Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 473
Hei. Har en PC med vista på.

Vil ha windows XP på den istede for vista.
Så spørsmålet er, hvordan i alle dager får man det til ?
Har en hel del filer liggende på pc'en som jeg skal ha, så må jeg ta backup av dem eller er det mulig å gå tilbake til XP uten å fjerne di filene?

Takk
En må vel formatere maskinen for så å installere XP? Lån deg en ektern harddisk å kopier alle filer du vil bevare over på denne, formater maskinen å installer XP.
Du trenger forøvrig en WinXP cdplate, samt en cdkey. Kan finnes på torrentsider, eller i din lokale datasjappe.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du kan partisjonere den aktive disken din, men det er ca 50\50 prosent sjanse for at det går til helvete.

Beste er å flytte filene ut av maskinen enten via et nettverksshare eller en USB-disk og så reinstallere XP via CD.

Vær obs på at du må muligens sette kontrolleren din i kompatibilitetsmodus (IDEmodus) dersom du har en SATA-disk, dersom din BIOS støtter dette, hvis ikke må du lage en slipstreamet versjon av Windows XP med nLite f.eks og bake inn driveren her.

Tatt opp en god del ganger på forumet før.
Den de foregående glemte å si er; Gled deg! er en mye større nytelse å bruke XP på en pc som kom med vista enn å bruke XP på en pc som kom med XP...
Sitat av Butterfly
Den de foregående glemte å si er; Gled deg! er en mye større nytelse å bruke XP på en pc som kom med vista enn å bruke XP på en pc som kom med XP...
Vis hele sitatet...
vista blir jo mer og mer stabil nå.. jeg har ingen problemer lenger!!
Du bør og sjekke at all maskinvaren din i pcen støttes i xp med drivere
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av eL Bohondo
Du bør og sjekke at all maskinvaren din i pcen støttes i xp med drivere
Vis hele sitatet...
Sykt kjekt å ha sjekket på forhånd, kranglet med en ny desktop ifjor som jeg hadde tenkt å levere videre med volum-xp eller lignende. Fantes ikke endel drivere, de eksisterte rett og slett ikke til xp med det chipset osv osv.

Det ble til at o`store bohondo måtte hjelpe meg å trikse vista på plass igjen, da xp ble umulig( holdt på i 1 mnd å prøve, leite, feile, og ehh, feile. Dette var en fs maskin, fant pokkern ikke drivere hos de heller. Prøvde alt, måtte gi tapt for vista tilslutt.