Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1130
Hei, nå sitter jeg å øver på en framføring jeg skal ha. Eneste problemet er at ting noen gang blir _litt_ for stille. Eneste jeg hører er vifter som skrues på fra bærbaren (noe som kan være ganske plagsomt). Men det jeg lurer på er ,hva slags musikk er det dere hører på når dere skal konsentrere om å lese noe? Jeg klarer ikke å lese når jeg hører på rock musikk, men jeg tror det blir bedre når jeg hører på klassisk, kan dette stemme? I så fall er det noen anbefalinger av god klassisk musikk?
Global Underground med Nick Warren CD1 fra Reykjavik er sykt digg å lese til. Anbefales!

www.globalunderground.co.uk

edit:

egentlig et dødfødt spørsmål med tanke på at du ikke oppgir hva slags musikk du liker. Dette er forøverig elektronika.
Sist endret av voktern; 15. mars 2006 kl. 19:36.
Musikken du liker å høre på når du skal konsentrere deg er jo da den beste, men hvorfor starte en tråd om hvilken musikk smak vi har? Er ikke det en type liste tråd, noe som ikke er lov på dette forumet?

Personlig hører jeg på alt ifra trance til den litt roligere sorten av Enya eller noe i den duren.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Eller noe så oldschool som vivaldi og mozart. Jeg har i alle fall ikke funnet bedre musikk å lese eller skrive til.

På skolen: Tastaturet i fanget, føttene på pulten, vivaldi på øret og øynene på skjermen. Let the work begin
Erz
Trådstarter
86 2
Sitat av nPulz
Musikken du liker å høre på når du skal konsentrere deg er jo da den beste, men hvorfor starte en tråd om hvilken musikk smak vi har? Er ikke det en type liste tråd, noe som ikke er lov på dette forumet?

Personlig hører jeg på alt ifra trance til den litt roligere sorten av Enya eller noe i den duren.
Vis hele sitatet...
Jeg hører for det meste på 60-70 talls rock. (Hendrix, Zeppelin). Jeg klarer ikke å lese til den slags musikk. Jeg spør ikke etter hva slags musikk smak du har, men om dere kan bare komme med noen få anbefalinger i riktig retning, siden jeg ikke har spess. peil på klassisk musikk.
Det jeg tror du kan gjøre er å ikke høre på musikk du kan fra før. Det vil si at du hører på artister der du ikke kan teksten, eller instrumentaler der du ikke kan melodien fra før. Så blir du ikke sittende å synge med eller nynne i hodet ditt..Har ikke prøvd denne teknikken selv, men prøv den du så får jeg høre hvordan den funker
Enya, Enigma, Cafe Del Mar-serien, Vangelis; Type rolig, rytmisk bakgrunnsmusikk med avslappende melodier og god stemning. Nytter ikke med partymusikk når jeg skal lese, da blir jeg sittende og digge musikken istedet.
Teletubby-sangen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg tyr til klassisk når eg hackar. Det er ikkje vokal/tekst som ein treng bruke energi på å følje, og musikken er der berre, den forstyrrar ikkje. Unngå for all del noko der du må følje teksten, så instrumental er å anbefale, og gjerne instrumental utan brå hopp.
Sigùr Ròs kanskje?
Ulver, av nyere sort.
Tangerine Dream har mye også fint: Encore, Ricochet og Stratosfear-skivene burde vel funke. Tangerine Dream er 70-talls og, noe som burde gjøre det midt i blinken for deg?

Ikke mye klassisk dette da, men det burde gjøre susen lell.
Sist endret av random11633; 21. mars 2006 kl. 21:48.
Hører alltid på noe rolig, trance, enya, moby eller hva det måtte være. Er du interessert i å høre på klassisk, så kan vel noen av Thomas Newman sine verk hjelpe, han har jo "Any Other Name" sangen som er ganske avslappende å høre på.

Edit: Han lager veldig mye av musikken som pleier å være i filmer.