Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 542
Hei, dette er kanskje et ganske dumt spørsmål. Men jeg har nettopp kjøpt meg en ny LCD skjerm (21") widescreen. Det jeg lurer på er om skjermen kan ta skade av å kjøre på 1280x768 når den er egentlig beregnet til 1680x1050? Jeg bruker den på en bærbar pc og det ser ganske bra ut men når jeg hopper opp til 1680x1050 begynner filmer å hakke.
Takker for svar
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
LCD-skjermer har en optimal setting, og dem har settings som ikke er optimale.
1680x1050 er da åpenbart ikke den optimale settingen for den skjermen.
En ting er hva skjermen er optimalisert for, en annen er hva skjermkortet ditt takler å presse ut.
Jeg kan ikke se for meg at skjermen kan ta skade av å kjøre på en lavere oppløsning.
Erz
Trådstarter
86 2
Tror nokk det skjermkortet på bærbaren som ikke klarer å takle oppløsningen.
Ble bare litt paranoid en liten stund :P
takker for svar
Du bør tenke på at ved en dobbling av oppløsning vil antall punkter bli 4x, dermed så tar det fort veldig mye mer "kraft" når man øker oppløsningen.
om du går inn på egenskaper på skrivebordet ->innstillinger ->avansert->skjerm - der kan du hake av på "skjul modi som denne skjermen ikke støtter", eller noe sånt. Da ser du hav den takler.