Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2112
Skal fly fra Gardermoen til Sola på lørdag og mener å huske å ha lest i sommer at folk ble nektet speilreflekskamera på fly! (Håndbagasjen) Jeg skal nemlig gå på folkehøgskole ved Stavanger og må da ha med meg alt av utstyr. er snakk om kamera med grep, objektiv, lader osv!

Så spørsmålene er:

1. Kan man bli nektet å ha med seg Mac og kamerautstyr på flyet?
2. Hvordan vil kamera, mac og ekstern harddisk takle strålingen i sikkerhetskontrollen?


Takk!
Ja du kan ha med begge deler, har hatt det på utenlands mange ganger. Tviler på at innenlands vil være noe strengere da man går igjennom samme security check.

Strålingen har ingenting å si for utstyret.
Sitat av Hager Vis innlegg
Ja du kan ha med begge deler, har hatt det på utenlands mange ganger. Tviler på at innenlands vil være noe strengere da man går igjennom samme security check.

Strålingen har ingenting å si for utstyret.
Vis hele sitatet...
Dersom det er analogt camera kan det derimot ha noe å si.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Har tatt fly innlands mange ganger med både pc og kamera, skal ikke være noe problem
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Dersom det er analogt camera kan det derimot ha noe å si.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? (Bare lurer)
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Hvorfor det? (Bare lurer)
Vis hele sitatet...
Kan vel kanskje gjøre skade på filmrullen
Jeg passerer sikkerhetskontrollen på Gardermoen nesten hver helg med pc og speilreflekskamera i håndbagasjen. Null problem.
Skulle vel tro at sikkerhetskontrollens stråling var laget for å ikke skade elektroniske artikler. Man er jo faktisk nødt til å ta dem med som håndbagasje, for ellers blir de ødelagt når de sendes gjennom i den vanlige bagasjen!
Takk takk folkens! Er for så vidt digitalt speilrefleks så bruker nok ikke film Kom på i ettertid at jeg hadde med den gamle macen på flyet til trønderlag så visste vel egentlig at den ikke ble ødelagt
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Hvorfor det? (Bare lurer)
Vis hele sitatet...
Fordi filmrullene er lysfølsome...
Wiki:
http://no.wikipedia.org/wiki/Fotografisk_film