Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 908
Hellu ppz!

Saken er den at en kompis av meg ble slått ned av en person, en lørdagskveld utenfor et utested. Den som ble slått ned, får beskjed fra de i hvite biler, om å dra fra byen og hjem. Han gjør det, men etter litt møter han en annen i en ny hvit bil. Han spør om han får lov å gå ned til byen igjen, for å se om noen kan kjøre han hjem, siden han bor et godt stykke unna byen. Mannen i den hvite bilen sier ja, og da fornærmede kommer ned til byen igjen, blir han tatt av 5-6 nye fra de hvite bilene, og hevet inn i en hvit bil. Han blir så kjørt til de hvite bilers stasjon der han får beskjed om å være der, inntil han blir hentet av foreldre. (vedkommende er over 18år). Etter dette får han plutselig et forelegg på noe rundt 6tusen.

Noen som skjønner hvorfor i f vedkommende skal få bot, når det er han som ble slått ned?
Syns det virka som at det var jævlig mye hvit bil ute den helgen.

Men nok offtopic, om han ikke har gjort noe galt, så fortell saken til politiet. Han er uskyldig til det motsatte er bevist.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Dagens logiske tenkning presenteres av Vintervoll, Stormberg og Graapho:
Han gjorde jo ikke som de første politifolkene sa, og det er straffbart. Hvis han er helt, hundre prosent megasikker på at han fikk lov av de andre politifolkene til å dra tilbake til byen bør han stå på det. Få politifolkene til å prate med hverandre og finne ut at det bare er en liten misforståelse.
Boten har nok ingenting med selve volden å gjøre, men med at han ikke adlød de første politifolkene han møtte. Uflaks? Ja. Uproft av politiet? I mine øyne, ja. Nektbart forelegg? Helt klart, hvis han er _HELT_ sikker på at han fikk lov til å dra inn til byen igjen.
Gjest
Trådstarter
16 0
Forstod du ikke hva hvit bil var? "sum_user"

men 6000i bot for å ikke høre på politiet, det er jo helt latterlig, med tanke på at det først og fremst ikke var han som skulle ha blitt sendt hjem.
Sist endret av random17404; 26. mars 2009 kl. 18:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av solvaer Vis innlegg
Forstod du ikke hva hvit bil var? "sum_user"
Vis hele sitatet...
Jo, jeg gjorde det, men når det står "hvit bil" 6 ganger på en post som er 6,7 linjer stor, så blir det litt vondt og lese.
Gjest
Trådstarter
16 0
hehe, var kanskje litt mye ja.
Ok, er jeg treg og tror at hvite biler er snuten?
Jeg som alltid har trodd at politibiler var blå...?

Uansett. Kompisen din må bare stå på sitt som tidligere sagt i tråden, og prøve å forklare saken best mulig til politiet... Det er egentlig ikke så mye annet å gjøre i denne saken...
Kameraten har sitt på det rene, hann opplyste vell politibl nr2 om at han var tidlgiere utvist, siden han faktisk spurte om lov å dra tilbake på byen. Ergo så er han ikke skyldig, og jeg personelig ville nekta helt til rettsak med det forelegget. Han er ikke skyldig i så tilfelle.