Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2765
Hei jeg lurer på hvordan jeg enkelt kan anskaffe meg en skillpadde... vet at det er ulovlig :/ men har så gjerne lyst på en liten krabat
zerbox / petter på forumet har peil på sånt...
har hørt at du må søke om tilatelse men du kan jo finne et dyreforum
du kan kjøpe min

Må hentes though
Du reiser selv eller får noen du kjenner til å kjøpe en i utlandet. Kjenner f.eks 2 stk som har smuglet i hetten på genseren. Så lenge de ikke mistenker deg for noe særlig slik at du virkelig blir sjekket godt skal dette gå fint.
Dyrebutikker i Sverige selger som regel skilpadder. Aquariebutikken i Strømstad har både vann og landskilpadder. Du kan også sjekket ut Kjøp og Salg delen på www.repti.net
Man finner som regel skilpadder i små lokalaviser. Vil også nevne at om man er allergiker, kan man søke om å få skilpadde - da majoriteten ikke er allergisk mot de sjøre små.
her er et dyreforum reptilfreaks.no
Anbefaler deg å sjekke innom repti.net om du skal kjøpe deg skilpadder, men anbefaler deg å lese gjennom siden min www.skilpadder.com om du går for kjøp. På den måten vet du hva som kreves, og hvordan ting skal gjøres. Lykke til!