Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 621
Hei!

Holder på med en widget for OS X som henter tegneserier fra forskjellige sider, alltså ikke noen kommersiel ting og det står også i widgeten hvilke nettsteder det blir hentet fra.

Men problemet er at på noen nettsteder hvor jeg henter tegneseri stripen, får jeg beskjed om at denne tegneserien er stjålet osv. Jeg bruker funksjonen file_get_contents() for å hente URL og har før gjort slik at PHP blir registrert som f.eks. Opera webbrowser men har nå glemt helt hvordan jeg gjorde det.

Noen som kan hjelpe meg med det? For hvis jeg gjør til slik at det ser ut som om det er en webbrowser som henter bildet så skulle det vell funke?


Takk!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sjå på curl-funksjonen. Det du må gjere er å oppgi en UserAgent som t.d ie, opera, firefox eller noko, og sette en refferer til ei side på samme domenet som du henta tegneserien ifra.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Nei, dette er ikke useragent, men referrer er meget mulig er problemet. Prøv å sett referrer til rota på siden du prøver å laste ned fra, så fungerer det sikkert.
Trådstarter
Okei. Takk skal se på den. Hvis jeg husker rett så må jeg da erstatte file_get_contets med curl funksjonene, right? For før så mener jeg å huske at jeg brukte noe ini_set elns for å endre det, og da funket det også fint med file_get_contents...

Skal prøve å sette meg inn i curl også bruker jeg det hvis det ser ut til å funke bra
▼ ... over en måned senere ... ▼
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Skjønner problemet ditt. Det er noen sider som merker hvilken side du kommer fra (referrer), og hvis du kommer fra noe annet en den aktuelle siden, får du ikke lov til å åpne den.
Jeg løste det ved at jeg laget dette scriptet som includer bildefila:

Kode

header("Content-Type: image/gif");

include $bildeadresse;
Så includer jeg det scriptet i et annet script hvor jeg vil ha det.