Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 492
Hei!
Jeg har en bærbar (compaq presario 2100) og en Dell 2005FPW.
Alt har funket helt fint til nå. Jeg kjørte oppløsningen 1680x1050 og alt funket glitrende med mitt 320IGP skjermkort. Men så skjedde det noe rart. Plutselig en dag så ble bildet mye mere oppblåst og pixlene ble breiere og skjermen takler ikke dette. Da går jeg inn på instillinger på skjermen og her står det at skjermen kjører 1680x1050. Men så går jeg innpå monitor her står det "generic television". Her har det brukt å stått "Analog 2005FPW". Jeg har prøvd å skru av driverne via device manager men de kommer bare opp igjen. Jeg er ganske sikker på at dette har noen sammenheng med hvorfor alt ikke fungerer som det skal. Er det noen måte å få tilbake den instilingen som jeg hadde før?

Håper det er noen som kan hjelpe. Tusen takk

PS: Jeg kjører win xp
Jeg vil ambefale deg å "Repair" winXP da resetter du alt av drivere jeg tror det ikke er tvil om at det er drivere - har du lasta ned noen tweaks til grafik kort? f.eks. fra 3dguru.com ?
kan være den som kødder det hele.
Erz
Trådstarter
86 2
Jeg bruker ati driverne fra omega, noe som har funkert ganske bra. Kanskje et dumt spørsmål men hvor finner jeg denne repair tingen i windows? Vil helst egentlig vente å se om det finnes andre muligheter, slik at jeg slipper å instalere alle driverne på nytt igjen.
Takker for hjelpen
Har du prøvd systemgjenoppretting??
(Til før det problemet startet. Hvis ikke det virker kan du angre gjenopprettingen...)
Erz
Trådstarter
86 2
Skulle gjerne gjort det, eneste problemet er at jeg har skrudd av den funksjonen (angrer meg litt nå)
Erz..
Omgedrivers er kjempe drivere.
Men siden du har bærbar kan kortet være satt opp på en anna måte for å støtte hovedkortet..
Ta og bruk orginale drivere.
Erz
Trådstarter
86 2
Heh, ja om det bare hadde vært så enkelt. Eneste problemet er at orginal driverne ikke støtter oppløsningen 1680x1050 :S
Tror egentlig at det er en enklere løsning.
Ja, reinstalere Omega og sett alt som som default så driverene velger selv.
Går ikke det? Inn på service!