Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1200
Halla freaks,

Har drevet og eksperimentert ekstremt mye med å blande forskjellige sjangre i det siste, og som et resultat av dette har jeg et pågående prosjekt som jeg gjerne vil ha litt feedback på (og GJERNE ideer til videre utforming, har malt meg helt inn i et hjørne her nå ).

Sangen heter foreløpig noe så cheesy som "Jamaican Spirit" (ehhh), og den tar utgangspunkt i "africa roots"-rytmen. Kjører på litt med sitar og abstrakte bakgrunnslyder før den går over til Jimi Hendrix-inspirerte "wah-wah"-riffs... så, har ett spørsmål; funker det? Are you «feelin'» it?

[COLOR="DimGray"](Listen while enlightened for best effect)[/COLOR]

Sangen finnes her: http://reality.ath.cx/nff/
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Nice, syntes den var bra jeg!
Interessant! Behagelig å høre på, veldig groovy ^^
Har ikke noe særlig kritikk å komme med, ser frem til å høre fremtidige versjoner ^^
Hmm, jeg syntes det hørtes veldig veldig indisk ut, og ikke afrikansk, da.
Utenom det var det voldsomt stilige greier, som vanlig. Kanskje litt mer variasjon i trommene? Det virket som om de gikk veldig likt gjennom hele låten.
Takker, folkens!!

Jepp, variasjon av trommer står i fokus (definitivt etter sitar-partiet i begynnelsen, synes det blir noenlunde ensformt etter det!)

Til dere som leser dette og egentlig ikke hadde tenkt å poste en kommentar - hør sangen, og skriv ditt førsteinntrykk. 2-3 ord holder i massevis! (+1 en kp, til dere kp-kåtinger!). Jeg driter i om du har peiling på musikk, tidssignaturer og mikrotone-skalaer (<- litt av inspirasjonen i denne sangen) så lenge jeg får din ekte mening.. that's what's keeping us hobby musicians alive!

- loathsome
Dette var dritbra! Håper du kommer med mer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tar denne her, så slipper jeg å lage flere tråder.

Creation. Supertidlig konsept, men vil gjerne høre tidlige meninger... dette er veldig eksperimentalt, tilfeldig og ut av det blå - men that's the way I like it. Selve leaden er en jeg har samplet selv og brukt ekstremt mye tid på, så er ganske gøy å bare rote rundt med den.. hehe. Er dette noe å fortsette på eller?

- edit -
Og selvsagt - tusen takk skal du ha, exocytose! :-)
Sist endret av Exmagician; 8. oktober 2009 kl. 05:38.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Tar denne her, så slipper jeg å lage flere tråder.

Creation. Supertidlig konsept, men vil gjerne høre tidlige meninger... dette er veldig eksperimentalt, tilfeldig og ut av det blå - men that's the way I like it. Selve leaden er en jeg har samplet selv og brukt ekstremt mye tid på, så er ganske gøy å bare rote rundt med den.. hehe. Er dette noe å fortsette på eller?
Vis hele sitatet...
Den første låta var helt grei den.
Den siste der er faktisk jævlig bra, fikk Pink Floyd feeling av begynnelsen av den låta =D
Keep it up..du er deffinitivt inne på noe her.
Kult må jeg si! Men synes den burde gjøres litt lengre om du legger på litt vokal
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ikke min type musikk.
Var bra dette, men kan bli litt kjedelig i lengden med samme akkorder om og om igjen
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Asian Dub Foundation
Interresant musikk, nyskapende, kult. Keep it coming
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av loathsome Vis innlegg
Creation. Supertidlig konsept, men vil gjerne høre tidlige meninger... dette er veldig eksperimentalt, tilfeldig og ut av det blå - men that's the way I like it. Selve leaden er en jeg har samplet selv og brukt ekstremt mye tid på, så er ganske gøy å bare rote rundt med den.. hehe. Er dette noe å fortsette på eller?
Vis hele sitatet...
Denne sangen skremte katten min

Jeg likte den første, men er enig i at den nok burde hete Indian Spirit istedenfor. Det skjer dessverre litt for lite i den, men den var chill nok til at jeg kunne digge den iaf
Hørte den første låta, Jamaican Spirits, og må si som mange andre her at jeg føler låta har mer indiske enn afrikanske røtter. Ellers synes jeg det var litt tamt, for monotont etter min smak, men jeg synes hostinga midt i låta var morsomt.
Må si jeg likte stemning veldig bra. Er selv ikke kjempefan av den afrikansk/indiske/hva det enn er-stilen, men synes det er mikset bra sammen og at det lagde et fint lydbilde. Kudos!
Kunne kanskje kjørt på litt kraftigere. Blir nesten bare grunnrytmen som dominerer gjennom hele sangen. For eksempel synes jeg "Jimi Hendrix"-riffet kunnet markert seg enda mer enn det gjør.
Nei, se her ja! Awesome, folkens! Fullstendig enig i hver eneste kommentar som er postet til nå, og for å komme med en superkjapp respons:

- Sangen er som sagt ca. 30% ferdig.
- Navn skal endres
- Mye variasjon i trommer, fills, riffs o.l. er gjort og skal gjøres før det endelige resultatet er i boks

Har fått masse positiv respons på denne, og den skal faktisk brukes i en dokumentar som vises på NRK i Januar Oppdaterer med det ferdige resultatet når den tid er inne. (ang. "Creation" så har jeg ikke, og kommer ikke, til å gjøre noe mer med den...)

Den siste der er faktisk jævlig bra, fikk Pink Floyd feeling av begynnelsen av den låta =D
Vis hele sitatet...
Watch it, det der er et av de største komplimentene du kan gi meg!
Sist endret av Exmagician; 28. oktober 2009 kl. 15:50.
Første, stilige greier. Så for meg en litt småfull gubbe som spiller ett kinesisk instrument, helt til han karen fyrte opp antageligvis ei pipe eller noe? :P. Men bra, men litt ensidig i lengden. Likte stemningen i låta. Pluss for det.

Siste. Fikk og pink floyd feeling i begynnelsen, stilig begynnelse men det "dabber" liksom litt ned. Men bra begynnelse og resten var ok.

Gleder meg til å høre låtene nå du er ferdig.
Sist endret av sneipen; 1. november 2009 kl. 23:45.