Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2634
Skal ha en ny tatoo på brystet og på underarm, overarm, skulder. Men trenger tips om hvilken.
Tenker Norrønt for det meste. Kan godt være med farger på armene.

Håper noen har noen tips
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Gå til din lokale tattovør.
2. Se i hans blader
3. Diskuter med tattovør
4. ?????
5. PAIN!
Spør deg selv; Hva er vitsen med å ta tattis hvis du virkelig ikke vet hva du vil ha? Husk at det er for life, så det er kanskje ikke så kult å ta det basert på hva en annen nerd synes? Finn det ut sjøl, så blir du 88^4 ganger mer fornøyd.
http://www.picsearch.com/search.cgi?...ls=5&thumbs=20 Noe grellt, noe midre grelt, men kanskje du kan få ideer..
Sitat av eL Bohondo
Skal ha en ny tatoo på brystet og på underarm, overarm, skulder. Men trenger tips om hvilken.
Tenker Norrønt for det meste. Kan godt være med farger på armene.

Håper noen har noen tips
Vis hele sitatet...
Stikk ut i sola
Trådstarter
Ja, det var planen men hadde håpet at det var noen som hade et "quik fix" med noen tegniger som jeg kan bruke som basis.
Har Tor som hoved tema på den andre armen, så i samme gaten hadde vært bra.
Og pain er for pyser. tatoo skal kjennes.

Nei er ikke i tvil om jeg skal ha eller ikke men trenger litt mer input. Har en vane for og gå i et spor når jeg bestemmer meg for noe så andre sin mening er ok og få.
Sist endret av eL Bohondo; 12. mai 2008 kl. 21:03. Grunn: trykkleif
Finn den tatooen du liker beste her: http://browse.deviantart.com/designs/tattoos/ gå til din tatovør og la han tegne en skisse av den tatooen du valgte.
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:...-in-prison.jpg den tror jeg du kommer til å bli fornøyd med!

Sitat av Bjølg
Spør deg selv; Hva er vitsen med å ta tattis hvis du virkelig ikke vet hva du vil ha? Husk at det er for life, så det er kanskje ikke så kult å ta det basert på hva en annen nerd synes? Finn det ut sjøl, så blir du 88^4 ganger mer fornøyd.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i det Bjølg sier, finn ut selv hvilken du vil ha Men som du sier er det jo greit å få noen ideer av freakerene

[Edit:]
syns selv sånne tribals er ganske kule.
du kan sjekke litt her om du syns noen av dem er kule
Sist endret av sum_user; 12. mai 2008 kl. 21:14.
Trådstarter
Det var det med ideene fra "frikerne" som hadde vært kult og ikke nakne damer.
Du finner noen norrøne/viking tattoveringer her , se nederst på siden...
Sitat av eL Bohondo
Skal ha en ny tatoo på brystet og på underarm, overarm, skulder. Men trenger tips om hvilken.
Tenker Norrønt for det meste. Kan godt være med farger på armene.

Håper noen har noen tips
Vis hele sitatet...
Bruk heller tida di på å finne noe du vil ha, og ikke få andre til å finne det for deg. Før du vet ordet av det våkner du om x år og ser en fugly tribal på overarmen du *egentlig* ikke ville ha selv.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av mrscox
Bruk heller tida di på å finne noe du vil ha, og ikke få andre til å finne det for deg. Før du vet ordet av det våkner du om x år og ser en fugly tribal på overarmen du *egentlig* ikke ville ha selv.
Vis hele sitatet...
Øy, biatch, I luv mah fugly tribal, den trenger bare extensions, og nye farger etter 3 år
Trådstarter
He he he he
Så hva er meningen med denne tatoveringen din ? Er det til minne om ett død familiemedlem?
Poenget mitt, hva faen er vitsen med en tatovering, når du ikke har peiling på hvilket motiv det skal være? Hva er vitsen med en tatovering som skal se "kul" ut når du sikkert går lei av den om ikke så lenge. Tatover deg noe som gir deg mening, f.eks en lotusblomst for intlegens og visdom, eller kanskje en koi fisk, for lykke ? eller en drage rundt ett portrettbilde av ett av dine barn? Slik er det tatoveringer skal være etter min mening. Ikke bare noe som ser kult ut, men noe som gir mening og samtidig kult - dermed vil du ikke gå lei av det.
Sist endret av Spelly; 12. mai 2008 kl. 21:58.
Trådstarter
Meninga er norsk kulturn for 1000n år siden men jeg er jo framdeles kristen. Vil ha et "makt" symbol fra norge. Tror ikke på den norrøne mytologi enn annet at det er mytologi.
Sitat av spelley
Så hva er meningen med denne tatoveringen din ? Er det til minne om ett død familiemedlem?
Poenget mitt, hva faen er vitsen med en tatovering, når du ikke har peiling på hvilket motiv det skal være? Hva er vitsen med en tatovering som skal se "kul" ut når du sikkert går lei av den om ikke så lenge. Tatover deg noe som gir deg mening, f.eks en lotusblomst for intlegens og visdom, eller kanskje en koi fisk, for lykke ? eller en drage rundt ett portrettbilde av ett av dine barn? Slik er det tatoveringer skal være etter min mening. Ikke bare noe som ser kult ut, men noe som gir mening og samtidig kult - dermed vil du ikke gå lei av det.
Vis hele sitatet...
Sett Miami Ink elns?
Sitat av Jo-han
Sett Miami Ink elns?
Vis hele sitatet...
har sett noen episoder, ganske kult faktisk. Men har i tillegg sett flere folk i familien tatovere forskjellige ting på armene, overkroppen, beina, som de sterkt angrer på no.
Jeg mener ikke at en tattovering trenger en dyp og spirituell mening, men det skal gjerne være noe du har tenkt litt over en stund og ikke bare jumper det første og det beste for din egen skyld.
Litt greit å ha noe som er fint å se på om ti-tjue år, og ikke noe du forbinder med en ungdomstid der du valgte et random bilde og merka deg for livet.
Sist endret av mrscox; 12. mai 2008 kl. 22:40.
Han ber jo ikke om noe moralpreken her heller da. Og de fleste som har svart sier for det meste det samme (inkludert min tidligere post). Men han spør etter tips til kule tatoveringer, så i stedet for å gi en moralpreken, gi heller en link til en kul tatoo. Takk for meg!
Vær litt spesiell, tatover Sleipner eller Hugin og Munin .

http://images.elfwood.com/art/c/a/ca...m/sleipner.jpg
Sitat av sum_user
Han ber jo ikke om noe moralpreken her heller da. Og de fleste som har svart sier for det meste det samme (inkludert min tidligere post). Men han spør etter tips til kule tatoveringer, så i stedet for å gi en moralpreken, gi heller en link til en kul tatoo. Takk for meg!
Vis hele sitatet...
Bad ikke om sure miner, jeg.
Trådstarter
takker Melodrama
ikke ta noe andre syns er kult. velg selv og vær stolt av det. Jeg hørte på for mange venner og angrer meg som faen og det har jeg gjort i 4 år. tok såklart på hele underarmen også så får ikke skjult den veldig godt.
Uten å ha lest hele tråden: En tattovering er en personlig sak, så hvorfor ikke gi den et personlig uttrykk. Med det mener jeg at du blar i blader og sørfer på nettet etter skisser, evt. skisser opp selv. Deretter sturderer disse, å ser om det er noe du vil endre på. Etter dette tenker du nermere på plassering og samenfletting av motiver. Du kan naturligvis kopiere en annens tattoo, men da går det fra å være en TATTOVERING, til å bli bare en tattovering, slik jeg ser det.

Husk at også valget av tattovør er viktig. En erfaren tattovør vil stort sett kunne gi deg det du vil ha, og samtidig få det til å se bra ut.
Sist endret av eXpergefacio; 12. mai 2008 kl. 23:18.
Trådstarter
Jeg er ute etter bilder som dere kan anbefale så jeg kan gjøre meg opp en mening og lage noen tatooer selv, ikke om jeg bør gjøre det eller ikke.
vel, hvis du er interessert i norrøn, så kan du jo lese om mytene og fortellingen i denne mytologien, og inspirere en tatovering utifra dette
Vell, er vell kansje ikke helt norrønt dette da. Men det er mye fint som kan gi deg inspirasjonen du trenger til å fatte en avgjørelse på noe
http://www.calypsotattoo.com
Sitat av eL Bohondo
Det var det med ideene fra "frikerne" som hadde vært kult og ikke nakne damer.
Vis hele sitatet...
Det var jo ikke en naken dame jeg linket til da, men en tatovering!
Ville anbefale deg til å ALDRI ta tatooveringer som inneholder mennesker eller ansikter ettersom hvor vanskelig det bare er å tegne det på et ark, og hvordan det er nærmest umulig å perfeksjonere dette. Hvordan skal en tatoovør kunne klare å tegne et ansikt velgjort på en arm eller noe som ikke er helt flatt.

Bare et råd, har vært mange som har fått katastrofalt dårlig tatooveringer på grunn av nettopp dette.
det er veldig sant, og med tanke på hvordan et ansikt / kropp kan forandre seg utifra hvilken vinkel folk ser tatoveringen fra og hvordan du beveger den delen av kroppen....

men du kan nå alltids finne noen gode ord fra en eller annen saga, og skrive det i runer, også pynte rundt med norrønt mønster
denne her syntes jeg er en fet norrøn tattoo: http://www.bmeink.com/A70213/high/bmepb453830.jpg
OT: er det bare jeg som reagerer på at trådstarter får KP for hvert innlegg han skriver i denne tråden?
Du kan bruke en sånn drage som de brukte å ha frammpå skipene sine. Synes drager alltid er kule, men du bestemer jo selv da
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Ta no og provoser da vel og tatover en kuk!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av hallooghei
Ta no og provoser da vel og tatover en kuk!
Vis hele sitatet...
Vet det er en stund siden denne tråden ble satt opp, men jeg kan bare ikke dy meg i å si at den kommentaren kunne du spart deg.

Pluss at jeg er enig meg det som er sagt om ansikt i tattoveringer. Det kan gå veldig gale. Dette hvis du velger feil tatovør.

http://tattooworldstavanger.no/meny2-n.htm hvis du går på galleri-->corver-up tattoos og bler litt så finner du en viking tattoo. Vet det ikke er så mye, jeg husker bare at jeg så den der en gang. Jeg tenkte bare du ville se litt viking ansikt også ettersom at det var få bilder og mye OT snakk i denne tråden

lykke til

EDIT:
http://tattooworldstavanger.no/tatto...s/bilder28.jpg
http://tattooworldstavanger.no/tatto...cture20022.jpg
fant noen til
Sist endret av 4gurk; 27. mai 2008 kl. 01:12.