Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 775
Nå er sommeren ferdig og lønna fra sommerarbeidet ruller inn. I år tenkte jeg å kjøpe meg en ny tv. Den 60kg tv-en min begynner å dra på åra og jeg har tenkt å invistere i en ny. Har tenkt å brukt ca 15 000 på en lcd eller plasma tv, men det er så mye å velge mellom og jeg blir nesten gal av å se igjennom alle forskjellige tv-ene som finnes til den prisen. Etter å sett gjennom det meste så har jeg funnet ut at det bør bli 37" - 42" og helst HD-klar/kopatibel. Jeg bruker tv-en mest til å se filmer og serier. Ser egentlig ganske lite på vanlige tv-sendinger..

Det jeg da lurer på er hvilke spesifikasjoner tv-en min bør ha. Hvilken lysstyrke den bør ha, kontrast, oppløsning osv.

takker for alle forslag.
Liker denne veldig godt, har ikke sett noen tester på den da:
http://prisguide.hardware.no/product...roductId=47296

Spar opp 3 lapper til, så har du den.
Jeg har de samme planene, men jeg har planer om å kjøpe en 50"

Se på denne: 9 tusen kroner billigere er den her enn den er andre steder. Den billigste å beste 50" jeg har sett! http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=36455

Edit: Kontrast på 10 000:1 Det er BRA!!!!
Sist endret av Same i Skauen!; 20. august 2006 kl. 20:26.
Skal du ha TV'n i stua er vel også design vikitig, selv elsker jeg denne LG'n

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314527

Den er HD-ready og har alt av innganger og andre tilkoblinger man trenger, les om den selv.
Det er mye finere med lik ramme rundt en så stor TV da, synes nå jeg. (Forskjellig smak)
Men slik som denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319853. Ser ikke ut som det er så bra høytalere, men når du har en Plasma, da har du som regel et surround/stereo anlegg.
Spørsmålet mellom LCD og Plasma, kan være ganske enkelt.
Iforhold til Pris:Størrelse så er Plasma det beste valget
Iforhold til Pris: Bilde så synes jeg selv av plasma er også best i denne klassen, som oftest så er det sterkere og bedre farge i plasmaene
Men når det kommer til Pixler og detaljer så er kanskje LCD best. Du skal lete litt etter å finne en plasma som er 42" og som takler 720p signaler , siden de fleste plasmaer har 1028x768 som oppløsning iaf. 42".
Men her kan folk være litt trangsynte, de tenker vell at flere pixler betyr bedre bilde. Men dette stemmer ikke. Ja HD materialer kommer til å være komprimert men bilder blir fortsatt utrolig bra. Gå for plasma og husk du får det du betaler for
Det er jo ikke vanskelig å finne 42" med 720p. Det har jo vært på alle jeg har sett. Opp til 1080i/p har det vært på de...

Men det er sant som du sier at du får mye for penga. Det er jo "morgendagens TV"
Sist endret av Same i Skauen!; 20. august 2006 kl. 20:44.
Uansett, som Erz sier: - Du får det du betaler for. Dette stemmer veldig bra, det er utrolig mye forksjellig på markedet. Skal du opp i 42", ville jeg trolig lagt i noen lapper til for bildekvalitetens skyld.
Jeg vet!
Når PS3 kommer på markedet regner jeg med jeg bestiller en plasma. (Den jeg har linket litt lenger opp i tråden) Da blir det en fantastisk spill-opplevelse!
skal du bruke tven til spilling og/eller den skal fungere som pc-skjerm, bør du gå for en 37/40 LCD fremfor en 42/50 plasma...

ta deg en tur på elkjøp eller lignende butikker, spør og grav litt. gutta der har ofte en del erfaringer å dele
Jeg skal bruke TV-en til TV-titting, spilling, film, PC!

Jeg hadde ikke giddi å kjøpt en 50 tommers skjerm hvis jeg bare skulle brukt den til data, mr burn!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg lurer også på å blåse av rundt 15 k på en flat-skjerm, 42" minst, ser jeg kan få en lcd til ca den prisen, men bare 700:1 kontrast styrke ? er ikke det utrolig lavt? tenker på PHILIPS 42PF5421 .
Men det jeg lurer mest på er om det er verdt å vente på oled\sed skjermer ? de kommer vel neste år, men har fortsatt ikke tenkt å bruke 30-40 tusen når de kommer, å de skjermene blir vel ganske dyre i begynnelsen !? så plasma \ lcd \ oled \ sed ?

Ser jeg får en 50 " plasma til samme pris som en 42" lcd, kommer til å bli brukt mest til pc.