Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 634
Heisann. Jeg skal begynne å studere til høsten, og tenkte at jeg skulle kjøpe meg en laptop for anledningen. Har gått og tenkt på en mac en stund, men så så jeg denne.

Er den acer'en et bra kjøp? Eller vil det lønne seg med en MacBook? Ser acer'en er 2000 kr billigere, men det virker som man får en kraftigere sak.

Hvis noen har andre forslag, kom gjerne med dem. Kriterier er:
- Maks 10k kr, gjerne litt mindre
- Støysvak
- Batteritid
- Pålitelighet
- Lav oppstartstid

Bruken kommer til å være hovedsakelig skolearbeid, surfing o.l., men også musikk, filmer, kanskje litt spill o.l.

Noen synspunkter?

mvh Trigger
Hei.
Jeg er i akkurat samme situsjon som deg. Men jeg tror jeg heller ville heller hatt Macbooken enn Acer maskinen. Grunnen til dette er fordi den har en ganske kompakt størelse ,men den er heller ikke for liten. Slik jeg ser det så er det kraft mot funksjonalitet. Siden du skal bruke den på skolen , så gå for funksjonalitet.

MEN... Om du vil ha en litt kraftigere bærbar så gå for denne
http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35940
▼ ... noen uker senere ... ▼
trigger's Avatar
Trådstarter
Noen som vet batteritiden på en macbook?
tror den skal ligge på ca 6 timer? *usikker*
skjermkortet er jo ikke all verdens på den der da. men www.shg.no er verdt å sjekke ut.