Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3541
Jeg skulle ned til sentrum her i Egersund, og jeg la 4 øl i sekken til en kamerat som skulle hjem. Han må gå gjennom sentrum for å komme hjem. Etterpå fikk jeg vite at snuten tok øla mine og fyrverkeriet av kammeraten min. Har dem lov til det? Kan jeg kreve det tilbake?

PS: Ja, jeg vet at det ikke ble tatt ut av sekken, trust me...
de mente vel at han var for beruset til å drikke så mye mer, og fyrverkeri og øl skal ihvertfall ikke nytes sammen, og ofte er det fyrverkeiforbud i sentrum, så ikke rart han mita det. litt rart at de bare stoppa han og tømte sekken, sikker på de ikke hadde grunn for å sjekke ham?
Nei så lenge vennen din og du ikke gjorde noe ulovlig eller var dritings har de ingen rett til det, men tror nok du kan glemme og få det tilbake de hadde sikkert bare glemt og kjøpe inn raketter og proviant nede på stasjonen.
Nei de har ikke lov til det. Såvidt jeg vet er det lov å frakte alkohol i sekk/pose fra a-b men ikke drikke offentlig. Ettersom det er snakk om så lite er det vel egentlig ikke vits å gjøre noe sak ut av det. For alt du vet drakk kameraten din opp ølet og dikta opp historien
Nei, kjenner han såpass godt. Vet også at han ikke var særlig beruset. Jeg vet det ikke er verdt problemene for 4 øl, men nå er det en prinsippsak...
Hvis du er så absolutt usikker,så drar du ned til politistasjonen og spør.

Si at du ikke helt vet hvorfor politiet tok fra fyrverkeriet til kompisen din,han kan ha gjort noe du ikke vet om,som han ikke forteller deg.Men uannsett du får mere kontkrete svar av politiet enn av noen folk her på forumet. Men hvis han kompisen din var under 18år og deg da,så er det ingen sjangs for at du får fyrverkeriet tilbake(tror jeg).
haha! Dårligste unskyldninga jeg har hørt. Tror nok han kameraten din konsumerte ølla di når han kom hjem å fant på den historien
Sitat av sibbeee
haha! Dårligste unskyldninga jeg har hørt. Tror nok han kameraten din konsumerte ølla di når han kom hjem å fant på den historien
Vis hele sitatet...

Akkurat det jeg også tenkte på i førsten. at han kompisen din brukte oppe fyrverkeriet eller solgte det,også tok han ølet,Ja noe i den duren der.
Nei, jeg kjenner han såpass. Begge er 18 og jeg vet snuten her har som vane å ta mest mulig. Jeg snakka me snuten som sagt, og de sa det var mye øl som var tatt inn
Tviler sterkt på at Onkel har gjort det. Siden det ikke er fodbud mot hverken å bære med seg øl, eller å ha med seg fyrverkeri. Men å drikke, eller å fyre opp fyrverkeriet er en annen sak.

Jeg setter en 10-r på at han har tatt alt selv, og at det med Onkel er en røverhistorie.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Dette var vel i sammenheng med nyttårsarrangementet i Egersund, der ca. 1000(+/-) samles på "Torvet" for konsert og ofisiell rakettoppskytning. Politiet vokter alle innganger til byen, og stopper mennesker som tar meg seg alkohol eller fyrverkeri for å unngå problemer under arrangementet. Jeg ble selv stoppet, men gikk tilbake og gjemte sekken min og fyrverkeriet mitt, slik at det ikke ble tatt. Forstår politiet godt i denne sammenhengen, men syntes allikevel at det var urettferdig at han ikke fikk det tilbake etter arrangementet var slutt.

Edit: jeg kan også bekrefte historien. Jeg kjenner de to dette gjelder.
Sist endret av TurboAciid; 1. januar 2007 kl. 22:01.
Sitat av TurboAciid
Forstår politiet godt i denne sammenhengen, men syntes allikevel at det var urettferdig at han ikke fikk det tilbake etter arrangementet var slutt.

Edit: jeg kan også bekrefte historien. Jeg kjenner de to dette gjelder.
Vis hele sitatet...
Skal Politiet stille med en form for "garderobe" tjeneste, hvor man får kvittering for det som blir levert inn da? I så fall så måtte det være arrangørens ansvar å få på plass noe slikt, ikke ordensmakten.

Og hvem F bryr seg egentlig om at Onkel beslaglegger noen øl og litt fyrverkeri? Smålig!

Og man burde jo tenke såpass langt at man ikke drar med seg slikt på et type arrangement som dette, med mindre man kalkulerer med risken for å bli fratatt tingene, og godtar den risken.

Slutt å syt!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hvis det er slik, som TurboAciid skriver, at det er et stort arrangement hvor det er mye folk - så vet jo politiet at folk drikker der. Og da er det jo rimelig åpenlyst at når pjokken kommer gående med fyrverkeri og alkohol så skal han drikke på offentlig sted. Det er faktisk et lovbrudd, og det er lovbrudd politiet er der for å forhindre. Og ettersom det var nettopp dette de gjorde så forstår jeg egentlig ikke hva problemet ditt er.

Om du ønsker å diskutere alkohollovene så står du fritt til det, men du bør kanskje åpne diskusjonen på et annet nivå og med annet innhold.
Enten lurte han deg eller så ble faktisk drikka+rakettene tatt av purken viss han prøvde og komme seg inn på arrangementet. Men politiet kan ikke ha tatt det viss han bare han gikk på gata liksom.
Quote fra kamerat:

kom me brannstasjonen å såg politie udanføre, så eg jekk øve veien for å konna gå rondt byen, men det sto seff en cockfag udanføre vinmonopole som stopte meg. Han spurte itte ID men det hadde eg lagt heima for å ikje mista. Eg ba som om kor eg konne gå for å konna gå rundt sentrum, så sa han Aarstaddalen. Men mens han sa detta så sgo han sjekka ryggsekken å fant sjiden, som han sa:"nei detta kan du ikje ha"

Edit: Greit at de ikke slipper ting inn i byen, men å ta sekken fra kameraten min å sjekke hva som var oppi uten at eieren hadde godkjent gjennomsøkingen, trodde ikke jeg var lov. Han skulle faktisk hjem (som er nær sentrum) og han spurte om vei rundt "sperringene" (omvei)
Sist endret av bobbo; 3. januar 2007 kl. 01:05.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Har selv blitt fratatt drikke av politiet.
Og da låg drikka uåpna i en pose, i tillegg til at jeg ikke var synlig beruset.
Nytter ikke å prøve å snakke fornuft med de, for de gjør som de vil uansett og du kommer ingen vei med det.

Selv så er jeg overbevist om at politiet har "restefest" på stasjonen i slutten av hver måned, hvor de dryler nedpå alt de har beslaglagt
Så, viss de har fått inn litt lite en måned, så må de jo nesten bare ty til ulovlig ransakelse og skylde på at det var "for å avdekke skjulte våpen".
Er man fyllt 18, og er edru, så kan jeg ikke se noen grunn til at Onkel skulle beslaglegge øl som ligger i en ryggsekk. De har lov til å ransake deg, men de har ingen hjemmel til å beslaglegge alkohol dersom det er lovlige varer, og det er uåpnet.
De har ikke lov til å ransake deg helt uten videre. Det skal være skjellig grunn til misstanke. Og det at du bare går forbi en snut med en ryggsekk er ikke skjellig grunn, med mindre du virker ruset, eller eller har en bul på klærne som kan se ut som ett skjult våpen f.eks. Politiet gjør mye de ikke har lov til, og det nytter ikke å klage heller. Så det er bare å ta det til seg, og begynne å misstro alle snutefaener som eksisterer. Begynn å snakk tysk til de gestapojævlene f.eks. (Men igjen jeg vil ikke anbefale å være ufin mot en politimann for han kan ta deg om han vil, og slippe unna med det.)
det beste er vel kanskje å vise litt respekt til disse "gestapojævlene" istede for å gå rundt å være skråsikker og drita.
Har nok veldig mye med holdningen til personene som blir stoppa. Som feks tonefall, ordbruk og generell oppførsel. Er du litt småtøff og har en "jeg hater snuten attitude" skjønner jeg godt at politiet gjør det litt jævlig for deg.
Jeg hata ikke snuten til å begynne med. Men når de fleste opptrer såpass arrogant som de gjør mister man fort respekten for dem. (Jeg sa de fleste, og ikke alle. Har truffet et par som er okay.. men det er nokk heller unntaket som bekrefter regelen.)
Se for deg hvor mange fulle og imbesille tullinger de møter i løpet av et år! Kanskje ikke så merkelig at de blir litt arrogante i tjenesten.
"Jeg hata ikke snuten til å begynne med. Men når de fleste opptrer såpass arrogant som de gjør mister man fort respekten for dem. (Jeg sa de fleste, og ikke alle. Har truffet et par som er okay.. men det er nokk heller unntaket som bekrefter regelen"

På en eller en annen måte klare jo du å skape en misstillit til folk som er utdanna til å takle slike som deg. Ser du en sammenheng ?
Nei ikke i det hele tatt.. Og du skal ikke uttale deg om hva slags menneske jeg er eller hvordan jeg oppfører meg for du kjenner meg ikke. Og når de gjør jobben sin rett, og faktisk tar rett mann, og faktisk finner ut hva det er som egentlig skjer er det vel og bra. Men som sagt, jeg sier at ikke alle er overlegne og arrogante. Har truffet et par som er okai, men unntaket bekrefter regelen, som jeg sa tidligere. Politiet prøver seg ofte på ting de ikke har lov til, og da er det lurt å sette seg inn i hvilke rettigheter man har. Jeg har opplevd å befunnet meg på feil sted til feil tid, og politiet har villet snakke med meg. Da har de blant annet forlangt å se legitimasjon. Husk på at vi ikke har legitimasjonsplikt i Norge. Det du derimot har er plikt til å fortelle hvem du er hvis de spør. Da er det ikke lov å true med tur på stasjonen, når du svarer på akkurat det de spør om. Hvis du også ser på det store antall tjenesteforsømmelser i det Norske politivesen så er det skremmende at såpass mange grove feil går ustraffet innenfor etaten. Det er nesten praksis å isolere fanger på glattcelle lenger enn det som er lovlig, og Norge har blitt stevnet mange ganger for menneskerettighetsdomstolen på grunn av dette, fordi isolasjon deffineres som tortur. Men akkurat her kan man ikke gå på den enkelte politimann, men heller generell praksis i det norske retts og politivesen.

http://www.frifagbevegelse.no/loaktu...cle2038005.ece

http://www.un.org/News/Press/docs/20...73rev1.doc.htm

Grunnen til at jeg ikke finner flere linker akkurat nå er fordi slike artikler når de kommer ut sjeldent blir værende lenge på nett.

Men det kommer mye an på hvilke erfaringer man har med politiet. Folk som har snakket lite med dem er generelt positive. Uskyldige mennesker som har snakket en del med dem er som regel ikke like positive til hva slags menneskelig materiale det er.
Sitat av jejoha
Og du skal ikke uttale deg om hva slags menneske jeg er eller hvordan jeg oppfører meg for du kjenner meg ikke.
Vis hele sitatet...
Jo faktisk. Du må tåle at folk uttaler seg, når du kommer med en påstand. Det er helt normalt at folk da får en oppfatning av deg, og sikkert fremstiller den oppfatningen.

Politiet prøver seg ofte på ting de ikke har lov til, og da er det lurt å sette seg inn i hvilke rettigheter man har. Jeg har opplevd å befunnet meg på feil sted til feil tid, og politiet har villet snakke med meg. Da har de blant annet forlangt å se legitimasjon. Husk på at vi ikke har legitimasjonsplikt i Norge. Det du derimot har er plikt til å fortelle hvem du er hvis de spør. Da er det ikke lov å true med tur på stasjonen, når du svarer på akkurat det de spør om.
Vis hele sitatet...
Du burde kanskje sjekke opp litt grundigere før du slenger ut? Politiet har faktisk hjemmel til å både ransake deg, og evt. ta deg i arrest intill du kan legitimere deg. Det er riktig at det ikke er plikt til å BÆRE legitimasjon, men det er pliktig å legitimere seg ovenfor Politiet. Om dette gjøres muntlig ved navn, adresse og person nummer, eller ved dokumentasjon spiller ingen rolle. Men dersom du prøver å legitimere deg muntlig, og ikke husker mellomnavnet ditt, din fulle adresse, når foreldrene dine er født, ditt eget person nummer osv, da har de faktisk lov til å holde deg i arrest inntil de kan få identifisert deg, dersom de mener at det er sjelelig grunn til å mistenke deg for å ha begått lovbrudd. En annen ting er at de faktisk også har lov til å holde deg inntil 4 timer på ventecelle, uten noen siktelse. Men skal de holde deg i arrest lenger enn 4 timer, så blir det forelagt deg en eller annen siktelse.

Det er nesten praksis å isolere fanger på glattcelle lenger enn det som er lovlig, og Norge har blitt stevnet mange ganger for menneskerettighetsdomstolen på grunn av dette, fordi isolasjon deffineres som tortur. Men akkurat her kan man ikke gå på den enkelte politimann, men heller generell praksis i det norske retts og politivesen.
Vis hele sitatet...
Ikke 100% riktig det du skriver da. Men jeg skjønner ut i fra det du skriver at du har denne informasjonen fra avisene. Tingen er at det er manko på vareteksplasser her i landet, og varetekts fanger derfor blir sittende i venteceller. Disse har jo ikke normal innredning slik som en fengselscelle har, men kun et "toalett" i et hjørne, ingen seng, kun en madrass som oftest, ingen TV eller vindu man kan titte ut av osv osv. Så det føles litt mer isolert.
Mener du virkelig at det er så ille å sitte på disse cellene noen dager dersom man har begått et alvorlig lovbrudd, og det ikke er ledige celler i fengslene?

Uskyldige mennesker som har snakket en del med dem er som regel ikke like positive til hva slags menneskelig materiale det er.
Vis hele sitatet...
Har du lest dette i avisen også? Jeg tror nok at dersom du har hatt nok med Onkel å gjøre, så hadde du innsett at de faktisk er små hjelpere i samfunnet. Men det finnes en del folk som ikke skulle vært i Politiet. Men de er heldigvis i fåtall.
Og jeg har hatt mine runder med både betjenter, etterforskere, politijurister og domstolene, så jeg har grunnlag for å uttale meg. Har *DU*?
er det en slags mote å hate politi nå eller? kanskje sjefene på denne siden skal skape en egen gruppe for disse apehjernene. Hva med "anarki" kanskje "Blitz" "psykisk utviklingshehmmede" you name it..
hehe.. Det er vel blitt "in" å hate øvrigheta ja, men det er vel kanskje bare fordi vedkommende ikke klarer å "unngå" å havne i konfrontasjoner ol.? Jeg ser til stadighet at folk ikke klarer å holde kjeft, eller holde seg i ro, og faktisk akseptere at Onkel har myndighet og hjemmel til å ransake, pågripe, identifisere folk. Det er liksom ikke noe "overtramp" å bli stoppet på gaten, avkrevd legitimasjon og evt. bli ransaket. At Onkel gjør slikt er vel bare for å "luke ut" ved hjelp av "stikkprøver".
Jeg synes ikke det er noe pes å bli stoppet og ransaket.
Men dersom jeg hadde vært 15 år og ikke godtatt at andre skal "bestemme" over meg, så hadde jeg kanskje vært lie hjernedød som enkelte andre.

Ikke engang når jeg faktisk var 15 år og hadde lommene fulle, så så jeg ikke noe "problem" med at onkel ransaket meg. Det var min miss, og jeg fikk ta den evt. smellen for det. Klarte jeg ikke å kjøre i fra de på crosser eller med lånt bil uten lappen, ja så var det min feil. Jeg kunne ikke kjefte på Onkel fordi de ville ha meg med inn i arresten fordi jeg ikke ville si hva jeg heter.

Dette spinner vel ned til at dersom man ikke har noe å skjule for Onkel, så er det ingen problemer med å bli stoppet, ransaket osv osv.
Jeg føler det som en ekstra trygghet i samfunnet vårt, at Onkel faktisk kan gjøre det slik uten å risikere forfølgelse i form av refs eller dommer fordi de forsøker å sikre samfunnet mot lovbrudd.
Sitat av eriksb
Jeg skulle ned til sentrum her i Egersund, og jeg la 4 øl i sekken til en kamerat som skulle hjem. Han må gå gjennom sentrum for å komme hjem. Etterpå fikk jeg vite at snuten tok øla mine og fyrverkeriet av kammeraten min. Har dem lov til det? Kan jeg kreve det tilbake?

PS: Ja, jeg vet at det ikke ble tatt ut av sekken, trust me...
Vis hele sitatet...
og det tror du på? skal vedde på at han tok alt sammen selv! haha!


og jeg tipper du er mindre årig, siden du krever tilbake 4 øl, da tror jeg neppe du får dem tilbake, eller tar jeg feil?
Sist endret av Yeah000; 6. januar 2007 kl. 13:36.
Sitat av jejoha
Jeg hata ikke snuten til å begynne med. Men når de fleste opptrer såpass arrogant som de gjør mister man fort respekten for dem. (Jeg sa de fleste, og ikke alle. Har truffet et par som er okay.. men det er nokk heller unntaket som bekrefter regelen.)
Vis hele sitatet...
Enig med du!
Har alltid trodd at det ikke er så fælt som alle skal ha det til. Helt til jeg selv har blitt stoppet noen ganger uten grunn! Dem spør liksom ikke pent etter legitimasjon o.l. først, dem er påtte sur helt fra starten av! Og når dem finner ut at du er uskyldig, så kan dem ikke innrøme at dem har tatt feil, og bare si 'sorry', dem kommer heller med en moralpreken!
Dette gjelder dog de gangene jeg har blitt stoppet uten grunn. Når det har vert rutinemessig promillekontroll o.l, så har dem vert grei, så det er ikke bare jævler i politiet.
Men jeg har opplevd flere negative episoder med dem enn positive da, for å si det slik!
Sitat av Sarv_2
Enig med du!
Har alltid trodd at det ikke er så fælt som alle skal ha det til. Helt til jeg selv har blitt stoppet noen ganger uten grunn! Dem spør liksom ikke pent etter legitimasjon o.l. først, dem er påtte sur helt fra starten av! Og når dem finner ut at du er uskyldig, så kan dem ikke innrøme at dem har tatt feil, og bare si 'sorry', dem kommer heller med en moralpreken!
Dette gjelder dog de gangene jeg har blitt stoppet uten grunn. Når det har vert rutinemessig promillekontroll o.l, så har dem vert grei, så det er ikke bare jævler i politiet.
Men jeg har opplevd flere negative episoder med dem enn positive da, for å si det slik!
Vis hele sitatet...
forstår hva du mener, men det er ikke jobben deres å være grei og snill, selv om det sikkert hadde vært en fordel. Skjønner ikke hvorfor du er så opphengt ihumøret demmers. Antar at det er samme type art som søker seg på politi skolen eller jobb bak kassa på rimi osv. Det er vel bare tilfeldig at du treffer "sure" folk.

Hvorfor skal dem innrømme at dem tar feil, når dem tar en kontroll ? dette høres jo bare helt ulogisk ut. Nå har jo du forhåndsdømt deg selv.
Enig med moonlord! Onkel gjør ingen "feil" dersom de stopper, identifiserer, ransaker en person selv om han/hun ikke har begått noen lovbrudd. Det er faktisk jobben sin de utfører.
Men en del mer eller mindre imbesille unger her inne tror viss Politiet er ute i gatene fordi de har så fine biler og uniformer. Snakker..

Hva skal til for at slike folk skal skjønne at Politiet faktisk gjør en jobb? Og at vi alle nyter *ganske* så godt av den jobben de gjør, faktisk daglig! Hadde de ikke vært her, så hadde vi vel mest sansynlig hatt anarki, og da vet jeg hvem *jeg* skulle kneppet ned først i hvertfall. Så hadde vi i hvertfall sluppet å bekymre oss for folk som maser om at snuten er drittsekker fordi de ønsker å identifisere en person, og evt. sjekke nærmere om vedkommende har vært involvert i en forbrytelse.
Greit at det ikke er jobben dems å vere snill og grei, men det er da heller ikke jobben dems å vere sur å arogant, for å si det slik?

Og jeg er fult klar over at politiet gjør en jobb i samfunnet!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=151826

Her var jeg vitne! Jeg har fortalt politiet hvem som gjorde det. Jeg meldte meg selv for å vitne. Og da var politifolkene helt greie å prate med. Altså, politiet gjorde en jobb når de ville høre på min forklaring.

Jeg lurer på hva som må til for at mange bedrevitere her skal skjønne at enkelte (les: enkelte) politifolk faktisk missbruker makta si!

Når en politimann tar strupetak på deg i din egen bil, fordi du har med deg en leatherman, så begynner det å bli litt drøyt, synes værfall jeg. (ja, det har jeg opplevd)
Sist endret av Sarv_2; 7. januar 2007 kl. 22:45.
Sitat av Sarv_2
Når en politimann tar strupetak på deg i din egen bil, fordi du har med deg en leatherman, så begynner det å bli litt drøyt, synes værfall jeg. (ja, det har jeg opplevd)
Vis hele sitatet...
Det lå nok *noe* mer bak det enn dette. Kanskje du skal fortelle oss litt om din tidligere historie da? Tidligere møter med Onkel og slikt. Jeg tror nok kanskje vedkommende kjente deg fra før, eller tok feil av deg og en annen som Politimannen helst så at ikke hadde tilgang til noen skarpe gjenstander.
Og er man litt småfull, og tøff i kjeften, OG samtidig har en Leatherman tilgjengelig så er det nok *mange* som hadde vært føre vár her. Du må huske på at de gjør faktisk bare en jobb, det er liksom ikke et "kall" fra oven. De skal ikke behøve å risikere å aldri komme hjem til sin kone og 4 år gamle datter... U see the point?
Sitat av M&G
Det lå nok *noe* mer bak det enn dette. Kanskje du skal fortelle oss litt om din tidligere historie da? Tidligere møter med Onkel og slikt. Jeg tror nok kanskje vedkommende kjente deg fra før, eller tok feil av deg og en annen som Politimannen helst så at ikke hadde tilgang til noen skarpe gjenstander.
Og er man litt småfull, og tøff i kjeften, OG samtidig har en Leatherman tilgjengelig så er det nok *mange* som hadde vært føre vár her. Du må huske på at de gjør faktisk bare en jobb, det er liksom ikke et "kall" fra oven. De skal ikke behøve å risikere å aldri komme hjem til sin kone og 4 år gamle datter... U see the point?
Vis hele sitatet...
Ja skjønner hva du mener, er klar over at ikke alle politifolk er slik. Men her lå det absolut ingenting annet bak, men jeg begynner å bli så vandt til at ingen tror på meg, så jeg gidder snart ikke å forklare mer.
Eneste som kan vere grunnen, er at politiet tok feil av oss og noen andre. Eneste jeg har vert i kontakt med politiet før, er fartsbot o.l. + å ha blitt drust av en full fyr på gata. Dette var da vi var langt fra hjemme, så vi hadde aldrig sett politifolka før. Jeg hadde IKKE alkohol innabords, da jeg skulle kjøre en kompis for å hente ny bil han hadde kjøpt. Vi blei bare usaklig stoppa uten grunn, vi var ikke storkjefta mot politifolka, sa ikke så mye annet enn å svare på det de spurte om. Plutselig klikka han ene, gikk i strupen på meg, og ropte og skrek at jeg skulle holde henda så han kunne se dem. Jeg skjønte jo fint lite, men det var tydeligvis fordi jeg hadde en leathermann i beltet mitt.

Dere får tro hva dere vil, jeg har gitt opp å overbevise folk, er nesten ingen som tror på meg uansett.
Sist endret av Sarv_2; 9. januar 2007 kl. 18:12.
"Kompisen" din har drukket øla di og sendt opp fyrverkeriet ditt.. Etterpå har han sagt at "OJ SHIT AZZ!! Lizzm purken kom å toook ølla di å rakettene lizzm! Seriøzt azz!"
Sitat av Eight-Ball
"Kompisen" din har drukket øla di og sendt opp fyrverkeriet ditt.. Etterpå har han sagt at "OJ SHIT AZZ!! Lizzm purken kom å toook ølla di å rakettene lizzm! Seriøzt azz!"
Vis hele sitatet...
Har faktisk tenkt på det jeg også, har brukt samme kommentar til en "kompis", da jeg skulle passe på sekken med øla, men stakk heller på fest.
Nå tror jeg det er snart 15 brukere som har skrevet det samme: "Jeg tror kameraten din ljugde til deg og drakk øla selv og sendte opp fyrverkeriet ditt"

Jaja, heia postcount!!!