Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 3695
jeg leter etter bil filmer lignede f&f. noen som har forslag?
Gone in 60 Seconds
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Redline. Er sikkert lettere å søke opp på google.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Gone in 60 seconds som Lolidude sa er beste bilfilmen du får tak i.

ellers er det alltid The fast and the Furious, som i seg selv er en kul film.
Her er det en.
Denne bil filmer.
http://assets.gearlive.com/blogimages/Car_Cam_Voyager.jpg
Med en oppløsning på 720x480 og lagringstid på 48 timer er denne god å ha når en forsikringssak skulle oppstå.
Kjøpes hos http://www.brickhousesecurity.com/bl...-recorder.html
Sist endret av Rolsen Royce; 28. januar 2010 kl. 17:55.
Jeg hadde en addon til FF før jeg forma sist gang. Den gav meg top 50 filmer i bukta og en kunne finne relaterte filmer dersom man skrev en film man likte. Dette programmet husker jeg seff ikke hva het, og et kvarter med søking hjalp null. Noen som kjenner dette?
Transporter 1, 2 og 3 ?
Red Line som tidligere nevnt er til å anbefale på det sterkeste.
og seff gone in 60 sec med ''Nic''
Taxi filmene av Luc Besson er klassikere
http://www.imdb.com/title/tt0152930/
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
jeg liker missforståelsen med orddelingen :O
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Her er det en.
Denne bil filmer.
Vis hele sitatet...

hahaha språknazi




det finnes en mengde bilfilmer. det kommer helt ann på hva du er ute etter.

jeg liker f.eks american grafitti, gone in 60 seconds og gone in sixty seconds.

men jeg er amcarfrelst også da

ellers kan du sjekke ut carmovies.org
Sist endret av DeVille; 28. januar 2010 kl. 20:06.
det er et godt forslag den er jo helt konge<3
Sitat av lolidude Vis innlegg
Gone in 60 Seconds
Vis hele sitatet...
Kjempefilm! Desidert den beste bilfilmen noengang laget!.

The Road Warrior

The movie that made Mel Gibson a major star. After the apocolypse one of the toughest things to find is gasoline. So what do these guys do? They ride up and down the highways at very high speeds looking for it. These highly modified vehicles have such toys as nitrous and super chargers and their drivers will stop at nothing to run their adversaries off the road to claim their fuel.
Sexdrive, det er en fin bil der. Samtidig er den morosam.
getaway in stockholm
Death Proof
Biler (disney)
Ghost Rider - filmen. Er vel mer motorsykkelfilm men fortsatt kul.
Mad Max og Vanishing Point er vel to klassikere.
Har ikke sett de enda men må vel gjøre det nå som jeg kom på de=)
Sitat av DeVille Vis innlegg
hahaha språknazi




det finnes en mengde bilfilmer. det kommer helt ann på hva du er ute etter.

jeg liker f.eks american grafitti, gone in 60 seconds og gone in sixty seconds.

men jeg er amcarfrelst også da

ellers kan du sjekke ut carmovies.org
Vis hele sitatet...
Er det først den nye, så den gamle (1974)? Eller motsatt?
alle taxi filmene:P og alle andre som er nevnt over
Blues Brothers!

(er ihvertfall biler med der, masseødeleggelse av politibiler )
"The blues brother", ingen tvil, det er kanskje ikke en ren bilfilm.
Men den inneholder akkurat det en bra bilfilm trenger: Bra bilkjøring, tøff musikk og humor.
jeg anbefaler på det sterkeste og se den.
http://www.imdb.com/title/tt0080455/

EDIT: Slått på målstreken av VivaLatrina...
Sist endret av simen57; 29. januar 2010 kl. 23:17.
The Cannonball Run
Tidløs klassiker! Det er selvfølgelig oppfølgerer som også kan nytes.

I Mad Max er det vel ganske mye bilkjøring i, de er også kule!

Og om du ønsker noe litt annerledes kan jeg anbefale Initial D på det sterkeste!
Dette er japansk racing anime som går over en del episoder. Altså ikke film, men likevel veldig bra!
Og skulle du mot formodning like Initial D, MÅ du også få med deg ex-Driver
Sist endret av ZyPreXa; 29. januar 2010 kl. 23:20.
Rat Race kan vel også kanskje settes i denne kategorien
Spør meg selv hvorfor står ikke filmen Bullitt i noen av "svarene". Bullitt med Steve McQueen er vel beste bil film lagd.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Death Race 2000 (1975) er jo en litt artig film, som er et løp, der man scorer poeng ved å kjøre over sivile. Badass Stallone action!

Grand Theft Auto (1977) Nei, ikke spillene, men filmen! Handler om et ungt kjærestepar som stikker av med Rollsen til faren (til dama). Litt demolition derby aktig film, siden de får en dusør på seg, som gjør at alle prøver å jakte dem ned.

Er litt fan av 70'-80'filmer...
Sitat av jarl Vis innlegg
Kjempefilm! Desidert den beste bilfilmen noengang laget!.

The Road Warrior

The movie that made Mel Gibson a major star. After the apocolypse one of the toughest things to find is gasoline. So what do these guys do? They ride up and down the highways at very high speeds looking for it. These highly modified vehicles have such toys as nitrous and super chargers and their drivers will stop at nothing to run their adversaries off the road to claim their fuel.
Vis hele sitatet...
If the Road Warrior sais so it must be true! <3
Sitat av Husemann Vis innlegg
Er det først den nye, så den gamle (1974)?
Vis hele sitatet...
correctomundo
Sist endret av DeVille; 30. januar 2010 kl. 00:11.
Flåklypa Grand Prix og Le Mans.
The Driver (1978) er jo også en bilfilm.
Bullitt
Ask anyone over the age of 40 about car chases in movies and this one is likely to come up. This Steve McQueen classic came out during the peak of the muscle car era and imagine the fun of 400 horse power on the streets and hills of San Francisco. At the time it came out, this was without question the best car chase ever filmed.

Vanishing Point
This 1971 cult classic stars Barry Newman as Kowalski. His task? Drive a Dodge Challenger from Denver to San Francisco in 15 hours. A bit of a post-Easy Rider hippie flair, but the chase sequences set against the back drop of the open territory of the western states are spectacular.

Smokey and the Bandit
The movie that made Burt Reynolds one of the biggest stars in Hollywood in the late 70's and helped Pontiac sell a ton of Black Trans Ams with fire breathing chickens on the hood. Reynolds stars as "The Bandit" running block in the Trans Am for a truckload of bootlegged Coors beer leading to the destruction of dozens of cop cars spanning from Texas to Georgia.

Ronin
John Frankenheimer set out to make the chase scenes in this movie be the ones that future directors would study when they wanted to create an incredible chase sequence of their own. We think he succeeded. You'll have white knuckles from gripping the arms of your recliner in this one. And between the chases you get a darned good action flick.

Thunder Road
Robert Mitchum stars in this 1950's classic. This thing played in drive-ins for years and years. Mitchum plays a bootlegger being pursued by the revenuers. The 1950 Ford in this movie has a wonderful rumble when he puts the spurs to it.

The French Connection
Although this is not a car movie, the chase sequence is largely credited as being responsible for one of this movie's 5 Oscars (best editing). This is a crime thriller about cops on the trail of a heroin shipment. But it contains a chase scene that was heralded as the best ever at the time it was filmed. Many of the stunts in this chase were actually real and unintentional such as the lady with the baby carriage who nearly gets mowed down.

Gone in 60 Seconds (1974)
Arguably the best pure car chase movie ever filmed. It spends maybe half of the movie setting it up, and the rest of the movie is one long chase with some outstanding car stunts. Most people had never heard of this movie until the year 2000 when Nicholas Cage starred in the Jerry Bruckheimer remake of the movie. But the remake doesn't compare to the original which boasts 93 wrecked cars in a 95 minute movie. If you liked the 2000 version of the film, you'll love the original.

Gone in 60 Seconds (2000)
This is the remake of the 1974 classic. However, about all it shares in common with the original in terms of storyline is that it is about a band of car thieves who have to steal alot of cars. This is a big movie with big stars, big stunts and a big budget, but the big chase scene is much much much shorter than the original. It's still great and well deserving of a spot in our Top 10, but get yourself a copy of the 1974 version if you wanna really see Eleanor tear it up.

The Fast and the Furious
Based on the contemporary world of street racing, in this movie you'll find souped up ricers with turbos and NOS trying to turn 10 second quarters instead of the classic muscle cars from the 60's and 70's. This action packed movie also has a rocking soundtrack that combined with the burning rubber should really get your heart pounding. This is the best car movie of the new millenia so far.

The Road Warrior
The movie that made Mel Gibson a major star. After the apocolypse one of the toughest things to find is gasoline. So what do these guys do? They ride up and down the highways at very high speeds looking for it. These highly modified vehicles have such toys as nitrous and super chargers and their drivers will stop at nothing to run their adversaries off the road to claim their fuel.



Liste kopiert fra moviesforguys.com
Har nå sett Vanishing Point, og kan anbefale den på sitt varmeste, hvis du liker dodge og gammle klassiske filmer.
Kan også legge til at denne gjør Tarantino's Death Proof litt bedre
The cannonball run. Man må lete lenge etter en fetere film, i mine øyne.
Fast Track - No Limits
Convoy (1978) http://www.imdb.com/title/tt0077369/
Gone in 60 seconds (1974) http://www.imdb.com/title/tt0071571/
The Driver (1978) http://www.imdb.com/title/tt0077474/

Dette er tre av mine favoritter... Mange kule muskelbiler i disse filmene! :-)
Finnes masse bilfilmer.

Mine favoritter er:

Bullit som er nevnt over.

Le Mans. Film rundt 24-timers løpet.

Vanishing Point. Da er det snakk om den gamle fra 71.

The Italian job. Her er det også den gamle det er snakk om.

Grand Prix

Sikkert flere filmer, men kommer ikke på noen fler nå.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av badsecurity Vis innlegg
alle taxi filmene:P og alle andre som er nevnt over
Vis hele sitatet...
Ikke den amerikanske.
Flåklypa anyone?
american graffiti!
( hvis den ikke er nevnt.)
ingen som har nevnt fast and the furious?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av eskil2k Vis innlegg
ingen som har nevnt fast and the furious?
Vis hele sitatet...
Har du vurdert å lese tråden?
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Har du vurdert å lese tråden?
Vis hele sitatet...
jo, men skrolla fort igjennom. Så det nå men ftf er jo beste bil filmene, så skader vell ikke å nevne 2 ganger
Sist endret av eskil2k; 31. januar 2010 kl. 15:23.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
jo, men skrolla fort igjennom. Så det nå men ftf er jo beste bil filmene, så skader vell ikke å nevne 2 ganger
Vis hele sitatet...
For folk i 14 års alderen er den så klart en av de beste.
Sitat av skolms Vis innlegg
For folk i 14 års alderen er den så klart en av de beste.
Vis hele sitatet...
interessant, forklar
Sist endret av eskil2k; 31. januar 2010 kl. 15:52.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
interessant, forklar
Vis hele sitatet...
Vel, i en film hvor en person fra high school må "drifte" om livet sitt. Så er jeg enig at det kanskje er kult for 14åringer ;>
Sitat av Poopur Vis innlegg
Vel, i en film hvor en person fra high school må "drifte" om livet sitt. Så er jeg enig at det kanskje er kult for 14åringer ;>
Vis hele sitatet...
Det er den verste filmen i serien, hvor den beste scenen er den hvor det blir kjørt Mustang i, helt på slutten.
Roadgames (1981) http://www.youtube.com/watch?v=t0uB1SSemC8 (Hitchcock møter Steven Spielbergs "Duel" i den australske ørkenen.)

The Car (1977) http://www.youtube.com/watch?v=PoAD3kUmN9s

The Wraith (1986) http://www.youtube.com/watch?v=xQs1r...eature=related

Christine (1983) http://www.youtube.com/watch?v=CI4g_...eature=related
Aner ikke om den er nevnt enda, men The Last Ride her helt brukbar underholdning. Noa allá The Fast and The Furious-serien, men en litt annen vri.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Aner ikke om den er nevnt enda, men The Last Ride her helt brukbar underholdning. Noa allá The Fast and The Furious-serien, men en litt annen vri.
Vis hele sitatet...
Må bare si den er ekstremt dårlig.

Bare sånn at ingen som er interessert i bil kaster bort tiden på den.

Nei, smaken er faktisk ikke som baken.