Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 8817
Det har seg sånn at jeg hadde skrivd på ei nettside at en jente i klassen min var ei feit taper (word). Det endte med at jeg ble politi anmeldt av skolen med jentas samtykke etter 1 MÅNED senere! Jeg hadde kalt henne megge ett par ganger før og skrivd litt på tavla, osv, men det hadde jeg liksom stoppa med, men likevel blir jeg anmeldt! Er det rett at jeg skal bli politianmeldt? Bare for å kalt henne megge? Fikk aldri advarsel av skolen før de anmeldte! Jeg mener... jeg ble veldig mobba, banka opp, osv, da jeg var mindre, rett foran læreren, men ingeting skjedde...


BTW: En annen i klassen ble annmeldt og fikk 5 store lapper i bot for å sagt "pass deg" til en lærer!



PS: Fikk ikke mye straff.... bare ærekrenkelse på rullebladet!

EDIT: grunnen til jeg mobba henne var fordi hun oppfører seg som en drittsekk overfor de andre ved å snakke masse dritt, dessuten annklager hun folk for å kaste ting på henne og kalle henne ting når de ikke har gjort en dritt! ser at en del folk her har svart at jeg fortjener straff, men det er STOR forskjell mellom å bli banka opp av eldre ungdommer uten at en kjeft bryr seg, enn at en jente i 10'ende klasse blir kalt megge ett par ganger! skal vedde dere tror at det er en hot, deilig jente, men tro om igjen!
Sist endret av Yeah000; 6. januar 2007 kl. 14:19.
trist du har blitt mobba, men hvorfor i helvete skal du være like teit mot andre som andre har vært mot deg? hva hjelper det? er egentlig til pass til deg, ingen er feite tapere eller megger. Iblant overreagerer lærere ja, og iblant reagerer de altfor lite, men når du slenger med kjeften slik du gjør, hva forventer du? en eske konfekt?
Gratulerer, du må som alle andre ta konsekvensene av det du gjør. Jeg ser ikke noe galt i at du får pisk på fingrene for å ha kalt ei jente ting på internett.
Sitat av Lille My
trist du har blitt mobba, men hvorfor i helvete skal du være like teit mot andre som andre har vært mot deg? hva hjelper det? er egentlig til pass til deg, ingen er feite tapere eller megger. Iblant overreagerer lærere ja, og iblant reagerer de altfor lite, men når du slenger med kjeften slik du gjør, hva forventer du? en eske konfekt?
Vis hele sitatet...

100% Enig...
Nå skal ikke jeg si noe om hva som er rett og galt i forhold til loven, da jeg ikke har så altfor god kjennskap til deg!

Men hvorfor i hælvette skulle du skrive slikt på en webside? Du må jo skjønne at folk reagerer på dette og det kan få konsekvenser.

Hvordan tror du personen som er blitt utsatt for dette føler?

Du fortjener all den straff du kan få!

edit:
Litt sein der!
Enig me Lille My og Golder
Sist endret av EXzlator; 6. januar 2007 kl. 14:16.
Trådstarter
11 0
Sitat av Lille My
trist du har blitt mobba, men hvorfor i helvete skal du være like teit mot andre som andre har vært mot deg? hva hjelper det? er egentlig til pass til deg, ingen er feite tapere eller megger. Iblant overreagerer lærere ja, og iblant reagerer de altfor lite, men når du slenger med kjeften slik du gjør, hva forventer du? en eske konfekt?
Vis hele sitatet...
kalte henne mest fordi hun bekyldte meg for å kaste svamper på henne og så dreiv hun å snakka drit om andre uten grunn... men jeg slutta å kalle henne megge, men 1 måned senere etter jeg hadde kalt henne så blir jeg anmeldt?

PS: vet åssen det er å bli mobba, men tror nesten det er en forskjell på å bli banka opp av eldre ungdommer eller å bli kalt megge ett par ganger!
"Nå som jeg har blitt mobbet er det om å gjøre at jeg skal oppføre meg like drittsekk som alle gjorde mot meg. For jeg har jo tross alt en unnskyldning for å mobbe henne." 100% fortjent at du ble anmeldt bare godta det..

Edit: Du kalte henne det fordi du ble beskyldt for å ha kastet svamper på henne? Haha, hvor gammel er du?
Sist endret av XnoN; 6. januar 2007 kl. 14:18.
Sitat av Yeah000

BTW: En annen i klassen ble annmeldt og fikk 5 store lapper i bot for å sagt "pass deg" til en lærer!
Vis hele sitatet...
Synes du det er passende straff for å true noen?

Det synes iallefall jeg.

Sitat av Yeah000

PS: vet åssen det er å bli mobba, men tror nesten det er en forskjell på å bli banka opp av eldre ungdommer eller å bli kalt megge ett par ganger!
Vis hele sitatet...
Ja det er forskjell, du ble utsatt for fysisk mobbing.
Og du utsetter henne for psykisk mobbing.
Sist endret av Rakettsau; 6. januar 2007 kl. 14:21.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ei webside er ikkje mindre offentleg ytring enn å sei det til nokon, tvert imot. Du skriv sjølv at du har vorte mobba. Kvifor gjer du då det som vart gjort mot deg mot andre?

Dessuten klager du på at når du var mindre gjorde ingen noko med mobbinga, no anmelder dei folk for det. Javel, i mine auge tyder det på at dei tar problemet alvorleg. Det burde dei gjort tidlegare kanskje, men alle må begynne en plass. Eg finn det rimelig påfallande at du i en og samme post kritiserer skulen for å ikkje gripe inn mot dei som mobba deg og samtidig skrive at det var teit av dei å gripe inn når du mobbar nokon.

Du bør skaffe deg noko som heiter sjølvinnsikt. Eg håper du får et par lapper og en flekk på rullebladet.
Sitat av Yeah000
kalte henne mest fordi hun bekyldte meg for å kaste svamper på henne og så dreiv hun å snakka drit om andre uten grunn... men jeg slutta å kalle henne megge, men 1 måned senere etter jeg hadde kalt henne så blir jeg anmeldt?

PS: vet åssen det er å bli mobba, men tror nesten det er en forskjell på å bli banka opp av eldre ungdommer eller å bli kalt megge ett par ganger!
Vis hele sitatet...
Hva med å vokse opp å si til henne at du ikke syns det er snilt å snakke dritt om andre, eller at du ikke liker å bli beskyldt for ting? Istedenfor å klikke tilbake liksom? hadde jeg gjort uten problem.
Trådstarter
11 0
Sitat av vidarlo
Ei webside er ikkje mindre offentleg ytring enn å sei det til nokon, tvert imot. Du skriv sjølv at du har vorte mobba. Kvifor gjer du då det som vart gjort mot deg mot andre?

Dessuten klager du på at når du var mindre gjorde ingen noko med mobbinga, no anmelder dei folk for det. Javel, i mine auge tyder det på at dei tar problemet alvorleg. Det burde dei gjort tidlegare kanskje, men alle må begynne en plass. Eg finn det rimelig påfallande at du i en og samme post kritiserer skulen for å ikkje gripe inn mot dei som mobba deg og samtidig skrive at det var teit av dei å gripe inn når du mobbar nokon.

Du bør skaffe deg noko som heiter sjølvinnsikt. Eg håper du får et par lapper og en flekk på rullebladet.
Vis hele sitatet...

men herregud.... hadde du annmeldt noen hvis noen hadde kalt deg megge, når du er like jævlig med andre som ikke har gjort noe mot deg?

mener ikke at du er sånn, bare et eksempel!
Gi meg en god grunn til at hun ikke skulle ha anmeldt deg? Du har jo faktisk lagt ut dritt om henne på internett.
Jævlig teit av deg å skrive det på en hjemeside, men på en annen side så syns jeg at de tok litt hardt i når de anmeldte deg. Spesielt hvis du ikke fikk advarsler en gang.
Bare min mening
Hvorfor prøve å argumentere mot at du har gjort noe galt? Du har har gjort noe kjipt og blir straffet, ta konsekvensene for det du gjør. Jeez.
Sitat av Yeah000
men herregud.... hadde du annmeldt noen hvis noen hadde kalt deg megge, når du er like jævlig med andre som ikke har gjort noe mot deg?
Vis hele sitatet...
Fordi hun er like jævlig, og nettop derfor anmelder hun?

Du får som fortjent. Vil du ha sympati på nFF?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Yeah000
PS: vet åssen det er å bli mobba, men tror nesten det er en forskjell på å bli banka opp av eldre ungdommer eller å bli kalt megge ett par ganger!
Vis hele sitatet...
Du veit tydlegvis ikkje korleis det er å bli mobba. Det kan vere like ille å få slengt nokon ord etter seg som å bli banka opp. Det er ikkje berre fysisk mobbing som er eit problem; psykisk er eit 'større problem vil eg tru, fordi det er så lett å skjule for begge partar.

Det er også kjent at psykisk mobbing står sterkare blant jenter, og at fysisk mobbing er ein guteting. Det vil i praksis sei at du kan forvente anna resultat frå skulen avhengig av om det er gut eller jente du kallar megge.

All mobbing bør takast alvorleg, og det er *inga* orsaking at du har vorte mobba sjølv tidlegare. Skjerpings!
du har blitt anmeldt. Du er såpass ung at jeg tviler det blir noen store konsekvenser ut av det. Kanskje konfliktråd eller noe lignende. Det fortjener du etter min mening. Men slapp av, ikke mye kommer til å skje.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Yeah000
men herregud.... hadde du annmeldt noen hvis noen hadde kalt deg megge, når du er like jævlig med andre som ikke har gjort noe mot deg?

mener ikke at du er sånn, bare et eksempel!
Vis hele sitatet...
Nei, eg hadde ikkje brydd meg. Men det vil ikkje sei at skulen ikkje bør reagere, eller at andre ikkje kan reagere. Forskjellige folk aksepterer forskjellige ting. For å sei det sånn, eg har anmeldt folk en del ganger for mindre kriminalitet, fordi eg meiner dei bør få en reaksjon på oppførselen sin. Samfunnet godtar ikkje alle typer oppførsel, og difor har vi et lovverk. Du har brote lovverket *samt* god folkeskikk.

Du kom for å få sympati. Desverre kjente du ikkje nFF godt nok til å vite at det får du ikkje, enkelt og greit.
Hva forventer du egentlig? At vi skal si "faen så idotisk, politiet er noen idioter!!!!111one1!"?

Har du gjort noe dumt og ulovlig bør du være mann nok til å ta straffen. Jeg har hatt mange lærere, alle har reagert forkskjellig på "verbal abuse", noen bryr seg ikke og noen tar det ganske ille opp. At du har blitt mobba før har vel ikke noe å si, ikke hennes skyld at du ikke gjorde det samme som skolen nå har gjort!
Trådstarter
11 0
Sitat av vidarlo
Du veit tydlegvis ikkje korleis det er å bli mobba. Det kan vere like ille å få slengt nokon ord etter seg som å bli banka opp. Det er ikkje berre fysisk mobbing som er eit problem; psykisk er eit 'større problem vil eg tru, fordi det er så lett å skjule for begge partar.

Det er også kjent at psykisk mobbing står sterkare blant jenter, og at fysisk mobbing er ein guteting. Det vil i praksis sei at du kan forvente anna resultat frå skulen avhengig av om det er gut eller jente du kallar megge.

All mobbing bør takast alvorleg, og det er *inga* orsaking at du har vorte mobba sjølv tidlegare. Skjerpings!
Vis hele sitatet...

det med jeg ble banka opp var bare et eksempel på åssen skolen min fungerer... jeg har blitt psykisk mobba... fordetmeste psykisk! ikke kom her og fortell meg at jeg ikke vet åssen det er å bli mobba!!! synes det bare er å ta i at jeg ikke får en jævla advarsel og en måned senere etter at jeg har slutta å kalle henne megge så blir jeg anmeldt! ja, kansje jeg var litt slem, men du har aldri gått på skolen min og det bør du være glad for du ikke har gjort!
det går vel litt tid før man anmelder noe til det faktisk skjer noe? altså kan hun ha anmeldt deg ganske så fort etter hun fant dette ut?

og hvis du vet så jævlig godt hvordan det er å bli psykisk mobba, så hvorfor skal du gjøre dette mot andre ?? ta igjen på de som mobba deg, ikke tilfeldig person! Du vet jo ingen verdens ting hvordan det er å bli mobba når du gjør det samme mot andre selv... tenk med hue gutt!
Trådstarter
11 0
Sitat av ulldott
Fordi hun er like jævlig, og nettop derfor anmelder hun?

Du får som fortjent. Vil du ha sympati på nFF?
Vis hele sitatet...
skulle ikke ha tatt dette opp! skal vedde på dere tror at det er snakk om en skikkelig babe her, men tro om igjen! hadde dere kjent henne hadde dere vært på mitt parti!

Sitat av Lille My
det går vel litt tid før man anmelder noe til det faktisk skjer noe? altså kan hun ha anmeldt deg ganske så fort etter hun fant dette ut?

og hvis du vet så jævlig godt hvordan det er å bli psykisk mobba, så hvorfor skal du gjøre dette mot andre ?? ta igjen på de som mobba deg, ikke tilfeldig person! Du vet jo ingen verdens ting hvordan det er å bli mobba når du gjør det samme mot andre selv... tenk med hue gutt!
Vis hele sitatet...
Har prøvd å forklare dere at hun starta å snakke drit om andre og beskyle både meg og andre for ting vi ikke hadde gjort! rart?? ikke vet jeg! ville bare høre hva dere syntes, men dere holder vel parti med henne fordi det er en stakkars jente som ikke har noen venner? vel, hun har liksom hele jente flokken i klassen sin på sitt parti....
Sist endret av Yeah000; 6. januar 2007 kl. 14:54.
herregud. bli anmeldt for å kalle en jente megge? hvor tragisk er ikke det. kjenner jeg politiet rett så kan ikke yeah000 dra til amerika fordi han har prikk på rullebladet. du burde ta opp saken på nytt med rektor eller noe. jeg syns det er alt for tragisk. går selv i 10klasse og skjønner ikke at en jente tør å gjøre det engang! hun hadde blitt mobba ut av skolen hvis en jente gjorde det på min skole.
Trådstarter
11 0
Sitat av Meeger
herregud. bli anmeldt for å kalle en jente megge? hvor tragisk er ikke det. kjenner jeg politiet rett så kan ikke yeah000 dra til amerika fordi han har prikk på rullebladet. du burde ta opp saken på nytt med rektor eller noe. jeg syns det er alt for tragisk. går selv i 10klasse og skjønner ikke at en jente tør å gjøre det engang! hun hadde blitt mobba ut av skolen hvis en jente gjorde det på min skole.
Vis hele sitatet...
her har vi en som sjønner litt!
Jeg synes at å bli anmeldt for noe du skrev på en internettside er veldig teit.
Men hvis du hadde med bilde eller fullt navn fortjener du det.

Hva hvis jeg hadde gått rundt og anmeldt alle som sa noe stygt til meg?
Det var no litt alvorlig straff du fikk. Man kan jo enkelt få med seg et par venner til å lyve om å vere dine vitner på at noen har gjort det samme om deg, så for de og straff. Skjønner? alt for enkelt.,..
drQ
Egendefinert
Sitat av The Freak
Jeg synes at å bli anmeldt for noe du skrev på en internettside er veldig teit.
Men hvis du hadde med bilde eller fullt navn fortjener du det.

Hva hvis jeg hadde gått rundt og anmeldt alle som sa noe stygt til meg?
Vis hele sitatet...
Enig, men jeg tipper at dette er litt mer alvorlig enn "vanlig" drittslenging. Jeg regner med at de fleste har vært med på få servert en del doser med dritt, og selv slengt en del i klasserommet. Men så var det dette med grensen for når det er gått for langt. Når det er snakk om internettsider som brukes til mobbing (egentlig ganske tragisk) tror jeg en anmeldelse er det beste - og helt i orden spørr du meg.

At ligende burde vært gjort før, og oftere blir en helt annen sak, og ikke noen god grunn til å la være å gjøre det nå.
Trådstarter
11 0
Sitat av The Freak
Jeg synes at å bli anmeldt for noe du skrev på en internettside er veldig teit.
Men hvis du hadde med bilde eller fullt navn fortjener du det.

Hva hvis jeg hadde gått rundt og anmeldt alle som sa noe stygt til meg?
Vis hele sitatet...

hadde fullt navn fordi at andre som het det samme ikke skulle misforstå... btw det var på en kristen nettside for folk som henne og nerde venninene hennes!

Sitat av drQ
Enig, men jeg tipper at dette er litt mer alvorlig enn "vanlig" drittslenging. Jeg regner med at de fleste har vært med på få servert en del doser med dritt, og selv slengt en del i klasserommet. Men så var det dette med grensen for når det er gått for langt. Når det er snakk om internettsider som brukes til mobbing (egentlig ganske tragisk) tror jeg en anmeldelse er det beste - og helt i orden spørr du meg.

At ligende burde vært gjort før, og oftere blir en helt annen sak, og ikke noen god grunn til å la være å gjøre det nå.
Vis hele sitatet...
Fint at du er enig, men det jeg skrev på internett siden var faktisk bare at den klubben for kristelige folk bare var for tapere, og det passa bra for hun jeg kalte megge! (vil ikke nevne navn)
Sist endret av Yeah000; 6. januar 2007 kl. 15:00.
Idiot, alltid genialt å skrive på en nettside for kristne at kristne er tapere... Du fortjener å bli anmeldt!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Yeah000
skulle ikke ha tatt dette opp! skal vedde på dere tror at det er snakk om en skikkelig babe her, men tro om igjen! hadde dere kjent henne hadde dere vært på mitt parti!
Vis hele sitatet...
Korleis ho ser ut har null å sei. Er dei som ikkje ser ut som Cindy Crawford meir verdt som menneske? I så fall så er et mobbing og en kraftig fordom.

Å hevde at det er lov å mobbe ho fordi ho ikkje ser ut som cindy crawford provoserer meg *kraftig*.

Sitat av Yeah000
hadde fullt navn fordi at andre som het det samme ikke skulle misforstå... btw det var på en kristen nettside for folk som henne og nerde venninene hennes!

Fint at du er enig, men det jeg skrev på internett siden var faktisk bare at den klubben for kristelige folk bare var for tapere, og det passa bra for hun jeg kalte megge! (vil ikke nevne navn)
Vis hele sitatet...
I såfall så har du gjort ei ytring som er to ting:
*Religiøs sjikane. Strengt forbudt. Ingen skal forfølgast på grunn av si tru.
*Personsjikane fra navngitt person. Begge deler er særs tåpelig, og fullstendig unødvendig. Har du noko imot oppførselen til ein person er det *alltid* best å ta det opp på et saklig nivå, og ikkje synke ned til et lavmål.

Når du i tilleg maser ovanfor at vi sikkert trur det er ei fin babe, så blir eg enda meir provosert. Kvifor i helvete skulle det ha noko å sei. Eg kjenner ikkje vedkommande, men utifrå din beskrivelse, så ror du som ville helvete no for å framstille din situasjon best mogeleg.

Bare kutt det ut. Det er borkasta arbeid.

Beste tipset eg kan gi deg, er å ta kontakt, få til et møte mellom deg, ho og skulen, der du ber om orsaking, og spør om dei kan trekke anmeldelsen. Det er den enklaste vegen ut av det, og du kjem ned på beina. Alternativt kan du leike tøff mann og ta straffa du får. Fleire alternativ har du ikkje...

Og til OP: Eg har gjort liknande ting sjølv. På gk kom eg i skade for å kalle ei i klassen hore, uten noko dujpare meining. Likavel såg eg reaksjonen på den kommentaren. Og det gjorde eit vist inntrykk på meg. Det er faktisk mange som tek seg nær av sånt, sjølv om det ikkje er så veldig rasjonelt. Difor seier samfunnet (ja, samfunet, gjennom lovene) at det ikkje er akseptabel oppførsel, fordi det går utover livskvaliteten til personar å oppleve sånt.

Å bruke eiga mobbing for å legitimere at du mobber andre blir enda meir patetisk. Og betre blir det ikkje av at du whiner på nFF, får negativ tilbakemelding, og deretter ror som ville helvete for å bevise at du har rett... Kan godt hende ho ikkje er ein person som er høfleg mot deg, men det gjev deg ingen rett til å mobbe ho.

Som sagt, arranger eit møte med ho og skulen, og be om orsaking. Om du tør å gjere dette, og stå for handlinga di og sei at du angrar på ho, så er du modig. Å kalle nokon andre megge er ikjke modig eller tøft, det er bare totalt idiotisk.
Din klovn. Gleder meg virkelig til å høre hva mer du har å si. Synes virkelig synd på deg.
Sitat av Yeah000
hadde fullt navn fordi at andre som het det samme ikke skulle misforstå... btw det var på en kristen nettside for folk som henne og nerde venninene hennes!



Fint at du er enig, men det jeg skrev på internett siden var faktisk bare at den klubben for kristelige folk bare var for tapere, og det passa bra for hun jeg kalte megge! (vil ikke nevne navn)
Vis hele sitatet...
Ok, Når jeg fikk lest en del av postene foran her begynte jeg faktisk å skjønne deg litt... Men når du sier at du skrev dette på en ''nettklubb for hun og nerde vennindene hennes!''
DA, mista jeg all sympati for deg. Herregud, du fortsetter å trakasere henne og hennes nettvenninder på andre nettsider(her) og sitter der å forventer at vi bare ''ååå så traaaagisk!''
Kjempesmart må jeg si! Flott at sånne som deg bli anmeldt! Velfortjent...
og edit: Ja jeg er enig med mange andre her... Si unnskyld så kanskje du kommer ut av dette med æren i behold!
Sist endret av simdal; 6. januar 2007 kl. 15:36.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Yeah000: Du er neppe noe fin babe du heller, så jeg syns reaksjonen var rimelig *himler med øynene*.

Nå skjønte jeg ikke helt om du allerede er blitt straffet eller hvordan det lå ann, men hvis ikke så er antakeligvis det smarteste du gjør her å høre på vidarlo, og ber om unnskyldning. Det er den eneste måten du kan komme bra ut av situasjonen.
drQ
Egendefinert
Sitat av Yeah000
hadde fullt navn fordi at andre som het det samme ikke skulle misforstå... btw det var på en kristen nettside for folk som henne og nerde venninene hennes!

Fint at du er enig, men det jeg skrev på internett siden var faktisk bare at den klubben for kristelige folk bare var for tapere, og det passa bra for hun jeg kalte megge! (vil ikke nevne navn)
Vis hele sitatet...
Du vet det at ytringer som disse ikke akkurat stiller deg i ett bedre lys? Når du fyller postene dine med negative beskrivelser av personen tyder det på at straffen vil være velfortjent. Sannsynligvis for lav, for her virker det som om du mangler en del innsikt som du burde ha om du skal fungere i ett samfunn.

Tipset til vidarlo vil være det beste, både for deg og henne.

Likevel har jeg en mistanke om at det ikke skjer, for "hun er jo så dum" at hun ikke unner deg letteste utvei...
Sitat av Yeah000
skulle ikke ha tatt dette opp! skal vedde på dere tror at det er snakk om en skikkelig babe her, men tro om igjen! hadde dere kjent henne hadde dere vært på mitt parti!
Vis hele sitatet...
hva har det å si om de tror det er en skikkelig babe? INGENTING
sjøl om hu er feit og skikkelig mæd stygg har det INGENTING å si om hu fortjener verre\bedre behandling enn ei tynn og perfekt jente..
hva med å vokse opp istedetfor å slenge dritt til andre?
Jeg syns det er helt idiotisk av deg å mobbe denne jenta, men det tror jeg du nå snart har innsett selv. Det jeg syns er feil i denne saken, er at lærerne ikke tar handling. Det var vell disse som i sammarbeid med lærerne anmeldte? Å anmelde noen for mobbing syns jeg skal være en "siste utvei" hvis det er skikkelig alvorlig. Å anmelde noen på denne måten syns jeg ødelegger endel for begge parter. Det har jo også vist seg at hvis lærerne tar initiativ og setter opp møter og faktisk gjøre en innsats for å stanse mobbingen, så er dette mye en bedre måte å løse konflikter som dette på.

Det er jo også slik at folk som har vært mobbet før, er litt mer sårbare. Det er det vell ingen som kan nekte for? Dermed skal det ikke mye til for at en person som dette kan begynne å mobbe igjen. Det kan vær det ikke har noe som helst med henne engang. Det kan være noe så enkelt som at han føler vennegjengen har begynt å utstøte han, eller de "gamle" mobberne er på vei tilbake. Det er synd, men slik er det.

Jeg er delvis enig med mye av det VIDARLO sier. Spesielt det med at du faktisk burde si unskyld å vise at det bryr deg at du har fått en anmeldelse på deg, og slik at hun sjønner at du skal gi deg nå. Hadde ikke du følt deg bedre hadde dette skjedd med deg om du var i hennes situasjon?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg tipper vi får en versjon av saka her. Min første tanke er at "Aha, dette stikk nok djupare" for anmelding er sjeldent for slikt. Eg vil med andre ord tru at du har fått en del varsel om at det ikkje er ønska oppførsel, og at du ikkje har tatt desse eller at det har pågått over tid, og at du derfor er anmeldt.

Eg håpar du tek eit lite hint om at du har gjort noko gale mot vedkommande, og at du faktisk torer å sei at du har gjort noko gale.
Jeg vil bare si at det fortsatt ikke er for sent å gjøre det rette. Ring henne opp, og beklag deg for hva du har gjort. Be om unnskyldning, og ikke gjør det fordi du håper at hun trekker anmeldelsen, men fordi du da viser at du har fått litt mer selvinnsikt enn da du først skrev denne posten.

Jenta vil bli glad, du vil føle deg bedre med deg selv - og hvem vet; kanskje hun også trekker anmeldelsen. Men da må du først oppføre deg litt mer voksent, enn at du driver og disser forsvarsløse jenter på nettet. Jeg mener, come on - er du ikke mer mann enn som så?
Synes det er flott at du får straff
Du får som du fortjener.
Patetisk. Å gjøre det foran kristne er det verste man kan gjøre, det er æreskrenkelse! Hvis du hadde vært kristen, og hadde blitt kalt ting, hadde ikke du reagert? Er du virkelig 26/27 år some det står i profilen?

Du fortjenter det, rett og slett. Selvom du er blitt mobbet så betyr ikke det at du kan gjøre som du vil. Og du kan ihvertfall ikke bruke det som en unnskyldning!!
Sitat av Yeah000
skulle ikke ha tatt dette opp! skal vedde på dere tror at det er snakk om en skikkelig babe her, men tro om igjen! hadde dere kjent henne hadde dere vært på mitt parti!
Vis hele sitatet...
Hva for slags følelsesløs drittsekk er du? ;o For din egen skyld håper jeg du endrer holdning snarest.
men dere, idioten er utestengt anyhow. Kjenner jeg typen rett har han flyttet saken til en annet forum. Et med idioter og nerdesympatisører. Som HW.no f.eks
Vet ossen du har hatt det, eneste som hjelper er å sette seg i respekt.

Men min mening: Er det jenter som oppfører seg tett er det ikke noe vits i å bry seg om dem, ignorer dem å sørg for at de avslører seg selv ved en hver anledning.

Er det gutter som oppfører seg tett, så gjør du alt du kan for at de slutter å mobbe eller oppføre seg tett mot deg, det er det eneste som hjelper. Gi de et par på trynet eller skjell dem ut forran andre folk. Det er værd en tur til rektor.

Sikkert mange her som syns min teori er tåpelig men den har alltid funka for meg.

Jeg ble mobbet fra dag 1 igjennom hele 8ende klasse, i 9ende prøvde jeg ut teorien min over, det blei en del bråk og slossing den første tida med en rekke folk som mobbet meg.
Men utrolig nok så ble jeg ganske god venn med de aller fleste av dem etter det.

Mobbere går etter personer som bare tar i mot og ikke gjør noe igjen, når offeret tar igjen er det ingen vits for de å mobbe lenger.

(Godt at mobbing som regel slutter når man begynner på vgs sier jeg bare, viss ikke hadde nok ikke orden og atfærd karakterene mine vært så gode.

Mvh
MagneTjau
Sist endret av BoinTjau; 6. januar 2007 kl. 19:46. Grunn: skrivefeil
Jeg derimot synes dere alle overdriver litt. Det er ikke vits å komme inn på denne tråden og plutselig sig han for det som fortjent og det som verre er, da er dere like ille som han. Heh. Men det er min mening. Og ettersom jeg studerer hvordan denne tråden har utviklet seg, så må jeg nå få minst 15 svar som er dritt mot meg, for at jeg synes anmeldelse er for mye ut av en liten ting. Det er ikke bra å mobbe andre, og enda verre er det å skrive fullt navn og styr på internett, MEN å gå til politiet? har ikke de andre ting å gjøre, en å gjøre jobben som Yeah000 kunne ha gjort like bra. Heh... nok en gang.. min mening -.-
Det er _helt_ sykt, dersom det du sier er sant.. Tviler egentlig litt. Ser ikke noe galt i å kalle en feit taper for en feit taper?

Jeg skjønner ikke greia..
Sitat av slækkern
Det er _helt_ sykt, dersom det du sier er sant.. Tviler egentlig litt. Ser ikke noe galt i å kalle en feit taper for en feit taper?

Jeg skjønner ikke greia..
Vis hele sitatet...
Da ser ikke jeg noe galt i smelle deg ned med et balltre siden du er en taper. Ser du mangelen på logikk i det du sier? At du mener det er greit å mobbe "feite tapere" så syns jeg det er greit å slå ned de som mener det. Altså deg.
Du har seriøst fritidsproblemer as... skriver dritt om folk på nettet...
Ikke bra!!!!!
Sitat av slækkern
Det er _helt_ sykt, dersom det du sier er sant.. Tviler egentlig litt. Ser ikke noe galt i å kalle en feit taper for en feit taper?

Jeg skjønner ikke greia..
Vis hele sitatet...
Mye rare folk her med mange rare meninger. Folk er forskjellige, noen er hyggelig andre er drittsekker. Det er fortsatt ingen unnskylding for å henge ut og mobbe folk. Folk som mobber ligger lavest på rangstigen min hvertfall. Fortjener så mye pepper du kan få for det. Kanskje du tenker deg om neste gang.

Edit: Posten var siktet på deg "slækkærn" og trådstarter.
Nei, jeg ser ikke mangelen på logikk. Slik jeg forstår det, så er hun en drittsekk som han har kalt en feit taper.. Slikt skjer hele tiden.. herregud. Er noe annet hvis hun står der uten venner og blir mobbet av mange, men det virket ikke som om det var tilfellet. Patetisk og latterlig å ta seg nær av sånt, unless du virkelig blir og har blitt mobbet over lang tid. Svakt.

Man må faktisk tåle _litt_ i dagens samfunn, og verbal abuse er noe man må regne med. Ingen går igjennom livet uten å oppleve det from time to time. Greit, det er ikke særlig snilt gjort, men å anmelde det.. Det er bare helt på trynet.

Haha.. Du sammenligner det å bli kaldt en feit taper på inett med å bli slått ned med balltre........ Tenk over det? nuff said.
Sist endret av patches; 7. januar 2007 kl. 18:54. Grunn: la til litt :------D