Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3140
Hola, det jeg lurer på er: er det mulig å få koblet til to skjermer på en laptop? siden det bare er en analog port ut! på desktop pc'n bruker jeg en analog og en dvi port! så altså, finnes det no slags omformer dippedutt?
hvis du tenker på å bruke utvidet skrivebord, så støtter de aller fleste datamaskiner bare en ekstra sjerm (tilsammen to :P )
er ikke helt sikker på ossen det er med bærbare da men, så ikke stol alt for hardt på det jeg skriver her :P
men hvis du vil vise samma bildet på alle sjermene, så antar jeg at det finnes en liten duppedings til det..
men å vise samma bildet blir jo litt teit og nytteløst da..
Det er mulig å få en ekstra skjerm til laptop. Kjenner mange som bruker en litt større flatskjerm som de kobler inn i såkalte "Utgang for ekstern skjerm" som det står mange steder, altså en VGA port!
Har du det på din laptop kan du få både bildet på laptop-en og flatskjermen samtidig, eller du kan velge en av dem... Opp til deg!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du kan vise likt på begge skjermer eller to forskjellige skjermbilete kjem an på laptopen. Billige lappiser kan bare vise samme på begge. Men, finn fram manualen og les. Hender slike ting står der veit du
Mener jeg har lest at det finnes en ekstern boks som kan gjøre dette.Men husker ikke hva den heter. Skal søke

edit: Funnet den
http://www.dinside.no/data/maskinvar...art280347.html
Sist endret av Erz; 22. august 2006 kl. 16:34.
Trådstarter
8 0
aha, den dingsen er jeg ute etter^^ litt dyr men men:P Pointet er at jeg kjører 2 skjermer på desktopen altså en skjerm til Windows og en til spill. vga kortet på stasjonære kassa er et radeon 9700pro det drar lett spill på ene skjermen of en film på andre, på den bærbare er det et ati x1800 kort så regner med at det er en anelse bedre.

Takker for alle svar