Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 726
Mårn ja

tenkte jeg snart skulle hatt nytt skjermkort og lurte på om noen her visste hva som er den beste løsningen for en pris på ca. 2,5k. Enten om det er SLI/crossfire eller enkeltkort
takker, men lurer på om det kan være lurere å handle HD radeon 6970 siden det for min del virker som det er en del bedre
med mindre du skal bruker mer enn to skjermer ville jeg valgt 570, 6970 har de berømte driverne til amd, å er egentlig oppskrytt
Om du skal ha det der så kunne jeg sikkert solgt mitt som er brukt i 1mnd for 2k.
Pm meg isåfall så skal jeg høre med foreldre om det er grelt
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Om du skal ha det der så kunne jeg sikkert solgt mitt som er brukt i 1mnd for 2k.
Pm meg isåfall så skal jeg høre med foreldre om det er grelt
Vis hele sitatet...
ville ikke det være ganske dårlig deal for deg?
Nei, har tenkt å bytte ut mot et 580.
Sist endret av Mkvarner; 1. januar 2012 kl. 22:19.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Nei, har tenkt å bytte ut mot et 580.
Vis hele sitatet...
syns fortsatt det høres dumt ut jeg, vent til 600-serien å se om noe der frister, også blir antageligvis 500'n billigere
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
med mindre du skal bruker mer enn to skjermer ville jeg valgt 570, 6970 har de berømte driverne til amd, å er egentlig oppskrytt
Vis hele sitatet...
Når skal folk forstå at det ikke er noe feil med driverene til AMD noe mer enn nVidia sine. Problemet ligger i inkompetente folk som installerer drivere feil, og styrer på med ting de ikke har peiling på.

Jeg er på mitt fjerde AMD(ATI) kort, og har aldri hatt noen problemer. Jeg har derimot ryddet opp i rotete driverinstallasjoner for venner som har slitt (både AMD og nVidia).

Jeg kan trygt anbefale 6950, spar de ekstra pengene.
Grunnen til at jeg ikke anbefaler å bruke mer på skjermkort, er at spill rett og slett ikke er så krevende lenger (med mindre man skal bruke 120hz, 3d eller flere skjermer).
Sist endret av random13798; 1. januar 2012 kl. 22:27. Grunn: tegnsetting
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
med mindre du skal bruker mer enn to skjermer ville jeg valgt 570, 6970 har de berømte driverne til amd, å er egentlig oppskrytt
Vis hele sitatet...
Skal man kjøre mer en to skjermer må man gå for amd, da nvidia ikke støtter mer en to skjermer uansett, med untak av 590 og proffseriene(ikke ment for gaming)
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Når skal folk forstå at det ikke er noe feil med driverene til AMD noe mer enn nVidia sine. Problemet ligger i inkompetente folk som installerer drivere feil og styrer på med ting de ikke har peiling på.

Jeg er på mitt fjerde AMD(ATI) kort og har aldri hatt noen problemer, jeg har derimot ryddet opp i rotete driverinstallasjoner for venner som har slitt (både AMD og nVidia).

Jeg kan trygt anbefale 6950, spar de ekstra pengene.
Grunnen til at jeg ikke anbefaler å bruke mer på skjermkort er at spill rett og slett ikke er så krevende lenger (med mindre man skal bruke 120hz, 3d eller flere skjermer).
Vis hele sitatet...
jeg for min del syns nvidia er helt fantastisk til sammenligning, jeg har enda ikke funnet ett velfungerende kort uten driver-faenskap fra amd ikke engang elkjøp eller de store kjedene har fått det til... men jeg har bare prøvd på 4-5 maskiner da...
Angående drivere så skal det sies at crossfire og eyefinity i kombinasjon ikke er så veldig greit å ha med å gjøre, men siden jeg kjører eyefinity bruker jeg likesågodt det beste enkeltkjernekortet (6970) og går litt ned på gfx settings i de mest krevende spillene.

Regner med at nVidia har tilsvarende driverproblemer med SLI (og flere skjermer?)
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Angående drivere så skal det sies at crossfire og eyefinity i kombinasjon ikke er så veldig greit å ha med å gjøre, men siden jeg kjører eyefinity bruker jeg likesågodt det beste enkeltkjernekortet (6970) og går litt ned på gfx settings i de mest krevende spillene.

Regner med at nVidia har tilsvarende driverproblemer med SLI (og flere skjermer?)
Vis hele sitatet...
det kan godt hende, men har ikke prøvd SLI
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Når skal folk forstå at det ikke er noe feil med driverene til AMD noe mer enn nVidia sine. Problemet ligger i inkompetente folk som installerer drivere feil, og styrer på med ting de ikke har peiling på.

Jeg er på mitt fjerde AMD(ATI) kort, og har aldri hatt noen problemer. Jeg har derimot ryddet opp i rotete driverinstallasjoner for venner som har slitt (både AMD og nVidia).

Jeg kan trygt anbefale 6950, spar de ekstra pengene.
Grunnen til at jeg ikke anbefaler å bruke mer på skjermkort, er at spill rett og slett ikke er så krevende lenger (med mindre man skal bruke 120hz, 3d eller flere skjermer).
Vis hele sitatet...
Helt enig i det driver-relaterte, og pga. hauger med konsollporter er det som du sier ikke så veldig mange krevende spill lengre, men enkelte er det absolutt. Skal man være godt dekket spesielt mtp. BF3 bør man i mine øyne minimum ha et GTX570 eller tilsvarende for spilling i full HD med god fps. Selv er jeg grafikkhore og synes faktisk 2xGTX570 i enkelte tilfeller blir knapt i 1080p.

Har man dog ikke de helt store krav til eyecandy holder det lenge med HD6950 el. ja.