Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1882 202996
Vet noen hvorfor skill level i two handed plutselig har gått ned og er i rød skrift?
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Vet noen hvorfor skill level i two handed plutselig har gått ned og er i rød skrift?
Vis hele sitatet...
Du har på deg smykke, ring eller armor som gir deg dårligere i two handed. Sjekk hva du bruker, og les det som står i beskrivelsen på armor osv.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Du har på deg smykke, ring eller armor som gir deg dårligere i two handed. Sjekk hva du bruker, og les det som står i beskrivelsen på armor osv.
Vis hele sitatet...
Sjekka nå, det eneste jeg har på meg er en utrustning i steel, ikke noe smykker eller sånt. Står ikke noe om at det senker two handed på noen av eqipmentsa jeg bruker?

Og en ting til, hvordan kommer jeg meg på toppen av det fjellet for å prate med greybears?
Sist endret av Yayoisking; 11. desember 2011 kl. 11:18.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Vet noen hvorfor skill level i two handed plutselig har gått ned og er i rød skrift?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig har du fått en sykdom eller skade. Hvis du går på magic og ser på active effects vil du mest sannsynlig finne svar der
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Sjekka nå, det eneste jeg har på meg er en utrustning i steel, ikke noe smykker eller sånt. Står ikke noe om at det senker two handed på noen av eqipmentsa jeg bruker?

Og en ting til, hvordan kommer jeg meg på toppen av det fjellet for å prate med greybears?
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis en curse, skade eller lignende du har fått. Stikk til et tempel og kurer deg.

Trappetrinnene opp til High Hrothgar starter i Ivarstead, rett i nærheten av der de hogger ved osv. Anbefaler deg å ha hest når du løper opp, det tar en stund og trollene du kan møte på er ikke særlig koselige
Takker for svar folkens! Var sikkert en sykdom eller noe, for nå er det tilbake til normalt
Får kjøpe meg en ny hest da, den forgje har død eller noe
Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg med en liten kombinasjon... http://i43.tinypic.com/oppz5v.jpg
Sitat av jonastheman Vis innlegg
Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg med en liten kombinasjon...
Vis hele sitatet...
Nå husker jeg ikke nøyaktig hvilken dør det der er, og heller ikke hva selve koden er, men du skal ha en dragon claw av et eller annet slag som passer til døren. Se på den, og still inn symbolene på døren etter hvordan de står på kloen.
Sitat av jonastheman Vis innlegg
Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg med en liten kombinasjon...
Vis hele sitatet...
Om du hadde lest boken du fant sier den noe lignende (fritt sitert og oversatt fra hukommelsen, så neppe ordrett riktig)

"Når du står forran døra med kloa i hånda, vil du snart finne ut av løsningen er i din hånd".
Takker, har kloa...Litt uopmerksomt . eh..
Sitat av jonastheman Vis innlegg
Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg med en liten kombinasjon... http://i43.tinypic.com/oppz5v.jpg
Vis hele sitatet...
Spoiler: [COLOR="White"]Det er inngravert på kloa [/COLOR]
Sitat av MartinTi Vis innlegg
Spoiler: [COLOR="White"]Det er inngravert på kloa [/COLOR]
Vis hele sitatet...
Det der er ikke en spoiler.
Sitat av nikons Vis innlegg
Det der er ikke en spoiler.
Vis hele sitatet...
Kunne hende noen ville finne det ut selv
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trenger litt hjelp med å finne tilbake til Blackreach for å fullføre "A return to your roots" questet. får ikke åpnet døra som ligger det isrommet nord for Winterhold. Og ja jeg har gjort ferdig questet og vert i Blackreach før.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Jeg har et problem.

SPOILER SPOILER SPOILER

[COLOR="White"]Når jeg har hentet esbern, trodde jeg han kunne komme seg frem til huset selv
Nå sier hun derre kjærringa, at jeg må gå å hente han, men jeg finner ikke frem til der han var.[/COLOR]
Sitat av echuz Vis innlegg
Trenger litt hjelp med å finne tilbake til Blackreach for å fullføre "A return to your roots" questet. får ikke åpnet døra som ligger det isrommet nord for Winterhold. Og ja jeg har gjort ferdig questet og vert i Blackreach før.
Vis hele sitatet...
Er vel tre dwemer ruiner som jeg har funnet, som går ned til Blackreach. Mulig at det er flere også. Ikke nok med det, men flere steder nede i Blackreach kan du ta heisen opp til Skyrim, for å dra i spaken slik at døren åpner seg. Da har du flere veier som tar deg rett ned til Blackreach ved senere anledninger hvis du ønsker det.

Alftand, Mzark og Raldbthar er de offisielle veiene ned, som jeg vet om.
http://edge.alluremedia.com.au/m/k/2011/12/baconmain.jpg

mer her
Vurderer å kjøpe meg det herre skyrim, men er det multiplayer? og pvp? Det er det eneste jeg bryr meg om. Story og sånn syns jeg er sjukt nørd å henge seg opp i så det er av null betydning. Har aldri spilt noen av de elder scrolls spilla før så aner ikke hva jeg skal forvente. Men spørsmåla er som følger, er det multiplayer og gode muligheter for pvp?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Vurderer å kjøpe meg det herre skyrim, men er det multiplayer? og pvp? Det er det eneste jeg bryr meg om. Story og sånn syns jeg er sjukt nørd å henge seg opp i så det er av null betydning. Har aldri spilt noen av de elder scrolls spilla før så aner ikke hva jeg skal forvente. Men spørsmåla er som følger, er det multiplayer og gode muligheter for pvp?
Vis hele sitatet...
Det er så singleplayer det kan få blitt. Det ville du vist hvis du tok et kjapt google søk eller leste tråden.

"sjukt nørd" sier du, like greit å spole over snakking i filmer og da og bare se på skytinga? Historien er ALT!
Okey takk.. Ja hvis du liker sånne spill så syns du kanskje historien er fet. Jeg spiller ikke singleplayer spill så jeg vet ikke. Holder meg til spill der jeg kan være bedre enn andre
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Vurderer å kjøpe meg det herre skyrim, men er det multiplayer? og pvp? Det er det eneste jeg bryr meg om. Story og sånn syns jeg er sjukt nørd å henge seg opp i så det er av null betydning. Har aldri spilt noen av de elder scrolls spilla før så aner ikke hva jeg skal forvente. Men spørsmåla er som følger, er det multiplayer og gode muligheter for pvp?
Vis hele sitatet...
Say Whaat!?!

Hold deg til WoW du, er nokk best for alle parter =)
Så kan vi som liker en god story/gameplay fortsette med og være skikkelig nøørd..

Nei, det er verken MP eller Pvp
Sitat av Hightime Vis innlegg
Say Whaat!?!

Hold deg til WoW du, er nokk best for alle parter =)
Så kan vi som liker en god story/gameplay fortsette med og være skikkelig nøørd..

Nei, det er verken MP eller Pvp
Vis hele sitatet...
Ja hvis wow fortsatt var bra så skulle jeg gjerne det
Men det har blitt ødelagt mer og mer for hver expansion, så det eneste jeg har gamet det siste halvåret er en occasional age of empires 2 battle. Men skyrim er vist ikke noe for meg ser det ut som.
Sitat av Doc. Lester Vis innlegg
Okey takk.. Ja hvis du liker sånne spill så syns du kanskje historien er fet. Jeg spiller ikke singleplayer spill så jeg vet ikke. Holder meg til spill der jeg kan være bedre enn andre
Vis hele sitatet...
Det er ikke slikt du tror det er. Jeg hater selv historier og singleplayershit i alle spill, MEN Skyrim er fantastisk. Det er levler, du lærer nye ting og er fri i hele spillet, og det er STORT. Du får quests overalt og det er bare ubeskrivelig fett.
Sist endret av Spirituell; 12. desember 2011 kl. 18:47.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Jeg har et problem.

SPOILER SPOILER SPOILER

[COLOR="White"]Når jeg har hentet esbern, trodde jeg han kunne komme seg frem til huset selv
Nå sier hun derre kjærringa, at jeg må gå å hente han, men jeg finner ikke frem til der han var.[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Sov fem timer i byen der du venter på han, plutselig er han der!
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Or3c Vis innlegg
Sov fem timer i byen der du venter på han, plutselig er han der!
Vis hele sitatet...
Gjort det snære, fem ganger, men det var i 25 timer tho...
Jeg har noen flere spørsmål!
Hvor er beste plassen å kjøpe/selge armour? Er liksom lvl 10 og full steel. Føler jeg henger en del etter. I tillegg har en del verdier i lighweight armour jeg vil bli kvitt.
Og, før man skal begynne å enchante ting, hvordan lærer man seg spells? Og kan man bruke alle slags gems til alle slags enchantments? Må "fylle på" øksa, men finner ikke ut hvordan jeg kommer i gang
Sitat av McLovin Vis innlegg
Jeg har noen flere spørsmål!
Hvor er beste plassen å kjøpe/selge armour? Er liksom lvl 10 og full steel. Føler jeg henger en del etter. I tillegg har en del verdier i lighweight armour jeg vil bli kvitt.
Og, før man skal begynne å enchante ting, hvordan lærer man seg spells? Og kan man bruke alle slags gems til alle slags enchantments? Må "fylle på" øksa, men finner ikke ut hvordan jeg kommer i gang
Vis hele sitatet...
Spells: Kjøp/finn spellbooks.
Gems: Brukes til enchanting. Sterkere soul gem, bedre enchanting.
For å "fylle på" så går du i inventory, velger våpenet ditt, trykk på "T" og velg en gem til å bruke.
Kjøpe selge: Vet ikke om det er forskjellig fra forhandler til forhandler, men om det er det vil jeg tippe at du tjener mest ved å selge hos en armor forhandler.
Sist endret av Xernox; 12. desember 2011 kl. 20:22.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Spells: Kjøp/finn spellbooks.
Gems: Brukes til enchanting. Sterkere soul gem, bedre enchanting.
For å "fylle på" så går du i inventory, velger våpenet ditt, trykk på "T" og velg en gem til å bruke.
Kjøpe selge: Vet ikke om det er forskjellig fra forhandler til forhandler, men om det er det vil jeg tippe at du tjener mest ved å selge hos en armor forhandler.
Vis hele sitatet...
Aah, tusen takk!
Men, er det noen plass man kan kjøpe armour som er bedre enn steel?
Sitat av McLovin Vis innlegg
Aah, tusen takk!
Men, er det noen plass man kan kjøpe armour som er bedre enn steel?
Vis hele sitatet...
Ja når du blir høyere lvl så vil de tilby bedre våpen/armor. Eller du kan lvl smithing og lage selv, det er morsomt
ELLER, finne ting når du er på jakt.
Sist endret av Xernox; 12. desember 2011 kl. 20:37.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ja når du blir høyere lvl så vil de tilby bedre våpen/armor. Eller du kan lvl smithing og lage selv, det er morsomt
ELLER, finne ting når du er på jakt.
Vis hele sitatet...
Smithing, morsomt? Veien min til 100 i skill var med 400 iron daggers, kanskje mer. Eneste måten å få mer i skill er bare å lage samme dritten på nytt og nytt.
Sitat av Shepard Vis innlegg
Smithing, morsomt? Veien min til 100 i skill var med 400 iron daggers, kanskje mer. Eneste måten å få mer i skill er bare å lage samme dritten på nytt og nytt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor stresse med iron når du kan lage leather?
Når du er i lvl 100 så er det jo greit da. Da kan du lage hva du vil
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvorfor stresse med iron når du kan lage leather?
Når du er i lvl 100 så er det jo greit da. Da kan du lage hva du vil
Vis hele sitatet...
Sant det, fant det ut etter jeg kom på 100 i skill Har noen gode minner hvertfall etter all samlinga av det jeg trengte, en god del stjeling for å si det mildt.
Skal starte en ny fil på Skyrim nå, valget står mellom Khajiit eller Argonian. Noen som har noen anbefaling om hvem som er best? Om jeg burde være warrior, thief osv. Og hvilke fordeler det er med de?
Sitat av Olli91 Vis innlegg
Skal starte en ny fil på Skyrim nå, valget står mellom Khajiit eller Argonian. Noen som har noen anbefaling om hvem som er best? Om jeg burde være warrior, thief osv. Og hvilke fordeler det er med de?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på hva du vil være.. Om du vil være tanks, eller snike deg rundt. Morsomt å prøve litt forskjellig innimellom
Vet ikke om noe er "best". Alle har forskjellige fordeler og ulemper. En tanks vil være treg, men tåle mye. En som sniker vil være motsatt.
Sist endret av Xernox; 12. desember 2011 kl. 21:40.
Lønner det seg å være thief når man er Khajiit eller Argonian siden de begge er gode til å snike, stjele osv?
Sitat av Olli91 Vis innlegg
Lønner det seg å være thief når man er Khajiit eller Argonian siden de begge er gode til å snike, stjele osv?
Vis hele sitatet...
Håper du innser at du svarte på ditt eget spørsmål i samme setning.

Selvfølgelig er det bedre å være en tyv hvis du velger en av de to rasene som har +++ til tyver. Men i realiteten kan alle være alt. Min første karakter var en Orc mage, og orc har bonus til en real kriger. Men det hindret ikke meg på noen måte.
Du kan være breton warrior det spiller ingen rolle bonus statsene hjelper bare i rundt 3lvl
Ok, nå blir jeg nesten litt urolig her. I flere dager game-time har folk jeg møtt på spurt om jeg føler meg bra, om jeg er syk, at jeg ser helt jævlig ut etc.
Hva er greia? Er jeg syk? Hørte om noen som hadde blitt omgjort til vampyrer (?), hvordan merker jeg i så fall dette?
Gå inn på "Magic" og sjekk "Active effects". Er det noe der inne som er rødt, har du en sykdom eller skade av et slag. Mulig du bare har noen brukne bein eller er blitt forgifta av noe småtteri.
Er det noen som vet om det kommer noen expansion til Skyrim?

Hadde vært awesome med et nytt landskap, f.eks en flammeverden, med lava dragons etc.
Det kommer garantert både DLC og utvidelser til Skyrim.
Sist endret av ZaiRoX; 13. desember 2011 kl. 07:49.
Sitat av phideph Vis innlegg
Er det noen som vet om det kommer noen expansion til Skyrim?

Hadde vært awesome med et nytt landskap, f.eks en flammeverden, med lava dragons etc.
Vis hele sitatet...
Mye av Tamriel er allerede modellert, men uten innhold i Skyrim. så spillet kan bli ganske stort om DLCer fyller ut de områdene. da er det vel snakk om et totalt område på størrelse med flere fylker tilsammen.
Sist endret av F4celess; 13. desember 2011 kl. 07:58.
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
DLC? 10tegn
Vis hele sitatet...
downloadable content
eller nedlastbart innhold på norsk.

Sitat av Shepard Vis innlegg
Smithing, morsomt? Veien min til 100 i skill var med 400 iron daggers, kanskje mer. Eneste måten å få mer i skill er bare å lage samme dritten på nytt og nytt.
Vis hele sitatet...

synest det var kjekt å smithe opp til 100 eg, kjekt å lage forskjellige ting forbedre de enchante de og selge de, kan bli mye vist du gjør alt på en gang, men eg gjorde det over litt tid, og ble fint belønnet med daegon armor, 1258 armor nå kjekt d.
Sist endret av gentt; 13. desember 2011 kl. 09:15.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Mye av Tamriel er allerede modellert, men uten innhold i Skyrim. så spillet kan bli ganske stort om DLCer fyller ut de områdene. da er det vel snakk om et totalt område på størrelse med flere fylker tilsammen.
Vis hele sitatet...
Skal være ærlig å si jeg ikke har spilt noen av The Elder Scrolls spillene før, så jeg har ingen anelse hva Tamriel er/hvordan det ser ut.

Men, vil det si at skyrim er ett av de såkalte fylkene?
Sitat av phideph Vis innlegg
Men, vil det si at skyrim er ett av de såkalte fylkene?
Vis hele sitatet...
Vil heller kalle det en region enn et fylke, men ja det er riktig. Her er et map over Tamriel.
Sitat av Ponyo Vis innlegg
Vil heller kalle det en region enn et fylke, men ja det er riktig. Her er et map over Tamriel.
Vis hele sitatet...
God damn, hvis alle de blir brakt inn via DLC, så har jeg mye å gjøre fremover.

Er det noen utslippsdato enda?
Ikke så vidt jeg vet
Cyrodil, Morrowind og Summerset har allerede blitt brukt da, fett hvis de hadde hatt med alle regionene i et spill imo, de er egentlig ikke så store hver for seg.
Sitat av Ponyo Vis innlegg
Ikke så vidt jeg vet
Cyrodil, Morrowind og Summerset har allerede blitt brukt da, fett hvis de hadde hatt med alle regionene i et spill imo, de er egentlig ikke så store hver for seg.
Vis hele sitatet...
Tror spillet hadde gjort en kjempesuksess om de hadde gjort så, inkludert masse nye våpen, raser mainquests etc.
Sitat av Ponyo Vis innlegg
Ikke så vidt jeg vet
Cyrodil, Morrowind og Summerset har allerede blitt brukt da, fett hvis de hadde hatt med alle regionene i et spill imo, de er egentlig ikke så store hver for seg.
Vis hele sitatet...
Daggerfall var vel hele Tamriel. Det er en mystisk port ved grensa til Morrowind også, som man kun kan komme til via å skru av collison i console. JEg mener også og ha hørt at man kan se tårnet i Imperial City