Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1340
Hei, la just ut en ny versjon av internettsiden til mitt lille firma, den er veldig forskjellig fra de tidligere siden den er egentlig bare bygd opp av bilder.

norvatio

*merk att den siden skal bare brukes som en slags "portal" for firma info og sende videre kjøpere til de rette produktene*

1.Hva mener dere om en slik bilde side?
2.Blir det for mye?

kommenter er dere snill, ris eller ros..

Edit!

lagde ett nytt utkast.. så dette litt ryddigere ut?
http://www.norvatio.com/test.html
Sist endret av Tang0; 26. mars 2007 kl. 21:40.
Aller først; du kunne **** meg spart oss for den **** i tanga på forsiden der! Herregud.

Da det var sagt har jeg et par ting til å komme med:
1. Dårlig komponert. Et fargehav jeg får litt vondt av å se på. Raden med bilder nederst burde være like bred som resten av siden.
2. http://www.norvatio.mystore.no/ liker jeg. Enkel, oversiktlig og ren.
3. Den dama vekker ingen kjøperlyst i meg, uansett hvor mye jeg ville stylet bilen min!
1. Det var stygt og det lukter gammeldags frontpage.
2. Det blir for mye, ALT for mye. Du har jo 40 forskjellige farger og skrifter, med forskjellige vinkler og høyde.

Dette blir slakt fra meg, ville startet *helt* på nytt.
Tang0's Avatar
Trådstarter
Sitat av hedningen
Aller først; du kunne **** meg spart oss for den **** i tanga på forsiden der! Herregud.
Da det var sagt har jeg et par ting til å komme med:
1. Dårlig komponert. Et fargehav jeg får litt vondt av å se på. Raden med bilder nederst burde være like bred som resten av siden.
2. http://www.norvatio.mystore.no/ liker jeg. Enkel, oversiktlig og ren.
3. Den dama vekker ingen kjøperlyst i meg, uansett hvor mye jeg ville stylet bilen min!
Vis hele sitatet...
hehe vel den dama er nok heller ment som en spøk og ikke en ordentlig annonse, men du må innrømme att hu vekker oppmerksomheten din? men hun skal bort med tiden

takk for tipsene, det var ett første utkast. som garantert blir forandret, skal prøve å lage noen bilder som er litt mildere i fargevalg og passer litt mer sammen med hverandre.
thanks =)
kreativ nerd
devotio's Avatar
Det så omtrent like dårlig ut som Arngren sine nettsider, dropp bildene (spesielt dama) og la siden åpne rett på nettbutikken, for det er vel det du driver med?

Ha heller en forside som står i stil til nettbutikken med de "beste tilbudene".
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
1997 ringte og ville ha tilbake nettsida si.

La oss begynne øverst.
  1. Sida validerer ikkje for fem flate øre
  2. Den er ei tabellsuppe.
  3. Tekst blir lagra som bilder!!
  4. Framsida er 290kB! Hadde du brukt tekst, html og css, hadde den vore under 5kB.
  5. Fargevalget er glorete, og sida er mildt sagt uoversiktleg.
  6. Fargane står ikkje i stil til kvarandre.

Scrap den sida, og start fra scratch.
Første inntrykk var - Herregud.
Må si meg enig med kritikken så langt. 100% møkk etter min mening.
Ris. Les litt om webdesign før du setter i gang. Besøk enkle, men stilreine sider og se på kildekoden. Gå gjennom denne listen og start på nytt. Ikke akkurat fool-proof designhjelp, men noe er det.
Tang0's Avatar
Trådstarter
enig med dere, jeg hadde egentlig tenkt og holde det cleant og ryddig men så ble jeg altfor ivrig med bilder åså tok det helt AV!

men har lagd ett nytt utkast...

det er ikke nye bilder jeg vet eller store forandringer på fargevalg eller slike ting.
tenkte bare på oppsettet? att feks småannonsene fr bodykitene ligger under hovedannonsen og slike ting..

så dette litt ryddigere ut?
link: http://www.norvatio.com/test.html
Bob Sacamano
John B's Avatar
Jeg ser i nettbutikken at du selger produkter som går for flere tusen kroner, og da er det viktig å fremstå som professjonell synes nå jeg. Denne websiden fungerer ikke overhodet, og det eneste den gir meg er en ekkel følelse om at dersom jeg kjøper noe fra deg så blir jeg nødt til å se langt etter produktet.

Enig med hva andre har sagt at det hadde gjort seg bedre om du kom direkte til nettbutikken.

Edit: Nye forslaget så bedre ut, men synes godt du kan benytte nettbutikksystemet for hva det er verdt, og heller bygge på det.
Det blir altfor mange bilder og ser veldig uryddig ut, og for guds skyld ta vekk den tangaen...
Ser ut som du er veldig inspirert av de standard "bil og styling" sidene på nettet. Jeg har alltid irritert meg grønn over hvor uoversiktelig og masete disse sidene er oppbygd. Er bare et hav av bilder, farger, damer og biler.

Jeg har ikke peiling på html, css og bla bla bla men synes du burde holdt det litt mer enkelt uten alt for mye jall. Da ser det mer seriøst ut med en gang og kanskje du tilogmed får flere kunder.
Tang0's Avatar
Trådstarter
Sitat av kiminator
Ser ut som du er veldig inspirert av de standard "bil og styling" sidene på nettet. Jeg har alltid irritert meg grønn over hvor uoversiktelig og masete disse sidene er oppbygd. Er bare et hav av bilder, farger, damer og biler.

Jeg har ikke peiling på html, css og bla bla bla men synes du burde holdt det litt mer enkelt uten alt for mye jall. Da ser det mer seriøst ut med en gang og kanskje du tilogmed får flere kunder.
Vis hele sitatet...

-Vel vi som driver med bilstyling og biler generellt og elsker det, vi elsker også bilder av biler, og de som eier stylede biler elsker også å vise de frem.
-damer og biler går hånd i hånd...
-og farger vel, en feet bil skal synes, nytter ikke akuratt å ha en annonse i svart-hvitt.


men jeg skjønner selfølgelig hva du mener. og er forsåvidt enig med deg også, se pakfeifer.com De har knallråe produkter, men nettbutikken er som dave chappelle sier" that shit is fuckin confusing", og grunnen til att websider til styling butikker er rotete er vel fordi vi ikke har peiling på html og kodevissvass..
EDIT: men det er gøy å lære
Men dere som har så god råd til dyre bildeler må da kunne sette av en liten slant til en webdesigner?

Jeg sier ikke at dere skal investere årslønna i det, men dette forumet er proppfullt av folk med medium kunnskaper i HTML og CSS, så det koster nok ikke så alt for mye.

Greit nok at dere liker uoversiktlige og designmessig funksjonshemmede sider, men dette må jeg si var ille. Jeg fikk kun lyst til å trykke på det lille røde krysset øverst til venstre i min Safari.

Hvis du vil lære deg basic HTML og CSS kan du ta en titt på www.htmldog.com . Der startet jeg, og jeg kan anbefale dem på det sterkeste.
Det kriminator sa! Ikke bare gjør som alle andre i samme bransje. Det er ikke noe galt i å hente inspirasjon og ideer fra andre sider, men det finnes gode og dårlige inspirasjonskilder for å si det sånn.

Ditch det meste du har av grafikk der nå. Logoen (norvatio) er brukbar. Den kan du ta med deg videre. Lær deg å bruke html/css riktig. Lag en enkel og oversiktlig side.

Bra webdesign
Dårlig webdesign