Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 18546
Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny dress om noen uker, slik at jeg har til julebord/julaften/nyttårsaften.

Har alltid hatt "billigdresser", altså fra Dressmann osv. men tenke jeg skulle investere litt mer denne gangen.

Er det noen som har tips til merker, butikker osv? Vil helst ha det best mulig og billigst mulig, men man kan jo ikke få i pose og sekk, så er forberedt på å måtte punge ut noen høvdinger. Ev. om noen vet om det er noe salg i Bergen eller omegn. Bor litt utenfor Bergen, så må nok uansett inn der for å finne noe.
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Moods of Norway har mye fett. Både rutete dresser og dresser uten mønster. Hadde selv en Moods til konfen, liker den veldig godt
Moods of Norway har kule dresser, det skal jeg være enig i. Men det er uaktuelt i dette tilfellet. Jeg er på utkikk etter en mørk, slim fit, allround dress. Skal hovedsaklig brukes til fest og moro, men kan gjerne være pen nok til å bruke i en penere forretningsmiddag. Altså ikke "stars and stripes" som Moods of Norway, selv om jeg trolig skal ha meg en derfra en gang også.
Sjekk Steen & Strøm, om du har lommebok til det.
Tiger of Sweeden og Boss har sinnsykt kule dresser, men de koster en del. Om jeg hadde vært i samme situasjon som deg, og skulle til å svi av en del tusen på dress så hadde jeg definitivt gått for en Armanidress, uten tvil!
Skal du ha en skikkelig dress må du i det minste få den tilpasset av en skredder, og det blir fort ganske dyrt, men er langt billigere enn å kjøpe en skreddersydd dress, vel og merke.
Sjekk ut J.Lindberg sine dresser! De har utrolig bra passform og ser skikkelig kule ut. Ligger på noe rundt 4000kr de jeg har sett. Hvis ikke sjekk ut suitopia.com de selger skreddersydde dresser til en ganske billig penge og kvaliteten er ikke å klage på!
Her står det en god del fine tips om dress.

Vil si at det viktigste er at du kjøper en som ser bra ut på deg og passer.
Signerer Tiger. Sten og Strøm er et fint sted for slikt, hvis det finnes i Bergen? Vet bare om butikker i Oslo, og da tenker jeg S&S, Ferner, Player og div. i Bogstadveien. Kanskje ikke beste videoen, men her er et par tips fra minmote.no hvertfall. Lykke til!

Edit: Husk frakk eller trenchcoat! Kleint med boblejakke :/
Sist endret av Chronic420; 2. desember 2011 kl. 22:08.
Takk for mange svar!

Tiger er notert og hadde egentlig tenkt på dem fra før av. Armani blir vel enda en prisklasse opp. Lindeberg har jeg ikke brukt på mange år, men skal ta en titt på deres dresser også. Forbinder vel Lindeberg med de veldige symbolske Lindberg-gensrene som var så populær for noen år siden.

Når det kommer til skredder har jeg planer om å få dressen jeg kjøper tilpasset. Kan en hvilken som helst skredder vanligvis gjøre det?

Det som er viktig for meg nå er egentlig merke og pris. Hva kan jeg forvente å måtte betale for de ulike dressene? Hvor mye koster vanligvis en Tiger-dress, Bose-dress osv? Noen erfaringer her? Noe av det verste jeg vet er å stille opp i en butikk uten å vite noenlunde hva jeg går til, og enda viktigere er det at jeg vet at jeg kan betale for det jeg har lyst på.

EDIT: Chronic420: Done and done.
Sist endret av m0nte; 2. desember 2011 kl. 22:17.
Drit i merke og pris. Ingen som bryr seg om at du kan komme å si "jeg har en tiger dress"... Det som er viktig er at dressen sitter ordentlig på deg, noe flertallet av dresser jeg ser ikke gjør... http://www.suitopia.com/en/ sjekk det ut, ganske god løsning istedenfor å få en skredder til å fikse etterpå. Pluss du får den akkurat som du vil
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Drit i merke og pris. Ingen som bryr seg om at du kan komme å si "jeg har en tiger dress"... Det som er viktig er at dressen sitter ordentlig på deg, noe flertallet av dresser jeg ser ikke gjør... http://www.suitopia.com/en/ sjekk det ut, ganske god løsning istedenfor å få en skredder til å fikse etterpå. Pluss du får den akkurat som du vil
Vis hele sitatet...
Vel, alle med hver sin smak. Jeg ville aldri sagt til noen hvilket merke min dress er, men føler meg komfortabel i merkeklær og føler at de er av høy kvalitet. Det finnes flere faktorer en pris vs. ytelse, i dette tilfellet pris vs. følt/oppfattet ytelse og kvalitet.

Ønsker også å kjøpe dressen i butikk. Men takk for tips
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Okei, har solgt et par dresser den tiden jeg var i motebutikk. So let me break it down for ya'll


Til dere som sier at pris og merke ikke spiller noen rolle, dette blir for dumt. Noe alle vet er at kjøper du en dress til 1000 på dressmann er ikke denne like fin som en dress til en litt høyere pris fra Matinique.
Men det kommer an fra person til person. Noen personer nøyer seg med en vinflaske til 89,- Mens andre igjen vil ha litt kvalitet, og det handler det mye om her, kvalitet.

Når det kommer til dressmerker er det mye forskjellig. Det er verdt å ta en titt på Matinique, MON, Tiger of sweeden, Armani o.l

Kjøper du dyr dress får du det du betaler for. Du får en dress som sitter godt, har en god passform, og ofte ser den bra ut. Dressene vi solgte lå på mellom 4-5 lapper, mens de dyreste var opp mot 10k, da snakker vi om dyre merker som Sand og Armani.

Ikke for å høre for "sossete" ut, men jeg mener det helt klart er verdt å bruke litt penger når du skal kjøpe en dress.
Nærmeste Fretex har mest sannsynlig en mengde dresser til salgs. Jeg ga vel 170 kr. for en dress jeg har brukt i minst fem år nå. Tenker å prøve og finne en litt mer fancy dress der snart, er man heldig finner man jo en som sitter bra, til en brøkdel av prisen.
hvor mye ønsker du å putte inn i det da? Selv har jeg en Frislid dress, som også er et merke med god kvalitet. Skjønner at du assosierer dyrt merke med kvalitet, men lets face it. Det koster mye nemlig fordi det er designer tøy. Om du ønsker å bruke nok penger så ta deg en tur til skredderen å få deg en dress custom fitted

Armani er ganske feil ord å bruke, ettersom de har masse forskjellige. Den dyreste av de mener jeg er Giorgio Armani.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Okei, har solgt et par dresser den tiden jeg var i motebutikk. So let me break it down for ya'll


Til dere som sier at pris og merke ikke spiller noen rolle, dette blir for dumt. Noe alle vet er at kjøper du en dress til 1000 på dressmann er ikke denne like fin som en dress til en litt høyere pris fra Matinique.
Men det kommer an fra person til person. Noen personer nøyer seg med en vinflaske til 89,- Mens andre igjen vil ha litt kvalitet, og det handler det mye om her, kvalitet.

Når det kommer til dressmerker er det mye forskjellig. Det er verdt å ta en titt på Matinique, MON, Tiger of sweeden, Armani o.l

Kjøper du dyr dress får du det du betaler for. Du får en dress som sitter godt, har en god passform, og ofte ser den bra ut. Dressene vi solgte lå på mellom 4-5 lapper, mens de dyreste var opp mot 10k, da snakker vi om dyre merker som Sand og Armani.

Ikke for å høre for "sossete" ut, men jeg mener det helt klart er verdt å bruke litt penger når du skal kjøpe en dress.
Vis hele sitatet...
Takk for flott innlegg. Bare for å ha en veiledning på hvor mye dette kommer til å koste meg. Hva mener du f.eks. Tiger vil koste meg? Antar selv mellom 4000-5000 kr, kan det stemme? Har oppfattet Tiger som "billig" i det dyrere segmentet, så antar at det kan stemme...

iMAGINE123: Merk at jeg bruker uttrykket "oppfattet" kvalitet. Jeg har ingen grunnlag til å kunne si at de faktisk er av bedre kvalitet.
Sist endret av m0nte; 2. desember 2011 kl. 22:29.
Alkoholisert gamer
Well, hadde jeg vært deg hadde jeg dratt til Follestad
Dyrt? Ja..
Men du får det du betaler for, og servicen der pleier å være konge!
Bruuns Bazar og Paul Smith liker jeg veldig godt. Tiger of Sweden liker jeg generelt sett ikke, men de har fine skjorter og dresser til ganske OK priser. Filippa K kan være et alternativ om du er veldig smal.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Noe alle vet er at kjøper du en dress til 1000 på dressmann er ikke denne like fin som en dress til en litt høyere pris fra Matinique.
Vis hele sitatet...
Det jeg ville frem til var at man ikke skal fokusere på merket og pris, siden det sier ikke noe om hvor bra dressen sitter på deg. Dressen kan være så dyr den vil den og ha super kvalitet, men blir den baggy og henger er det fortsatt verdt det? Er derimot lettere å finne en som passer bra i de dyrere klassene, fordi dressene på f.eks. dressmann er laget flate og uten former for og passe alle mon alle.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av m0nte Vis innlegg
Takk for flott innlegg. Bare for å ha en veiledning på hvor mye dette kommer til å koste meg. Hva mener du f.eks. Tiger vil koste meg? Antar selv mellom 4000-5000 kr, kan det stemme? Har oppfattet Tiger som "billig" i det dyrere segmentet, så antar at det kan stemme...
Vis hele sitatet...
Er ikke oppdatert på prisene til Tiger for tiden, men en grå dress fra Tiger, og jeg lover deg, du vil se bra ut.

Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Det jeg ville frem til var at man ikke skal fokusere på merket og pris, siden det sier ikke noe om hvor bra dressen sitter på deg. Dressen kan være så dyr den vil den og ha super kvalitet, men blir den baggy og henger er det fortsatt verdt det? Er derimot lettere å finne en som passer bra i de dyrere klassene, fordi dressene på f.eks. dressmann er laget flate og uten former for og passe alle mon alle.
Vis hele sitatet...
Her er jeg enig med deg, ikke se på pris og merke, men hvordan den sitter.
Til en viss grad må du se på pris da, det er jo klart.
Når det kommer til merke er det greit å få en pekepinn på hvilke merker som er å anbefale.
Skriver fra mobilen, så kort svar. Sjekk ut "House of singles", KNALLfine dresser. Så at det var et kjempebra juletilbud der atm.
Sitat av m0nte Vis innlegg
Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny dress om noen uker, slik at jeg har til julebord/julaften/nyttårsaften.

Har alltid hatt "billigdresser", altså fra Dressmann osv. men tenke jeg skulle investere litt mer denne gangen.

Er det noen som har tips til merker, butikker osv? Vil helst ha det best mulig og billigst mulig, men man kan jo ikke få i pose og sekk, så er forberedt på å måtte punge ut noen høvdinger. Ev. om noen vet om det er noe salg i Bergen eller omegn. Bor litt utenfor Bergen, så må nok uansett inn der for å finne noe.
Vis hele sitatet...
Hei. Mitt tips i Bergen er "Hans H Iversen" på Åsane senter, i Gågaten eller på Vestkanten senter. Der har de utrolig service og veldig mye fint. De fører bla. Armani, Boss, Gant, Brooks Brothers og mer!
Har selv en Rico vero dress, kjempe fornøyd med den! Anbefales på det sterkeste fra min side, jeg elsker ihvertfall å bruke dress. Husker ikke hvor mange lapper jeg var for den, men det burde ikke være vanskelig å finne ut
Ærlig talt; off topic dette her for trådstarter, men jeg forstår aldeles ikke hvorfor tråder om DRESS godkjennes på NFF??

Kan noen forklare meg det?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Ærlig talt; off topic dette her for trådstarter, men jeg forstår aldeles ikke hvorfor tråder om DRESS godkjennes på NFF??

Kan noen forklare meg det?
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden skulle de ikke være det?

Personlig vil jeg anbefale Ricco Vero dresser på det varmest. Har hatt to av de tidligere, og har sett meg ut ut enda en til/etter jul. Har vel betalt mellom 4000 og 5000 for full dress (minus sko). Så litt på dresser her om dagen, og priser er nok hakket under Armani, BOSS og de andre top-end merkene, men det er svært pene dresser. Er litt usikker på hvor de selges i Bergen, men se i VIC-butikker og andre litt "penere" herrebutikker.
Hmmmf:
Jeg snakker nå for meg selv, som en bruker med noe fartstid her på forumet.

Jeg tror at problemet er at armbrøst og evt historisk bruk av våpen faller utenfor emnene freak.no vil dekke. Husk, dette er et IT forum med to "sideemner" om du vil: Rusmidler og pyroteknikk.
Forumet har fått flere henvendelser fra folk som utrykker sin frustrasjon om at folk kan snakke om f.eks trening/fotball etc, dette er fordi vi har folk her som har store kunnskaper om de emnene vi dekker: IT/Teknisk vitenskap, rusmidler og pyroteknikk.
Vi har derfor ikke kompetansen til å moderere diskusjoner som faller utenfor disse kategoriene og vil derfor ikke ha de her.
Vis hele sitatet...
ifra min tråd " nFF's policy; hva er lov...?!

IT-forum, med ett til to/tre sideemner som basis... Jaja._.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Hmmmf:

ifra min tråd " nFF's policy; hva er lov...?!

IT-forum, med ett til to/tre sideemner som basis... Jaja._.
Vis hele sitatet...
Joa, var et godt svar fra Dodecha, men det står jo rimelig uttrykkelig at han snakker for seg selv, ikke forumet. Om du begynner å se litt nærmere på forumet, hvor mange tråder tror du at du finner som ikke havner innenfor de nevnte kategoriene? Det er rimelig mange. Moderatorene modererer nok etter beste evne, og jeg syns de gjør en god jobb. Det finnes dog helt sikkert andre forum som godtar diskusjonene dine.

Det er forøvrig ingen grunn til å hijacke andres tråder for å demonstrere frustrasjonen din.
Jeg har handlet en del dresser på selected, og har vært veldig fornøyd med det! De har fine, italienske dresser med litt mer "fasong" enn de du får kjøpt hos dressmann.
Sitat av m0nte Vis innlegg
Takk for flott innlegg. Bare for å ha en veiledning på hvor mye dette kommer til å koste meg. Hva mener du f.eks. Tiger vil koste meg? Antar selv mellom 4000-5000 kr, kan det stemme? Har oppfattet Tiger som "billig" i det dyrere segmentet, så antar at det kan stemme...

iMAGINE123: Merk at jeg bruker uttrykket "oppfattet" kvalitet. Jeg har ingen grunnlag til å kunne si at de faktisk er av bedre kvalitet.
Vis hele sitatet...
Tiger, boss, armani osv koster ca det samme som Moods vil jeg tro. Så hvorfor ikke bare gå for moods?

Jeg har en selv fra kolleksjonen sist sommer, fantastisk schtilig.
Betalte totalt 5700.- for vest, bukse og jakke - skreddersydd.
Sist endret av Spelly; 3. desember 2011 kl. 00:56.
Hvis du vil legge noen penger i det, kjøp like godt en armani; boss eller ralph lauren dress! Ralph Lauren dressene er sykt fine btw
Sitat av spelley Vis innlegg
Tiger, boss, armani osv koster ca det samme som Moods vil jeg tro. Så hvorfor ikke bare gå for moods?

Jeg har en selv fra kolleksjonen sist sommer, fantastisk schtilig.
Betalte totalt 5700.- for vest, bukse og jakke - skreddersydd.
Vis hele sitatet...
Moods-dressene er ikke akkuratt førstevalget når skal på forretningsmiddag eller i begravelse
Sitat av McLovin Vis innlegg
Moods-dressene er ikke akkuratt førstevalget når skal på forretningsmiddag eller i begravelse
Vis hele sitatet...
Moods har dresser for alle anledninger og vel så det.
Moods er ikke stil, de ser posete ut, og passformen er også meget spesiell.. Dette gjelder jo kun om du kjøper i butikk og ikke får den tilpasset.. Men som nevnt over så er ikke en moods dress det du går i foretningsmøter/middager, begravelser osv.. Moods er mer et festantrekk, som er litt livlig og passende om det ikke er i en serriøs sammenheng.

Boss leverer mye bra, veldig god kvalitet på skjorter, og jakker! Men lite som slår Armani på kvalitet, stil og form!
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Okei, har solgt et par dresser den tiden jeg var i motebutikk. So let me break it down for ya'll


Til dere som sier at pris og merke ikke spiller noen rolle, dette blir for dumt. Noe alle vet er at kjøper du en dress til 1000 på dressmann er ikke denne like fin som en dress til en litt høyere pris fra Matinique.
Men det kommer an fra person til person. Noen personer nøyer seg med en vinflaske til 89,- Mens andre igjen vil ha litt kvalitet, og det handler det mye om her, kvalitet.

Når det kommer til dressmerker er det mye forskjellig. Det er verdt å ta en titt på Matinique, MON, Tiger of sweeden, Armani o.l

Kjøper du dyr dress får du det du betaler for. Du får en dress som sitter godt, har en god passform, og ofte ser den bra ut. Dressene vi solgte lå på mellom 4-5 lapper, mens de dyreste var opp mot 10k, da snakker vi om dyre merker som Sand og Armani.

Ikke for å høre for "sossete" ut, men jeg mener det helt klart er verdt å bruke litt penger når du skal kjøpe en dress.
Vis hele sitatet...
Du gjorde uansett en sabla fin jobb i å høre sossete ut. En dress er dessverre en dress, akkurat som at klær er klær. Hvis jeg finner en dress til 1000 kr som passer meg og ser "straight" ut, kjøper jeg den med en gang (hvis jeg trenger en dress riktignok). Vanlige mennesker vil ikke se forskjell på en dress til en lapp og ti lapper. Og men vanlige mennesker tenker jeg da på julebord/byen/fester/familie.
Skal du derimot på vinsmaking med sosseeliten og har et genuint ønske om å bli akseptert, kjør på.

Men føler dette blir litt som diskusjonen av cubus vs "to lapper for en bukse som er helt identisk men har en annen logo".

Og bare for å ha sagt det: Jeg syntes en flaske Ardbeg til 300 kr er like brukbar som en flaske Laphroaig til 500. Og det har vi det, folk mener forskjellige ting, og i veldig mange tilfeller har ikke pris og kvalitet noe sammenheng.
Feil. Hele forbrukermarkedet baserer seg på merkevarebygging og posisjonering. Om en person kjøper en dress til 1 000 kr eller 10 000 kr avhenger altså av mye mer enn kun "en dress er en dress". Det handler om hvilke verdier man selv knytter til det produktet man kjøper. Noen merker har klart å assosiere seg med uttrykk som f.eks. "kvalitet" og "moteriktig" - og hjernen vår gjør resten.

Du kan synes dette er latterlig feil, men se f.eks. på iPhone. Du kan få en telefon som utfører akkurat de samme funksjonene for mye mindre penger og mange av de som kjøper iPhone bruker den dessuten kun til SMS og anrop. Hvor latterlig er ikke det? Dette skyldes selvfølgelig merkevarebygging.

Hadde bare verden vært så enkel at en bukse var en bukse, en bil var en bil og en telefon var en telefon, hadde det vært veldig greit.

EDIT: Siden jeg antar at svaret er rettet mot meg, kan jeg forklare hvorfor jeg ser på merker. Jeg liker merkeklær av natur, akkurat som det meste annet jeg kjøper. Kjøper jeg hardware, kjøper jeg som oftest annerkjente produkter fra annerkjente merker, selv om det kanskje er spesifikasjonmessig likt hos billigere konkurrenter. På samme måte som om at jeg ikke kjøper First Price, selv om maten kanskje smaker likt som dyrere merker.

Jeg er rett og slett dypt fortapt i dagens forbrukersamfunn, på lik linje med størstedelen av landet.
Sist endret av m0nte; 3. desember 2011 kl. 02:38.
Sitat av TZN Vis innlegg
Skriver fra mobilen, så kort svar. Sjekk ut "House of singles", KNALLfine dresser. Så at det var et kjempebra juletilbud der atm.
Vis hele sitatet...
Duuude! Nanodress som kan brukes i regnvær til 4k... Det er virkelig fancy gitt.


I fjor kjøpte jeg ett råskinn av en dress på røvertilbud Husker ikke merket helt, men er utrolig artig med en dress som sitter som "støpt" og som i tillegg er utrolig fet. Skjorta var fra Marc O'Polo til 1.5k tror jeg ^^
Sist endret av uaexed; 3. desember 2011 kl. 03:02.
Mitt første tips er hold deg langt borte fra Moods of Norway, dressene er generelt veldig overpriset i forhold til hvilken kvalitet man får, sømmen er ekstremt dårlig og de lages på de kjipeste fabrikkene i Asia.

Skal du litt opp i pris i forhold til en standard billig dress lager Bruuns Bazaar veldig bra dresser til en fin pris, 3000-4000 for jakke og bukse. Tiger ligger også rundt disse prisene og kan være noe og vurdere viss du er veldig lang og tynn.

Går du litt opp i pris 5000-7000 kan jeg sterkt anbefale Pal Zileri, italienske dresser med bra søm og fin passform.

Corneliani og Zegna lager fantastiske dresser men disse er dyre, nå vet jeg ikke hvor gammel du er men jeg hadde ivertfall aldri brukt så mye penger på en dress man muligens vokser ifra.

Andre tips når det gjelder kjøp av dress, sørg for at den er 100% ull. Hold deg langt borte fra dresser med polyester i. Det finnes også forskjellige "kvaliteter" på ull dresser, dette går på hvor tett dressen er vevet. 60-70 er grovt vevede dresser og de billigste ull dressene er ofte det. 100-110s er mye tettere vevet. Disse tallene går opp til 200 men dette er veldig sjeldent og man ser sjeldent noe over 150. Selv om høyere nummer ofte betyr en finere dress er dette nødvendigvis ikke det beste, høye nummer betyr ofte at dressen tåler mindre, så jeg ville ikke gått noe særligere høyere en 120s.

Siste tips er ikke kjøp sort dress, sorte dresser brukes primært i begravelser og veldig formelle selskaper og er mye mindre anvendelige en feks en mørk grå eller mørk blå dress.
For det første: ikke kjøp Moods hvis du har lyst til å unngå å se ut som en klovn. Uansett hvilket merke du måtte gå for, så må du huske at ALT kan fikses på av en skredder. Det viktigste er at den sitter pent på skuldrene, alt annet kan tweakes. Det er alt for mange som tror at de bare kan gå inn i en butikk og finne noe som sitter som støpt - svært få går rett inn i en. Hvis jeg skulle anbefalt et merke hadde det vært Boss Selection som er det 'fineste' merket til Boss. Uansett om du aldri har tatt på en dress før kjenner og ser du at den oser kvalitet.
Sjekk ut Volcom sine de er kule og ikke altfor dyre ligger på 2000kr visst jeg ikke tar feil. Pleier å ha dem på Session og nettbutikker som selger skateklær
Jeg har en sort Oscar Jacobsen som jeg kjøpte før jul i for. Veldig god passform og høy kvalitet - kjempefornøyd! Kjøpte den av en kompis som jobber i en dressbutikk, og med litt vennepris ente den på 4-5000. De fleste dressbutikker som fører de dyrere merkene legger opp og tilpasser dressen for deg gratis.

Kjøpte den i Oslo, men hvis du drar innom noen av dress-butikkene som allerede er foreslått får du nok topp service og den dressen du vil ha
Sitat av danseku Vis innlegg
Siste tips er ikke kjøp sort dress, sorte dresser brukes primært i begravelser og veldig formelle selskaper og er mye mindre anvendelige en feks en mørk grå eller mørk blå dress.
Vis hele sitatet...
Njæåh. Ikke alle har planer om å ha to eller flere dresser i skapet sitt til enhver tid, og ønsker å legge en større sum i én dress av kvalitet. Da vil jeg si det er bedre med svart dress på 17. mai enn grå dress i begravelse. Etterhvert som man blir eldre vil man naturligvis bygge ut kolleksjonen og hvertfall ha en til casual/gøy og en til begravelser/kongebseøk.

Sitat av €bert€ Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det var den verste passformen på en dress jeg har sett på evigheter. Etterhvert som man blir eldre, både 1 og 2 år, så jobber man mer med å skjule skateboard-merker og traktor-emblemer enn å faktisk kle seg
Jeg har fortsatt til gode å se noen som ikke ser ut som en drittunge i Volcom- dress.
Gå for skreddersydd dress! Jeg kjøper det til jul nå. Betaler 1300 for dress med vest og to skjorter.
Skal få meg skreddersydd 2-3 dresser i Thailand i vinter, kvaliteten er helt ok.. mens passformen er genial Skal fylle skapet litt, så jeg har litt utvalg, både til fest, hverdag, bryllup, begravelse, business osv..
Anbefaler deg å sjekke ut Vincci i Bergen neste gang du (kanskje?) er der. De har dresser fra Armani, Dolce Gabbana, Ralph Lauren, Burberry, osv. Mye fint!

Selv har jeg en svart Moods of Norway dress som jeg kjøpte til konfirmasjon. Er veldig fornøyd!
Ikke for å buffe tråden, men noen som vet hvor man kan få tak i slik dress Ryan Gosling har på seg her:

http://www.gq.com/images/style/2011/07/crazy-stupid-love-style/crazy-stupid-love_628.jpg
http://www.poptheology.com/wp-content/uploads/2011/08/crazy_stupid_love_01.jpg
http://thesoliloguy.files.wordpress.com/2011/11/crazy-stupid-love-ryan-gosling-suit-1.jpg?w=600&h=358
Dressen han bruker er designet av Albert Hammond Jr (fra the Strokes) og sydd av Martin Greenfield.

Så den kan nok bli vanskelig og få tak i

http://www.theselby.com/8_20_09_mart...eld/index.html

edit : Det er vistnok mulig og bestille dressen hos Martin Greenfield, den koster 2195$ etter hva jeg kan forstå.
Armani, nuff said.
Sitat av Tavish Vis innlegg
Armani, nuff said.
Vis hele sitatet...

Zegna mye bedre dresser en Armani, nuff said
Sist endret av danseku; 5. desember 2011 kl. 09:13.