Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1444
Har en kompis med Telenor fast tel.abb. som "blakker" seg hver måned på såkalt "Åpen linje" - Nettkafe 815-56555. Regningene hans er på 6-7.000,- Det er helt tydelig at han er blitt "avhengig" av denne tjenesten. Imidlertid har han et ønske om å slutte, men klarer ikke så lenge tilgangen er der!! Spørsmålet blir derfor; - noen som kan opplyse om muligheten for å sperre utg. samtaler til enkeltnummere med prefiks 815 ??? Han vil la meg legge inn sperren, - og "kaste nøkkelen" .....
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Dette kan du jo sperre i selve telefonen. Ikke det at jeg er for sikker på koder og slikt. Men også kan han/du snakke med telenor om å sperre disse nummerene fra hans abb. Tror dette skulle gå, men er ikke sikker. Eieren av abb kan vel sikkert sette en liten grense der han ikke vil gå over så så mye pr. måned i ringetid. Setter han en slik grense, så slipper han jo reginger på 6-7000.-
Trådstarter
3 0
Han har sjekket med telenor og fått beskjed om at han i så tilfelle må sperre ALLE 815-nummere.Kanskje det blir løsningen til slutt, - men det må vel finnes en løsning for å sperre ett eller to nummere .... Egenbegrensning på regninga har jeg ikke hørt om (... men er interessert i å høre mer)
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg tror at det du må gjøre er å ringe Telenor. Forklar hva problemet er, istedet for å si at du vil sperre et nummer. De har helt garantert en løsning.