Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2228
Beklager den dårlige emnetittelen, fant ikke på noe bedre.

Saken er den at jeg har begynt på en privatskole hvor jeg jobber med PC hele dagen, skolen koster i underkant av hundre tusen pr år. Problemet mitt er at jeg har hatt en murrende smerte i høyre arm (musearm/golfalbue) over lengre tid, men etter å ha vært svært forsiktig i over et år har det gått over.
Når jeg nå har startet på skolen så blusser smerten opp, og er mye værre enn noen gang før. Jeg har ikke mulighet til å bytte til venstrearm da studiene krever mye presisjon som vil ta veldig lang tid å innøve over til venstrearmen.

Jeg skal få bestilt en legetime i morgen, men jeg vet at jeg ikke kommer til å få noe særlig hjelp. Kommer mest sansynlig til å bli sendt til en fysioterapaut som prøver alt fra akkupunktur til massasje, men dette har jeg allerede prøvd tidligere uten positive resultater.


Jeg begynner å bli veldig bekymret for at dette skal ødelegge for studieåret mitt, som jeg har betalt og ofret veldig mye for å ta.

Så jeg lurer på om noen har noen tips til hva jeg kan gjøre? Er det f.eks. mulig å avslutte skoleåret på dette grunnlag, og få refundert det jeg har betalt for skoleåret?
Dette er jo noe som du og skoleadministrasjonen må diskutere (evt. ha lege med i bildet om det er nødvendig).
Men siden det er tidlig i skoleåret, så er det vel kanskje mulighet for at noen kan overta plassen din, slik at du bare betaler for den prosentvise andelen av din studietid som allerede er gått?
Om ingen får tatt plassen din og du får igjen pengene dine, så taper jo skolen omtrent 100 000 kroner.
Men igjen, dette er noe du må ta opp med ledelsen.
Du sier du har prøvd fysioterapeut osv. før, og det har ikke fungert. Jeg vil anbefale deg å prøve healing. Veit ikke hvordan du stiller deg til slikt, men av egen erfaring og viten fungerer dette utmerket (Dog ikke nødvendigvis på 100% av tilfellene). Effekten varer varierende, og man kan i mange tilfeller stille en "diagnose", eller finne spor som en lege ikke har plukket opp.

Og sist men ikke minst så er det ikke skummelt!

Gå til lege, få kortisonsprøyte, problemet er fikset!
Det finnes alternative muser du kan bruke i stedet for standardmusene, f.eks denne.
MightyMouse fra Apple er også et alternativ. Var for meg ihvertfall. Hadde tidligere en deilig Logitech som lå godt i hånda osv. Bra mus. Men jeg beveget hele armen med den musen. Masse smerter.
Så gikk jeg over til MM, som baserer seg på at du skal la håndleddet ligge å hvile på matta mens du styrer musa bare med fingrene. Fungerer perfekt når du blir vant med det og "forstår" den...
En skole som tar hundre tusen (!) kroner burde ha mulighet til å hjelpe til med tilrettelegging også. Ta kontakt med skolen, det er neppe nødvendig å kaste bort et helt år på dette.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Du sier du har prøvd fysioterapeut osv. før, og det har ikke fungert. Jeg vil anbefale deg å prøve healing. Veit ikke hvordan du stiller deg til slikt, men av egen erfaring og viten fungerer dette utmerket (Dog ikke nødvendigvis på 100% av tilfellene). Effekten varer varierende, og man kan i mange tilfeller stille en "diagnose", eller finne spor som en lege ikke har plukket opp.

Og sist men ikke minst så er det ikke skummelt!

Vis hele sitatet...
Psssshhh... Gi meg et vitenskapelig bevis på at healing faktisk kan fysisk, ikke psykisk, fikse menneskekroppen.
Når det gjelder senebetennelse, har jeg gode erfaringer med akkupunktur.
Sitat av prenix Vis innlegg
Når det gjelder senebetennelse, har jeg gode erfaringer med akkupunktur.
Vis hele sitatet...
Trådstarter sier at akupunktur ikke har effekt på ham, med andre ord er han inne mottakelig for placeboeffekten akupunktur baserer seg på. Det er ikke noe poeng å anbefale det når han allerede har sagt dette.
Kjøp wacom tablet = problem løst
PS: Halv pris på ebay
Sitat av spelley Vis innlegg
Gå til lege, få kortisonsprøyte, problemet er fikset!
Vis hele sitatet...
Dette er jo nesten siste utvei og kun midlertidig såvidt jeg har skjønt. Fikk musearm på vårparten i fjor selv, noe som jo er uhendig når hobbbyen er PC-bruk og tegneserier, og linja jeg går på er grafisk design.

Jeg kjøpte en slik, noe fysioteraputen på skolen anbefalte alle som slet med det (etter hun så jeg hadde det). Over lengre perioder hjelper det ikke uansett, men i korte perioder hjelper den veldig.

Som noen skriver hjelper det å variere hvordan man bruker armen, bruk gjerne tegnebrett eller sånne spesialmus, og bytt mellom disse. I tillegg skal det hjelpe hvis man trener armen med sånn klemmeball, og hvis man trener selve armen på vanlig vis også. Lykke til, musearm suger.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jh_
Jh_'s Avatar
Trådstarter
Takker for alle svar. Jeg tenkte jeg skulle oppdatere tråden, kanskje noen andre kan ha nytte av det. Jeg har funnet en løsning på armen

Jeg fikk tips om å kjøpe et bånd som skulle avlaste senefestet, jeg fant denne siden, derifra fant jeg en forhandler disse. Jeg har brukt denne i skoletiden i to uker, og armen blir bedre og bedre. Kostet rundt 150,- for den jeg kjøpte
Vet ikke hvordan du stiller deg forhold til sport og trening. Men må si at i forhold til det jeg vet, så funker det dritfett.
Trenger ikke å være fotball, men å få hele armen i skikkelig aktivitet kan vel ikke skade å prøve? Tross nå vet ikke jeg om du er aktiv eller ikke da.
venstrehånda?
Sitat av keentoo Vis innlegg
venstrehånda?
Vis hele sitatet...
Har du lest første post?

Sitat av Trådstarter
"Jeg har ikke mulighet til å bytte til venstrearm da studiene krever mye presisjon som vil ta veldig lang tid å innøve over til venstrearmen."
Vis hele sitatet...