Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1153
Dette er et prosjekt jeg og to andre satte i gang for ca. en måned siden.
Resultatet ser du her: http://ewoke.org

En nettside for alle norske designinteresserte; signaturer, logoer, LP'er, koding, mm.
Siden er 2 dager gammel, og ja, mye er under fiksing.

Noen tanker for hva som burde gjøres? (Ja, vi skal fikse større og lysere font på default skinet, men vi har også et skin til.)
Siden var litt kjedelig, spice den litt opp? med farger, litt bilder osv. men ellers var den konge!
jeg syns skriften på siden kom veldig dårlig frem, men det kan godt være pc'n.
Ryddig og fin side, jeg likte den, bortsett fra teksten som Ancoil nevnte, var litt i det mørkeste laget.
Trådstarter
57 4
Jepp, skriften skal bli lysere og større.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Nærmest uleselig. Sett opp brightness på skriften flere hakk. Mange flere.
Pent, men jeg synes den var litt mørk/skriften var litt for lys. Det ble veldig høy kontrast og lav lesbarhet med så liten tekst. Headeren var også okei, men virket litt malplassert i alt det sorte.
Tja, som de andre sier, skriften er uleselig, og headeren passer overhodet ikke. Jeg lurer også på hvorfor du har en header på 234kB?! Den bruker faktisk et helt sekund på å laste, og kommer til å være et enormt båndbreddesluk dersom du noen gang får betydelig med trafikk.
Enig med Kyrre12, du bør redusere plassforbruket til bildet...
Regner med at du har photoshop?

How to Save Your Pictures for the Web
Trådstarter
57 4
Litt info:
Banneren er laget av Stolk (http://stolk.deviantart.com), han tegnet hele mønstret med en mus som er kjøp på loppemarked. Selv om banneren ikke passet 100% for noen, så er det litt smak og behag. Selve banneren er gjennomført ganske profisjonelt i og med at det er ingen premades.

Alle html-feil, css-feil, osv. vil bli reparert av en godkjent koder, også plassforbruket forhåpentligvis.

Skriften vil også, som nevnt, bli større og lysere.
Uansett, takk for kommentarer!

Noen kommentarer på navnvalg?
Kan jo gi litt informasjon om navn også;
Ewoke kommer av det engelske ordet 'evoke' som betyr 'å fremkalle'. I og med at siden handler om design følte vi at 'ewoke' var det rette valget, pluss at det er kort og lett å huske på.
Synes navnet var helt greit.. Kan ikke komme på noe bedre.

1. Headeren skiller seg litt for mye ut i forhold til resten av siden.
2. Siden var alt for mørk, og litt kjedelig.
3. Kanskje annen font på forsiden for å få et litt annet inntrykk av siden.
4. Selvfølgelig var skriften for mørk og totalt uleselig, men det er nevnt for mange ganger før meg.
5. Kanskje lage buttons i.o.m. at det er et design-forum?
6. Kanskje lage headeren i to forskjellige farge-schemes? En til hvert skin. Hvis du har psd-fila da. Ellers blir det vanskelig
7. Innloggingsboksen er usynlig..

Noe jeg mener at burde fikses.. Lykke til, kommer nok til å sjekke innom der tipper jeg
Sist endret av drittunge; 17. mai 2008 kl. 18:48.
Trådstarter
57 4
Sitat av Fardin
Synes navnet var helt greit.. Kan ikke komme på noe bedre.

1. Headeren skiller seg litt for mye ut i forhold til resten av siden.
2. Siden var alt for mørk, og litt kjedelig.
3. Kanskje annen font på forsiden for å få et litt annet inntrykk av siden.
4. Selvfølgelig var skriften for mørk og totalt uleselig, men det er nevnt for mange ganger før meg.
5. Kanskje lage buttons i.o.m. at det er et design-forum?
6. Kanskje lage headeren i to forskjellige farge-schemes? En til hvert skin. Hvis du har psd-fila da. Ellers blir det vanskelig
7. Innloggingsboksen er usynlig..

Noe jeg mener at burde fikses.. Lykke til, kommer nok til å sjekke innom der tipper jeg
Vis hele sitatet...
Vi har PSD filen, så det blir ikke noe problem.
aaalt for mørkt. Til og med på den lyseste skjermen min... Ellers var det muligens litt kjedligt...
Trådstarter
57 4
Ja da har jeg satt skin 2 som default siden skin 1 er under bemanning.
Hva synes freakene om skin 2 da?
Trådstarter
57 4
Bring up my post.