Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1808
Nå er lønninga på konto, og jeg tenkte jeg skulle kjøpe høyttalere og forsterker. Jeg har ikke stort budsjett og ikke store krav: Så lenge det ser fint ut og har rimelig bra lyd for pengene er jeg fornøyd. Det jeg lurer på er rett og slett om jeg vil få grei lyd fra disse høyttalerne og denne forsterkeren?

Jeg tar gjerne i mot forslag til andre høyttalere og forsterker så lenge høyttalerne er gulvstående og ikke koster mer enn 3500 kr.
Min mening til alle som skal ha noe som ikke skal være dyrt er "du får det du betaler for". Har ikke så mye peiling på om det er bra lyd i de du har funnet frem, men om du skulle ha lagt 10k til 20k i høytalere og forsterker ville jeg kanskje ha vært mer kritisk til anmeldelser og brukererfaringer.

Men om du ser nederst på komplett sine sider på høytalerne du har funnet frem så har de fått topp karakter av fem personer. Det burde vel holde?
Når det kommer til lyd er det _store_ forskjeller i kvalitet. Som dico sier, forteller prisen mye om kvaliteten (i de fleste tillfeller). Derfor ville jeg vært litt skeptisk til slike "billig" varianter. Men, om du ikke er så kresen går det jo greit. Jeg ville tenkt at et godt anlegg kan jeg har ut livet, og derfor heller spart en del til. Rundt 10 000 kan du få knall gode Denon forsterkere med B&W høytalere som spiller klokke klart. Men det må du vurdere selv, jeg ville ventet og spart.
Nå vet jeg at du ikke ville bruke mer enn 3.500,- men er litt skeptisk til sånne produkter som det der. og som nevnt over, så får du virkelig det du betaler for.

hadde jeg vært deg, ville jeg lurt av en 1000,- lapp på neste lønning, og gått for denne forsterkeren og disse høytalerene .

Nad er virkelig kjent for å levere god kvalitet, og reelle watt, så det er en knall forsterker til den prisen.
Cerwin vega er mye omdiskutert, men om du ikke er "så nøye på" lyden, så spiller disse høyt, og med mye bass (Om ønskelig).
Jeg har selv testet ut en del CV høytalere med NAD-amps, og jeg synes det spiller helt greit, samtidig som at det spiller veldig høyt, og som sagt med mye bass!
http://hifiklubben.no/produkter/hoey...alere_sort.htm

Eller

http://hifiklubben.no/produkter/hoey...alere_sort.htm

Eeeller:

http://hifiklubben.no/produkter/hoey...alere_sort.htm

Disse burde funke fett, men kommer vel litt ann på hvilken musikk du hører på.

Og Denne:

http://hifiklubben.no/produkter/ster...erker_graa.htm

Forsterkeren burde funke

Koster litt mer en de du fant på komplett, men tror at kvaliteten er någet bedre i tilegg.

Men som sagt. Jeg ville også ventet litt, og spart til et skikkelig anlegg.
Kommer vel litt an på hvor kresen han er og om han har naboer på den andre siden av veggen Jeg har et tilsvarende anlegg til den prisen og er fornøyd. Men jeg er ikke av den kresne lyd-personen heller.
Cerwin-Vega er lo-fi-høytalere for fjortiser som synes det er kult at bassen rister i veggene, og som kun hører på avskyelig trance. De er grøtete i mellomtonen og diskanten, og ødelegger all annen musikk enn overnevnte. Den eneste kvaliteten de har er å spille høyt, men hvis det er det man leter etter så er de perfekte. Når det gjelder Dynavoice-høyttalerene fra Komplett har jeg ikke hørt dem, men selv om Lyd og Bilde sier de er fantastisk, og selv om prisen kanskje er 995/stk, så er det så ekstremt billig for høyttalere at jeg har vanskeligheter med å tro at de kan være bra. Men det hadde jo vært morsomt om de var det.
charz0r's Avatar
Trådstarter
Jeg hører faktisk ikke så mye på musikk. Går mest i film og tv-serier, og jeg er fornøyd så lenge jeg kan høre hva som sies i filmen og det er en liten klype bass.
charz0r's Avatar
Trådstarter
B3ndx, problemet er at det ikke er noen flere lønninger.

Men, det ble en Dynabel HK 4150, nesten ubrukt, og pent brukte Cerwin Vega-høyttalere fra en kompis, totalt 4500. Måtte uansett betalt 1500 i frakt fra komplett, så alt i alt ble det ikke noe dyrere.
Dynavoice høytalerene som du linket i første posten fikk 10/10 av lyd og bildet 04/06.
Link: http://www.lydogbilde.no/index.php?c...i=&testid=1936
Har selv disse høytalerene og er svært godt fornøyd. På netthandelen.no
kan en få dem for langt under komplett sin pris, fikk mine for 300kr der. Hadde før gale 4040 i mitt budsjettoppsett og forskjellen er ganske merkbar for ett utrent øre. Bare synd du allerede har wasted vekk pengene på Cw


edit: Merka nå at DonTomaso nevnte testen noe poster opp.
Sist endret av Vuggum; 13. juli 2007 kl. 21:15.
Har selv CERWIN-VEGA CLS-10, Bak høytalere CERWIN-VEGA CLS-6 , Senter CERWIN-VEGA CLS-6C

Jeg må si at dette settet funker bra til film, som det primært sett blir brukt til. CW har nok kommet seg noe siden AL1000 tiden, og synes de leverer balansert lyd.
Så jeg kan på det varmeste anbefale CLS-10 som gulvhøytalere.