Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  92 19232
Det jeg lurer på er om det er mulig å pante flasker for 100 kr, kun eksempel. Da får man en lapp ut av maskinen. Ville det vært mulig og kopiert denne lappen og så gått i kassen å hentet ut pengene flere ganger?
http://www.freakforum.nu/forum/showt...highlight=pant

her har du svaret ditt.. leit litt neste gang
aghona, les hva du linker til før du leker smart.
Det du akuratt linket til er ikke rellevant i denne saken.

Jeg veit ikke om det går ant. Men, det går jo an å prøve? For, det virker jo ikke som kassadama scanner de inn elns.
Sitat av OoM
Jeg veit ikke om det går ant. Men, det går jo an å prøve? For, det virker jo ikke som kassadama scanner de inn elns.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det hun gjør, og om de har så dumme systemer som godtar slike lapper flere ganger på rad skal jeg bøye meg i støvet, mendet tviler jeg veldig, veldig sterkt på.
Jeg har opplevd det samme som OoM i flere butikker, at personalet ikke gjør noe annet med lappen enn å lese beløpet, rive den i to og legge den i kassa. Antageligvis vil det funke på små nærbutikker. Regner med de har bedre systemer på dette i de store butikkene.
Sitat av docman
Jeg har opplevd det samme som OoM i flere butikker, at personalet ikke gjør noe annet med lappen enn å lese beløpet, rive den i to og legge den i kassa. Antageligvis vil det funke på små nærbutikker. Regner med de har bedre systemer på dette i de store butikkene.
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende, og da er det nok muligens gjennomførbart, men jeg bøyer meg ikke i støvet enda
i butikkene der jeg bor så "piper" de igjennom lappene..

Det går sikkert an enkelte steder, men tror du må se bort i fra de store butikk-kjedene
Jeg jobber på rema 1000. Ingen i butikken vår scanner inn pantelapper. Vi skriver beløpet på pantelappen, trykker på "PANT", og legger lappen ned i kassa. Hvis vi prøver å scanne dem, så bare klikker kassa og sier "FUCKA VARE. SJEKK PRIS." elns.

Du kunne glatt kjørt en pantelapp i kopimaskin, evt. forfalsket en med det beløpet du ønsker, uten at jeg ville reagert.. Ingen sitter i kassa og analyserer alt vi får inn.
Sist endret av patches; 28. oktober 2007 kl. 22:30.
Problemet er vel at pantelappene blir printa på tynt papir som folk flest ikke har liggende rundt i skriveren/kopimaskinen sin. Men man kunne sikkert funnet noe hos kontorforetninger kanskje?
Sist endret av pyramide; 28. oktober 2007 kl. 22:31.
Besteforeldrene mine bruker slikt papir i fax-maskinen sin. Det er garantert ikke et problem.
man får sånne skrivere til pcen.. termoskrivere.. koster vel rundt 1000 spenn
Det er vel samme papir som det er i kalkulatorer med skriver? Og det er ikke noe heksekunst å skaffe, har det forresten liggende selv.
Sist endret av SnippeX; 28. oktober 2007 kl. 22:42.
Har jobbet på en maxi-butikk og der kunne man scanne pantelappen så mange ganger man ville. Det var dog mange ganger etter hverandre, så vet ikke om strekkoden påvirkes av datoen, men det tviler jeg sterkt på.
Pantelappene der jeg jobber kan scannes så mange ganger man vil, og kan være 100 år gamle uten at det gjør noe. Hender stadig at jeg ved et uhell scanner en pantelapp to ganger. Skjer også at det kommer folk og leverer en pantelapp som bærer tydlige tegn på å ha vært mishandla i lommeboka en stund
Er det noen har prøvd ut dette i praksis? dvs. sjekket hvilke butikkkjeder det vil fungere i osv.?
hadde også vært greit å vite hva som kan skje hvis det ikke går.. dokumentforfalskning???
Det ville forbause meg stort hvis noen butikker what-so-ever har kontroll på dette. Pantelappene er ikke unike. Hvis to individuelle personer panter flasker, og panter for akkurat samme beløp, vil de få ut en identisk lapp (bortsett fra klokkeslett/dato, men ingen sjekker dette da pantelappen blir innlevert). Selve strekkoden er lik, og det er denne som blir scannet. Det er ikke implementert noen unik nøkkel på noen måte i de strekkodene.

Det eneste som ville være dilemmaet her, er å få trykt en noenlunde lik pantelapp. De fleste pantemaskiner (tomra), har navnet sitt påskrevet på baksiden av lappen. Dette må også taes med i beregningen. I tillegg må samme papir brukes. Regner med man kan bruke samme papir som de fleste kvitteringsskrivere bruker.

Butikken vil forøvrig ikke tape noe på dette, da de kun leverer pantelappene til de respektive personene som skal tilbakeføre det beløpet butikken har utbetalt. Disse vil være coca-cola, rignes, osv, alle bryggeriene. Det er lettere å bare telle pantelappene, enn å telle alle flaskene/boksene på nytt.

Og til slutt, hvis du/dere skal gjøre dette. Ikke gjør det mange ganger på rad i samme butikk. De vil kanskje begynne å lukte en lunte hvis de har 50 lapper med samme beløp, samme dato, og samme klokkeslett.
Hver gang jeg har pantet for over 1000kr har den blonde dama bak kassen måtte hente sjefen sin, dette både hos prix, bunnpris og coop-marked, så fleste butikker har nok en form for internkontroll på dette. Også finnes det kamera i mange butikker som lett kan røpe deg.

Jeg tror faktisk det er mer å hente på (1.) kliste 2,50 kr strekkoder på alle flaskene eller (2.) Rappe flasker til en eller annen bedrift litt utenfor byene. De har som regel mengder av søppelsekker med flasker stående ute.
Sitat av dico
Hver gang jeg har pantet for over 1000kr har den blonde dama bak kassen måtte (...)
Vis hele sitatet...
Hver gang du panter for over 1000? O_O

En gang skulle jeg pante for hele troppen i millitæret. Det var flasker for mange uker, og sikkert 8 søppelsekker. Det ble ca. 846 kroner. Hva faen er det du styrer med når du ofte skal pante for over 1000 kroner?

Uansett tror jeg også å klistre 2.50-strekkoder over 1kr-strekkoden vil bli litt mye jobb for lite penger. Tror heller jeg hadde rana noe drit. Eller spilt på lotto. Eller fått meg en jobb. Eller blitt tigger.
Når man arrangerer og styrer på får man fort flasker for 1000kr ja. Tror jeg har pantet for 1600kr for det meste. Når man kommer opp i slike store mengder tar man det som regel inn lagerporten, så teller betjeningen opp manuelt. Om de står i kasser selvfølgelig. Har du bare flaskene må du tilbringe en del minutter foran panteautomaten. Så må det stå noen bak å tømme innemellom.
pøh, der jeg bor panter alle, ser man en flaske så putter man den i lomma. kompisen min og faren hans har pantet for over 40.000kr! Men dog så jobber farens hans på oslo lufthavn. Men kompisen min har iallefall samla opp 10-15k for seg selv. Og man får ganske mye ut av dragrace. kjenner 3 stykker som fikk 1200kr hver etter en helg å samle flasker på dragrace.
Vell, jeg jobber på Kiwi, og jo - vi scanner inn pantelappene her også. Men har muligheter for ikke å gjøre det selvfølgelig.

Pantelappene kan ikke være indentiske da, det er ren logikk.
Hvorvidt systemet til diverse butikker har mulighet til å scanne inn lappene - er jeg heller usikker på.

Det som er klønete, er at en pantelapp - kan slåes inn i samme kasse så mange ganger du vill.
Tenkte på det senest igår, (uten å ha lest tråden) - om dette ville fungere - å scanne en pantelapp.

For å være helt ærlig, så aner jeg ikke. Men hadde hvert utrolig kult om det hadde fungert, og det forundrer meg ikke om det faktisk funker.

Papiret er enkelt og få tak i, byttet rull flere ganger - vanlig kviteringsrull omtrendt.

Du kan også bare fake underskriften til en som jobber der.

Selv har jeg skrevet mange pantelapper på vanlig "ark" e.l.

Lignende: Pant - 82kr "navn etternavn"
Det er faktisk allt som skal til.
Bullshit. Jeg driver en kiwi. Og på kiwi har vi unike pantelapper som bare kan brukes en gang. Og vi bruker også en egen lapp for manuell panting som skal fylles ut av skiftleder.

Her for noen år siden tok vi en gamling som hadde klistret på en gjennomsiktig pantelapp på utenlandske bokser. Baki varebilen sin hadde han søplesekker med tombokser han hentet fra resirkuleringspunkter. Han hadde en svær lang krok som han fisket de opp med. Han tok boksene med seg hjem, vasket de og dro så rundt til forskjellige butikker og pantet alt fra 40-300 pr butikk. Når vi satt i konfliktrådet med ham, så sa han at han hadde kjøpt disse lappene av "det vietnamesiske miljøet" i Drammen. Dette var visst svære greier måtte vite.

Eneste spm jeg hadde til ham var at siden han hadde brukt så jævli mye tid på dette, hvorfor han ikke brukte en lapp som var verdt 2,5 kroner.
Sist endret av gti200fsi; 30. oktober 2007 kl. 20:26.
Sitat av gti200fsi
Bullshit. Jeg driver en kiwi. Og på kiwi har vi unike pantelapper som bare kan brukes en gang. Og vi bruker også en egen lapp for manuell panting som skal fylles ut av skiftleder.
Vis hele sitatet...
Du driver en kiwi, altså daglig leder e.l?
Enten er du dum nokk til ikke å ha skjønt det, (hvis dere har samme ordning som oss).
Eller dere har en annen type panteautomat!

Enkelt og greit! Senest for en uka siden gjorde jeg den feilen og slo den inn to ganger.
Hvis du ikke stoler på meg er det bare og ringe kiwi kirkekrysset så får du bekreftet det.

Egen mauell lapp for panting som fylles ut av skiftleder? whot - så de som arbeider på "gulvet" har ikke lov å lage en pantelapp? Det er jo de som teller alle flaskene.
En gang jeg var på ica så panta jeg en flaske og fikk 1kr for den elrnst, hu dama i disken var litt sløv å gå meg tilbake lappen, noe jeg ikke tenkte over med en gang da. Jeg tilbake inn og til en anna kasse og leverte lappen der og ådet var ikke noe problem i det hele tatt
Sitat av Restyle
Du driver en kiwi, altså daglig leder e.l?
Enten er du dum nokk til ikke å ha skjønt det, (hvis dere har samme ordning som oss).
Eller dere har en annen type panteautomat!

Enkelt og greit! Senest for en uka siden gjorde jeg den feilen og slo den inn to ganger.
Hvis du ikke stoler på meg er det bare og ringe kiwi kirkekrysset så får du bekreftet det.

Egen mauell lapp for panting som fylles ut av skiftleder? whot - så de som arbeider på "gulvet" har ikke lov å lage en pantelapp? Det er jo de som teller alle flaskene.
Vis hele sitatet...
Mange KIWI butikker har unike pantelapper nå. Jobber selv på kiwi, og piper man inn en pantelapp 2 ganger, så kommer en beskjed opp om at pantelappen allerede er slått inn! Er ikke sikker på hvordan systemet fungerer, men jeg vet at pantemaskinen er linka til kassapunktet! Jeg jobber på Fagerstrand, så er litt merkelig hvis dere ikke har det systemet Restyle!
Sitat av Dweep
Mange KIWI butikker har unike pantelapper nå. Jobber selv på kiwi, og piper man inn en pantelapp 2 ganger, så kommer en beskjed opp om at pantelappen allerede er slått inn! Er ikke sikker på hvordan systemet fungerer, men jeg vet at pantemaskinen er linka til kassapunktet! Jeg jobber på Fagerstrand, så er litt merkelig hvis dere ikke har det systemet Restyle!
Vis hele sitatet...
Gjør du? Virkes spessielt, kanskje dere har en nyere panteautomat - våres er i allefall veldig gammel.
Det er sant som Restyle sier. Lappene fungerer flere ganger.
Jeg jobber også på en Kiwibutikk. Vi har en form for skrift på baksiden av lappene + at butikknavnet skrives på forsiden av lappen.
Men jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri sjekker lappen etter mulige forfalskninger.
Sitat av xtoffer
Det er sant som Restyle sier. Lappene fungerer flere ganger.
Jeg jobber også på en Kiwibutikk. Vi har en form for skrift på baksiden av lappene + at butikknavnet skrives på forsiden av lappen.
Men jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri sjekker lappen etter mulige forfalskninger.
Vis hele sitatet...
Da har vell heller ikke dere fått det nye pantesystemet, da! Vi fikk det for ca. 2 mnd siden. Når jeg får tilbake mobilen fra reprasjon, så skal jeg bevise det til alle dere som har vanskelig for å forstå at det er mulig å gjøre dette i 2007.
Sitat av Dweep
Da har vell heller ikke dere fått det nye pantesystemet, da! Vi fikk det for ca. 2 mnd siden. Når jeg får tilbake mobilen fra reprasjon, så skal jeg bevise det til alle dere som har vanskelig for å forstå at det er mulig å gjøre dette i 2007.
Vis hele sitatet...
Neinei, jeg har full tru på deg. Synes nesten det er rart at vi ikke fikk det for et tiår tilbake.
I utgangspunktet skal vi jo "Sette en kryss" over strekkoden, men det blir jo aldri gjort.

OffTopic: Uansett, fikk dere ny automat også? Våres piper i hytt og pine, irriterende.
Sitat av Restyle
Neinei, jeg har full tru på deg. Synes nesten det er rart at vi ikke fikk det for et tiår tilbake.
I utgangspunktet skal vi jo "Sette en kryss" over strekkoden, men det blir jo aldri gjort.

OffTopic: Uansett, fikk dere ny automat også? Våres piper i hytt og pine, irriterende.
Vis hele sitatet...
nei, same old machine. De kobla bare til en ekstra boks!
Sitat av Dweep
nei, same old machine. De kobla bare til en ekstra boks!
Vis hele sitatet...
Okei skjønner, bra at teknologien går i riktig rettning ihvertfall.
OT:
husker god old days kunne jeg bare stikke hånda inni sån gammel automat og vippe på en sån liten hendel så kom det 2,50 for vær gang jeg vippa, fikk ikke så mye tid på å gjøre det,de bytta den ut etter 3 måneder men vist du bor på et tettsted så kan du være heldig om de har en sånnen enda! har desverre ikke funnet bilde av den! sry for offtopic!
Sitat av christian.!.!
OT:
husker god old days kunne jeg bare stikke hånda inni sån gammel automat og vippe på en sån liten hendel så kom det 2,50 for vær gang jeg vippa, fikk ikke så mye tid på å gjøre det,de bytta den ut etter 3 måneder men vist du bor på et tettsted så kan du være heldig om de har en sånnen enda! har desverre ikke funnet bilde av den! sry for offtopic!
Vis hele sitatet...
Samme her jeg bodde også. Hugser en kamerat hadde samla sykt mange steiner som han pirka inn og fikk 2.50 kr vær gang
Sitat av dico
Jeg tror faktisk det er mer å hente på (1.) kliste 2,50 kr strekkoder på alle flaskene eller (2.) Rappe flasker til en eller annen bedrift litt utenfor byene. De har som regel mengder av søppelsekker med flasker stående ute.
Vis hele sitatet...
Okei, jeg tror du taper på teori 1.
Visst du har masse 2,50 flasker tilgjengelig, så er det da bedre å bare pante de, istedet for å lime 2,50 lappen over en 1kr flaske?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mcmak
Okei, jeg tror du taper på teori 1.
Visst du har masse 2,50 flasker tilgjengelig, så er det da bedre å bare pante de, istedet for å lime 2,50 lappen over en 1kr flaske?
Vis hele sitatet...
Hørt om kopimaskin?
Sitat av TinnSoldat
En gang jeg var på ica så panta jeg en flaske og fikk 1kr for den elrnst, hu dama i disken var litt sløv å gå meg tilbake lappen, noe jeg ikke tenkte over med en gang da. Jeg tilbake inn og til en anna kasse og leverte lappen der og ådet var ikke noe problem i det hele tatt
Vis hele sitatet...

Skjedde det samme til meg.
Så personen som jobbet på KIWI, snakker vel sant.

Jeg hadde 43kr i pant, fikk pengene, men fikk også lappen tilbake.
Jeg gikk tilbake til butikken, men gikk i den andre kassen selvfølgelig. Der fikk jeg 43kr til.
Tjente meg 43kr mer, 86kr er greit det ;D
Restyle, ikke prat om pantern på kiwi, får grøssninger bare jeg tenker på den dritt maskina, lurer på hvor mange ganger jeg har opplevd å måtte ringe tomra for å få de til å hjelpe meg me`n. I løpet av de 2 årene jeg jobbet der var det ingen som prøvde å fake lapper, eller limte på lapper. Eneste rare som ble pantet var et par bokser med frosker, og en øl flaske med masse små sneiper med papp filter.
Sitat av raze
Det ville forbause meg stort hvis noen butikker what-so-ever har kontroll på dette. Pantelappene er ikke unike. Hvis to individuelle personer panter flasker, og panter for akkurat samme beløp, vil de få ut en identisk lapp (bortsett fra klokkeslett/dato, men ingen sjekker dette da pantelappen blir innlevert). Selve strekkoden er lik, og det er denne som blir scannet. Det er ikke implementert noen unik nøkkel på noen måte i de strekkodene.

Det eneste som ville være dilemmaet her, er å få trykt en noenlunde lik pantelapp. De fleste pantemaskiner (tomra), har navnet sitt påskrevet på baksiden av lappen. Dette må også taes med i beregningen. I tillegg må samme papir brukes. Regner med man kan bruke samme papir som de fleste kvitteringsskrivere bruker.

Butikken vil forøvrig ikke tape noe på dette, da de kun leverer pantelappene til de respektive personene som skal tilbakeføre det beløpet butikken har utbetalt. Disse vil være coca-cola, rignes, osv, alle bryggeriene. Det er lettere å bare telle pantelappene, enn å telle alle flaskene/boksene på nytt.

Og til slutt, hvis du/dere skal gjøre dette. Ikke gjør det mange ganger på rad i samme butikk. De vil kanskje begynne å lukte en lunte hvis de har 50 lapper med samme beløp, samme dato, og samme klokkeslett.
Vis hele sitatet...


Det du sier her medfører ikke riktighet!

Butikken vil tape på dette, det eneste de får direkte oppgjør på er engangsemalasje som skannes i automaten som derretter blir presset ubruklig flate og havner i sekker (bokser og tynne plastikflasker)

0,5 ltr. 1,5ltr osv. vil de få oppgjør av de respektive bryggeriene som henter tomgodset.

kan med sikkerhet si at hvis du har planer om dette ville jeg hatt en orgial termisk rull. for de som står i tomra automatene er det tomra logo på baksiden.
Sitat av mathfjeld
Restyle, ikke prat om pantern på kiwi, får grøssninger bare jeg tenker på den dritt maskina, lurer på hvor mange ganger jeg har opplevd å måtte ringe tomra for å få de til å hjelpe meg me`n. I løpet av de 2 årene jeg jobbet der var det ingen som prøvde å fake lapper, eller limte på lapper. Eneste rare som ble pantet var et par bokser med frosker, og en øl flaske med masse små sneiper med papp filter.
Vis hele sitatet...
Hvem av oss må tømme den / fikse den 50 ganger om dagen for at den skal funke nå da? ;p

Ja, butikken vil vel tape på det - endel av oppgjøret går gjennom at de henter flaskene, og de blir faktisk tellt når de kommer. /Skriver opp antall kasser osv. osv.
Sjekk ut denne tråden.

På side 5 har ranvik skrevet hvordan strekkoden fungerer. Kort sagt:

Tomra 600 seriern (og sikkert andre):
Strekkoden er IKKE noe dato/tid (nei ingen ting)

Strekkoden er bygget opp av:
Y YYXXXX ZZZZZA
YYY= pantenr bestandig 9 80 (fast for alle butikker)
XXXX = butikkens pantemaskinnr. (fast pr butikk)
ZZZZZ= summen i kr og øre eks: 00025 blir 2,5kr
A = sjekk summen så du ikke skal kune lage egene nye lapper.

Jeg har ikke orka og tenkt så mye på det her men virker som sjekksummen bare er :
Y-Y+Y-X+X-X+X-Z+Z-Z+Z-Z=A (eller omvent på pluss og minus)

NB: Det eneste stedet det står dato/klokke er i bunnen av lappen (blir ikke lest av datamaskinen)
Vis hele sitatet...
http://www.freakforum.nu/forum/showp...0&postcount=81 du droppa ut det med at du trenger termo skriver :-) eller så kan du sette på en ny strekkode på eks melk og få tilbake 20kr, eller hva du setter du skal få utbetalt :-)

du blir nok busta hvis du kjøper en melk, og skal ha tilbake 200kr :-)
Sitat av mathfjeld
Restyle, ikke prat om pantern på kiwi, får grøssninger bare jeg tenker på den dritt maskina, lurer på hvor mange ganger jeg har opplevd å måtte ringe tomra for å få de til å hjelpe meg me`n. I løpet av de 2 årene jeg jobbet der var det ingen som prøvde å fake lapper, eller limte på lapper. Eneste rare som ble pantet var et par bokser med frosker, og en øl flaske med masse små sneiper med papp filter.
Vis hele sitatet...
papp i sikksakk "mønster" ? Hva trur du er røyka i de?? ;D
Bare ta en flaske inn i maskinen og hold i den hele tiden og før den går inn etter scanningen så drar du den ut igjen og gjør det om og om igjen?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Beklager å dra opp gammel tråd, men jeg fikk akkurat bekreftet at det er mulig å bruke samme pantelappen to ganger rett etter hverandre på min lokale butikk.

Det som skjedde var:
1. jeg la pantelappen oppå en iskaffe foran alle de andre varene og ventet på ekspeditør
2. En stresset ung kvinne kom vandrene over fra post i butikk "terminalen"
3. Hun slo inn "iskaffe" som var pantelappen over stekkoden til iskaffeen og sendte nevnte kaffe videre nedover rullebåndet.
4. hu la pantelappen på den "penge plata"
5. slo inn resten av varene
6. slo inn pantelappen på nytt
7. jeg betalte fort de 12kr med kort så hun ikke skulle se sin feil

varer for 112kr
pant for 45kr
betalte 12kr

EDIT: for de som ikke skjønte det åpner dette da for å kopiere pantelapper
rettelse: jeg la på 10kr på varer da pantelappen dekket strekkoden til iskaffeen sparte jeg de den kostet
Sist endret av random13798; 8. desember 2007 kl. 16:10.
Det trur jeg de fleste vet at funker nå, skrevet noen titalls ganger i tråden her.
Men deilig at det funka thought.

Anyways, får ikke matte stykket ditt til å gå opp jeg? Men er litt trøtt så anyways.
Sitat av Starra
Har jobbet på en maxi-butikk og der kunne man scanne pantelappen så mange ganger man ville. Det var dog mange ganger etter hverandre, så vet ikke om strekkoden påvirkes av datoen, men det tviler jeg sterkt på.
Vis hele sitatet...
Nei strek koden er bare for den visse summen, derfor går det an å bruke en pantelapp så mange ganger du vil. Og ved kopiering så blir det akkurat det samme, problemet er bare det at de fleste pantelappene nå for tiden printes ut på et spesielt pante papir, men kjenner man noen som jobber i butikke skulle det ikke være noe sak å få tak i en sånn rull.

Men et problem man kan støte på, er hvis man gjør det samme da. Kassene blir jo sjekket hver dag og da teller de også pantelappene, og er en diff på si 98,50 (som var pantelappen som ble brukt to ganger) tror jeg at hvis personen som teller lappene har litt vett i skallen får han vel øye på at de to mest sannsynlige eneste av den verdi, er prikk like, med likt tidspunkt osv. Men da er det selvfølgelig lite man kan gjøre med det, for man husker da ikke hvem som kom med dem, og man har ikke noe bevis i mot dem.

Så har man virkelig lyst å ta litt ekstra fra butikken, er dette faktisk mulig, men ikke så helt enkelt. Men som sagt, har man materialet så burde det gå greit.

Sitat av TinnSoldat
En gang jeg var på ica så panta jeg en flaske og fikk 1kr for den elrnst, hu dama i disken var litt sløv å gå meg tilbake lappen, noe jeg ikke tenkte over med en gang da. Jeg tilbake inn og til en anna kasse og leverte lappen der og ådet var ikke noe problem i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Jeg jobber selv på en ica, og tror ikke det er begrenset hvor mange ganger du kan scanne pantelappen. Jeg testet faktisk med en brukt en som hadde en rift over koden, og til og med den funket.
Når det gjelder å skrive ut egne pantelapper - JA, det funker.

Men autentisk? Man må jo ha et sånt tynt termopapir med TOMRAlogoen på baksiden..
Disse kvitteringsrullene ligger lett tilgjengelige på flaskelagre på butikker.
Sitat av TinnSoldat
En gang jeg var på ica så panta jeg en flaske og fikk 1kr for den elrnst, hu dama i disken var litt sløv å gå meg tilbake lappen, noe jeg ikke tenkte over med en gang da. Jeg tilbake inn og til en anna kasse og leverte lappen der og ådet var ikke noe problem i det hele tatt
Vis hele sitatet...

Woho! 1 kr
▼ ... over et år senere ... ▼
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
men trur de litt oppegående i kassa ville stussa på at du hadde en pantelapp med si 100 kr og du ikke hadde noen flasker med deg xD
Tror ikke dette vil være et problem i en stor butikk?