Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 402
Hei!
Jeg har arvet en stasjonær maskin fra min bror (Celeron 1,8ghz , 512 ram, 40 gig hd). Og jeg skal snart bytte ut en gammel bærbar med en ny en.
Det jeg lurer på er hva folk her bruker sine gammle maskiner til. Jeg har installert Linux på den stasjonære, men er litt usikker på hva jeg skal bruke den til og hva slags programmer jeg skal instalere på den. Jeg har tenkt å installere Linux på den gammle bærbaren min også i fremtiden.
Det jeg bruker den stasjonære til nå er ssh server og en liten ftp server. Men leter etter flere muligheter, takker for alle svar
Du kan jo alltids bruke dem som web-server, mail server, sette opp en liten spill server om du gaymer, sånn ellers er jo ftp er koselig område og ssh + irssi til irc også er koselig..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bruker gamle bokser som servere stortsett. Samtlige bokser eg kjører som servere heime er >500MHz, og med en smule ekstra RAM funker dei veldig veldig bra tilalt eg har bruk for.

Ellers så kan du jo lage styringssystem for lys, musikkspiller med nettverkstilknytning o.l av dei.