Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1662
hei, jeg har laga en hjemmelage "trakt" til Cpu vifta så den trekker kald luft utenifra. allt har virket som det går glatt, den har gått ned 10 grader. men så lurte jeg på om dette på noen måte kan være farlig?

trakta består av en sammenrulla ukeplan fra skolen som er "limt" sammen med korrekturlakk :P ingen ting som renner though...
Så lenge den ikke er borti noen bevegelige deler så skulle jeg ikke tro at noe galt skal skje...
leder papir strøm?
i såfall kan det kansje være litt farlig om den er i bevegelse og dulter borti hovedkortet!
men er litt oppskryt hvor enkelt et hovedkort kan kortslutte synest jeg, knoter regelmessig inni pcn min og har ikke skjedd noe på 2-3 år så tror ikke du skal være så alt for redd!
bra ide
olli408's Avatar
Trådstarter
ok takk for svar :P greit å være sikker
Om det funker, ville jeg kanskje laget er mer varig løsning enn en ukeplan.

Fetere ville det også vært.
Kjøp deg noe i plastikk istedenfor ^_^
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Volch0k
Om det funker, ville jeg kanskje laget er mer varig løsning enn en ukeplan.

Fetere ville det også vært.
Vis hele sitatet...
Et eller annet fikk meg til ok tenke på Aliminiumsfolie med en gang Kansje ikke det lureste å bruke.
Det er er en helt fin konstruksjon og papir/papp fungerer ypperlig til å lede luftstrømmer rundt om i en pc, eller hente inn kald luft utenifra.
olli408's Avatar
Trådstarter
ok, da tror jeg at jeg beholder den som den er, ingen rare lyder, ustabile symtomer eller ligende
Papir kan lett antennes. Jeg ville ikke gått fra PCen om den hadde papir på innsiden og var påslått. Finn et annet materiale, ja, hehe.
Sist endret av kathedralrose; 8. mai 2008 kl. 08:34.
Sitat av kathedralrose
Papir kan lett antennes. Jeg ville ikke gått fra PCen om den hadde papir på innsiden og var påslått. Finn et annet materiale, ja, hehe.
Vis hele sitatet...
Dagens mest latterlige uttalelse. Det finnes så mye annet inni en datamaskin som vil ta skade av slik varme at maskinen vil være ødelagt lenge før papir antenner.
olli408's Avatar
Trådstarter
ok, så jeg trenger IKKE å være redd for at det antennes?
Sitat av olli408
ok, så jeg trenger IKKE å være redd for at det antennes?
Vis hele sitatet...
Nei.. Det trenger du absolutt ikke.
Prøv å putt et ark inne i en stekeovn på 200grader og se om det starter å brenne.
Svaret er: nei - det vil ikke det.
Sist endret av Restyle; 8. mai 2008 kl. 21:18.
Nei..
hvis du er så redd for det så åffer har du data da a?
olli408's Avatar
Trådstarter
jeg er ikke egentlig redd, men jeg liker å være på den sikkre siden
Du kan kjøpe flexirør til kjøkken ventilator, fåes hos nærmeste el-butikk
Så lenge temperaturen er nede, så skal det ikke gjøre noe? Og nei, papir leder ikke strøm. Alt for stor motstand.
Worst case scenario her er vel fullt av små papirbiter i PCen. Ingenting å bekymre seg over.
Bruk grandiosa-papp! Mer holdbar (og med den gode runde smaken).
Sitat av meitemark
Dagens mest latterlige uttalelse. Det finnes så mye annet inni en datamaskin som vil ta skade av slik varme at maskinen vil være ødelagt lenge før papir antenner.
Vis hele sitatet...
Fint at noen vet. Jeg burde vel utdype neste gang jeg ikke har fakta grunnlag.

Derigjen; alt er mulig.
Sitat av Fardin
Bruk grandiosa-papp! Mer holdbar (og med den gode runde smaken).
Vis hele sitatet...
*kremt* haha.