitatet...
Uhm, hvis det rapportert bugs på alle oppdateringene fra den originale firmwaren, er det et godt tegn på at det nok er problemer i kø der også.

edit: Belkin er dog velkjent for å lage mesterlige fuckups av noen routere. http://www.broadbandreports.com/foru...v3-is-INSECURE
Sist endret av meitemark; 5. august 2010 kl. 17:38.
Sitat av ranvik Vis innlegg
bytter den vær gang du resetter, eller kommer det opp samme vær gang du reseter? står det noe wpa key FØR du setter noe?
Vis hele sitatet...
samme ssid hver gang, ingen wpa key

Hadde linket feil, riktig er: http://www.belkin.com/support/articl...id=9101&scid=0

Tok sjansen på å oppgradere, selv om det er rapportert bugs i den versjon.

Firmware Version 3.01.29 (Aug 15 2008 18:24:38)