Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2235
Har seg sånn at jeg har mistet mobilen min med SIM-kortet. Mobilen er ikke så nøye, men jeg tenker mest på SIM-kortet, siden jeg gjerne vil ha samme nummeret hvis jeg får ny mobil. Er det mulig å få sendt nytt SIM-kort fra leveradøren med det samme gamle nummeret? Jeg hadde Telenor kontantkort eller hva det enn heter. Og jeg vil gjerne gjøre det på nett, siden ventetiden på telefon var over 1 time.

Takk for svar
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
ja, det tror jeg skal være mulig for man må regestrere seg med fødselsnr på de kortene(?) og
Sitat av Telernormobil.no
Bestilling SIM-kort via Mine Sider

Du kan logge inn på Mine Sider og bestille nytt SIM-kort. Under alternativet Mitt abonnement, velger du Bestill SIM-kort. Bestilling av SIM-kort er kostnadsfritt, og du mottar kortet i løpet av fem virkedager. Av sikkerhetsmessige årsaker kan du ikke logge inn på Mine Sider hvis abonnementet er sperret.
Bestilling SIM-kort via kundeservice

Har du ikke tilgang til Mine sider, kan du ringe kundeservice på 09000 og få tilsendt nytt SIM-kort. Bestilling av SIM-kort er kostnadsfritt, og du mottar kortet i løpet av fem virkedager. Vi gjør oppmerksom på at riktig adresse må være registrert for at SIM-kortet skal komme til riktig adresse, og for å unngå forsinkelser. SIM-kort blir sendt til den som er registrert som bruker av abonnementet

Bestiller du SIM-kort via Mine sider eller kundeservice, får du tilsendt koder og kort i to separate forsendelser.
Vis hele sitatet...
Der tror jeg du har svaret!
Jo, det skulle være mulig. Iallefall hos Tele2(tviler på om dem er så mye mer high-tech enn Telenor)

Dama mistet/ble frastjålet telefonen på Danskebåten, og hun sperret nr med en gang. Når hun så kjøpte ny tlf, så snakket hun med Tele2 om hele greia, og fikk tilsendt nytt sim, med samre nr.
Bare gå til nærmeste Telenor-forhandler, opplyse nummer og be om nytt simkort, koster deg 100 spenn

Evt kan du kontakte kundeservice her: https://www.telenor.no/privat/kundes...t.do?mode=form
Da jeg var i samme situasjon og kjøpte en ny mobil senere, så var det mora mi som ordnet det.

Så på kvitteringen etterpå

"*Mobiltelefon: pris"
"Erstatningssimkort: 200,-"

Tror jeg. Bare å gjøre som de andre har sagt, så "årne d sæ"
Vi på Expert kan gjøre dette i butikken, for en pris på 100,-
Det du trenger å ta med deg er legitimasjon, enkelt :P
hehehe... det er null stress skjer nesten hele tia når jeg er på tur... finner aldri den forbaska telefonen igjen. iallefall er bare å stikke ned på elkjøp, si telefonnr ditt så gir de deg nytt simkort, gratis eller max 100kr. har selv aldri betalt
Om du er litt hyggelig, prater med kundebehandleren osv, skal du se at du får det gratis. Dette er nemlig penger som går rett til butikken, siden butikkene får Simkort gratis.
har mista telefonen min flere ganger, å vært registrert på www.telenormobil.no, da var det bare å logge inn der å bestille nytt simkort, og det er gratis
Det er rett at butikkene får kortene gratis, det du betaler er for den "servicen" de utfører. Men de skal også kunne bestille et gratis til deg, sendt fra operatør i posten. Er du fast kunde av butikken får du det sikkert gratis
Sist endret av murloc; 20. august 2009 kl. 11:02.