Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 692
Prøvde meg på å lage en pianosang, nå er vel egentlig dette bare et par partier jeg lagde som jeg har loopa, men vil enda ha litt feedback til et førsteforsøk på en piano"sang"

http://dc139.2shared.com/download/83...15740-d036ec30
Linken funka ikke..
Fin den ja
Men tror du burde fått tonene mykere, og lengre kanskje? Hadde vert litt godt å hatt noe ekko med (ikke mye! Men litt)
Ellers så var melodien fin
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Linken fungerte her.

Nå skal det nevnes at solo-piano fort kan bli litt kjedelig med mindre selve melodien eller spillingen er bemerkelsesverdig i seg selv; her var egentlig ingen av dem det.

Den var ustrukturert, hadde absolutt ingen form for innledning eller avslutning, eller "mellomspill" mellom de forskjellige delene. Jeg ville egentlig ikke kalt det "en sang" i det hele tatt.
Sist endret av robhol; 11. oktober 2009 kl. 11:34.
Jeg tar aldri risikoen med å laste ned slikt fra folk/nettsider jeg ikke kjenner, hva med å lage en youtube-film av sangen? Det trenger ikke vær mye, bare åpne opp windows movie maker, legg inn sangen og en svart bakgrunn med en tekst på (teksten kan vær credits eller sangnavn eller bare noe info; f.eks. A piano song i made.). Da er det lettere for folk å høre sangen med en gang, istedefor å måtte laste den ned og høre den.

Om du likevel har tenkt å laste opp sangen som mp3, bruk i det miste en fildelingstjeneste folk kjenner, f.eks. Rapidshare eller MegaUpload.
Sist endret av d-_-b; 11. oktober 2009 kl. 11:36.
Linken fungerer fremdeles ikke hos meg:P
Okai, det er første forsøket ditt, og NOE har du jo fått til. Som du sier selv, så er dette bare partier du har loopet sammen, og DET merkes.. Jeg synes ikke at disse partiene dine passer sammen, iallefall ikke uten mellomspill. Men om man hører partiene hver for seg, så er noen av dem ganske greie. Jeg tror uansett man må ha veldig gode partier om man skal kunne loope sammen en hel sang!

Men fortsett å leke med piano! Etter at du har brukt noen år på å prøve og feile, så kan du komme opp med noe meget bra!
Når det gjelder sangen (jeg valgte å laste den ned) så har jeg dette å si:

Hva med en begynnelse og slutt?
Fra ca 00:30 til ca 00:35 var det noe som skurra, prøv å om skriv det litt.
Hva med å eksprimitere litt med å ha to pianoer? Ta opp en først og så en etterpå, da kan de utfylle hverandre og du kan lage mer imponerende sanger selv om du ikke er en så god pianospiller (det krever selvfølgelig at du holder takten og klarer å klikke det sammen etterpå.).


Og til deg Faggot, linken fungerer fint den. Gå inn på den, bla helt ned og klikk på en link hvor det står noe sont som "Save file to your PC: click here".
Sist endret av d-_-b; 11. oktober 2009 kl. 11:43.