Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1021
Nå er jeg typen som ikke liker å legge ut bilder på nett - men jeg blir positivt overrasket over alle de aktive fotografene her - så jeg håper på noen tilbakemeldinger av mitt nyeste klisjèbilde av Ålesund by night.

Ja, dette motivet tenker jeg dere har sett alt for mange ganger før. Men uansett, det er fantastisk å komme opp hit helt alene, bare for å ta noen bilder.

Konverteringen ga litt korning og blasse farger - men det får vi ta en annen gang.

Canon EOS 350D med Canon EF 17-40mm f/4L

Lukker: 10 sec.
Blender: f.22
ISO: 200


Ålesund Blues
veldig pent, var bittelitt "dust" på det men ikke noe som gjør så mye.
Pen by også, likte lysene på det
Pent bilde. Likte balansen mellom himmelen og byen. Det var også pent med de tindrene lysene. De sto virkelig ut på en fin måte.

Ellers var det en fin lokasjon du hadde. Skjønner godt at du går opp dit alene for å få ro.
Kunne nok kjørt seg et par runder i levels - dette ser du fort på sukkertoppen (det nærmeste fjellet).
Konverteringen ga mye korn ja, og det var forsåvidt synd - slike bilder gjør seg "renere".

Ellers er tidspunktet, fargene (som du helt riktig sier kunne ha skarpet opp litt), komposisjonen og ikke minst byen pen-pent. Riktig valg av hvirbalanse gjorde at man fikk en veldig "vinterby"-effekt. Bra!
splitte-mine-brannseil det blåser ikke sjøen er relativ rolig, det er sjeldent ka tid du tok bildet marius?
Solkongen
Keyser Söze's Avatar
Trådstarter
Megastick: Tok bildet i går - rundt 5-tida tror jeg?
Kunne du ikke ha lasta det opp på den sia i et mindre format? Bedre og se da!
Fin blåfarge, fint lys og fine kontraster. Er enig at slike bilder gjør seg bedre dersom de er litt mindre kornete, men det plager meg ikke så mye her.

Hadde det vært mulig å få med litt mer forgrunn? Føler liksom at det mangler noe i forgrunnen.
Nå kan ikke jeg så mye om foto, men kan si så mye at det er det første bildet av Ålesund som faktisk fikk meg til å ville dra dit. Så litt positivt/bra må det jo være.
Solkongen
Keyser Söze's Avatar
Trådstarter
Kiminator: Hehe, takk, det er da bra det i allefall - du får ta deg en tur!

JRP: Får se når det blir vindstille igjen, om jeg får gjort noe mer med korningen. Forgrunnen er slik på grunn av jeg hadde med meg mitt lave stativ (mer solid, det blåste en del) - men det skal være litt mer å hente, før man ser et rekkverk - så takk for tilbakemeldingen!