Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3758
Tittelen beskriver vel det meste, jeg skal lage en side alà artige.no
Men jeg (sikkert mange av dere andre også) er utrolig lei av memes, dårlige facebook statuser, "wild kunde kommer inn i butikken" og alt det der.
Jeg lurte på om noen av dere hadde noen tips eller forslag til hva jeg kan ha av ting på siden og hvordan utseende skal være. Også trenger jeg hjelp til hvordan jeg kan laste opp et bilde, å så blir det automatisk opprettet en side m/ bilde og facebook liker-knapp. Sånn at jeg slepper å lage en ny html-side for hvert bilde som skal lastes opp.

Takker for forslag og svar! :-)
Hvis du ikke vet hvordan du skal lage siden, og ikke vet hva du skal ha på den utenom at den skal ligne på artige.no, hva gjør du her da? Kom tilbake med en plan, så er jeg sikker på at noen av disse smarte freakerne kan hjelpe deg med å sette opp selve siden.
Har selvfølgelig en idè og jeg vet hvordan jeg skal lage den (har ikke så veldig mye kunnskap innen html, men kan litt), men trenger forslag.
Sist endret av josetroll; 30. september 2011 kl. 17:36.
Blir nok for teit for meg, som jeg skrev vil jeg ikke ha noen memes eller det andre som er på artige. Vil ha ordentlige morsomme bilder som folk kan le av med samvittighet.. Noe som FAKTISK er morsomt :-)
I tillegg skal jeg ikke ha reklame på siden, men bilder og videoer..
Jeg skal også ha en bra mobilplattform!
Sist endret av josetroll; 30. september 2011 kl. 17:40.
Dette kan muligens hjelpe?
Lykke til.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Lag en side med kun morsomme bilder, baser deg på innsendte bidrag, så sorterer du ut de du liker. Lag en nettside med enkelt oppsett, slik som artige, side for side.
Det er det som er idèen min, ikke reklame som forstyrrer og en enkel hvit bakgrunn. Skal selvsagt basere meg på innsendte bidrag, problemet er bare å komme igang.
Sitat av josetroll Vis innlegg
Det er det som er idèen min, ikke reklame som forstyrrer og en enkel hvit bakgrunn. Skal selvsagt basere meg på innsendte bidrag, problemet er bare å komme igang.
Vis hele sitatet...
Det er vel bare å sette opp siden, slenge opp en del morsomme bilder, annonsere siden og vente på tusenvis av besøkende som også laster opp bilder for deg. Win.
Godt sagt! Et lite problem er det med annonsering, viktig å annonsere på rett sted. I tillegg så koster det penger også..
Det jeg også har tenkt til er å lage en del sider først, med mange bilder (før jeg annonserer siden) sånn at folk ikke kommer frem til 3 morsomme bilder når de besøker siden for første gang :-)

Noen som også vet hvordan man får sånn "linje" øverst med sidetall, sånn som er øverst med engang du kommer inn på artige.no
Sist endret av josetroll; 30. september 2011 kl. 17:56.
DAFUQ?
Du skal lage en nettside som er artig UTEN memes? LYKKE TIL
Skal IKKE lage en side som er ARTIG uten memes, men en side som er MORSOM uten MEMES
Er så UTROLIG lei av memes nå! Men hvem vet, kanskje det blir noen bilder med memes. Men ikke akkurat det jeg skal fokusere mest på.. Flest ordentlige bilder
Eieren at Teit.no sa h*n ville basere seg på norske memes, ENDELIG er det noen som tar tilltak og lager en side med morsomme bilder som faktisk ER morsomme og ikke ødelegger humoren !

Memes er ØDELAGT, takket være disse 13 åringene som løper rundt og roper "Me gusta" og "like a baws". Og når jeg sier noe, hva får jeg? "Haters gonna hate". Og den jævla hvalen, braunosten, baotis, nei fy faen..

TAKK til dere som ødela /b/ humoren for meg! (drit i rulesa nå.)
____________________________________________________________ _______________________________________________
Bra tilltak! Støtter dette! Skal si ifra om jeg kommer på noe! =)
Sist endret av Bruskork1; 30. september 2011 kl. 18:19.
Dette har vi jo allerede sidene til Memebase og Cheeseburger Network til.
Takk skal du ha, godt noen forstår! Er enig med deg, ser nesten ikke en status på facebook i dag uten at det står "me gusta", "Fuuuuuuuuuuuuu", "like a baws" ++.. Etter at de hvalene kom ga jeg egentlig opp hele artige.no.. Ble utrolig lei av å bruke tiden min på noe som IKKE er morsomt.
Vil lage noe folk kan more seg med, skal LOVE deg at jeg ikke skal godta bilder fra folk som sender baotis, braunost o.l.
Sist endret av josetroll; 30. september 2011 kl. 18:27.
Høres virkelig mer ut som en nedsig.no lignende side enn hva det ligner artige.no
Sitat av josetroll Vis innlegg
Godt sagt! Et lite problem er det med annonsering, viktig å annonsere på rett sted. I tillegg så koster det penger også..
Det jeg også har tenkt til er å lage en del sider først, med mange bilder (før jeg annonserer siden) sånn at folk ikke kommer frem til 3 morsomme bilder når de besøker siden for første gang :-)

Noen som også vet hvordan man får sånn "linje" øverst med sidetall, sånn som er øverst med engang du kommer inn på artige.no
Vis hele sitatet...
Reklamer på facebook. Send link til alle venner og be de sende til alle sine.
ganske enkelt i grunn spør du meg.

Så er det maigien som må gjøre sitt. Dersom du har lagt et bra produkt, så vil folk spre den, dersom ikkje så vil de glemme den.

Lykke til.
Ta en titt på 9gag mordor mode! Det enkle er (neste)alltid det beste
Lag heller en side med litt syke ting på, vill heller se litt syke bilder/filmer osv enn bilder som skal være morsomme, men som egentig ikke er det.
Er vell igrunn ikke så mye annet og laste opp utenom det som artige og teit bruker.
Sitat av josetroll Vis innlegg
Skal IKKE lage en side som er ARTIG uten memes, men en side som er MORSOM uten MEMES
Er så UTROLIG lei av memes nå! Men hvem vet, kanskje det blir noen bilder med memes. Men ikke akkurat det jeg skal fokusere mest på.. Flest ordentlige bilder
Vis hele sitatet...
Du vet Artig og Morsom er akkurat det samme elr?
nedsig.no og failblog er jo morsom humor. Du må finne bilder som er SYKT morsomme. Liker tiltaket. Få det bedre enn nedsig, artige osv.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Lag heller en side med litt syke ting på, vill heller se litt syke bilder/filmer osv enn bilder som skal være morsomme, men som egentig ikke er det.
Er vell igrunn ikke så mye annet og laste opp utenom det som artige og teit bruker.
Vis hele sitatet...
Sadosex hentai?
Sitat av Kain Vis innlegg
Sadosex hentai?
Vis hele sitatet...
Vet ikke hva det er, men det høres ganske drøyt ut, og enda drøyere at du faktisk vet hva det er.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Vet ikke hva det er, men det høres ganske drøyt ut, og enda drøyere at du faktisk vet hva det er.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du ikke vite hva det er? Sado er kort for sadomachosisme, hentai er en form for tegneserier i seksuelle sammenhenger, og sex vet du kanskje hva er?
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Hvordan kan du ikke vite hva det er? Sado er kort for sadomachosisme, hentai er en form for tegneserier i seksuelle sammenhenger, og sex vet du kanskje hva er?
Vis hele sitatet...
Viste det var hentai sex, men ordet sadomachosisme har jeg aldri hørt om
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Viste det var hentai sex, men ordet sadomachosisme har jeg aldri hørt om
Vis hele sitatet...
"I'm twelve years old and what is this?"

Bortsett fra det, hva skal vi med enda en Artige-side..? Teit.no, Nedsig? Artig nok.
Beklager feiltagelsen! Artig og morsom er kanskje det samme, men sida jeg holder på med har ikke et ENESTE navn som har noe morsomt i seg..
Selvfølgelig skal jeg ha syke ting på siden, det er noe av det beste jeg vet.. Ihvertfall når noen failer på youtube-videoer.
Takker for alle tips!
Er jo tydelig at gutten vil ha en side med sin egen humor og kommer sikkert til å fjerne mange morsome biler osv fordi ts har en sær humor
Lol artige har tatt noe 4chan (ikke troll meg om det ikke kom derfra opprinnelig) og sleti det ut som et par Lacostesko. BOOAT is.
Bra tiltak, ikke en fan av paint tegninger av dårlige memes og generell 14is humor.
De bildene jeg finner morsom på feks artig.no har jeg som regel sett først på /b/.
Sitat av Alden Vis innlegg
Er jo tydelig at gutten vil ha en side med sin egen humor og kommer sikkert til å fjerne mange morsome biler osv fordi ts har en sær humor
Vis hele sitatet...
Nei, vil ikke ha min egen humor. Skal basere meg på innsendte bidrag, men jeg legger ikke ut bilder med memes, boat is, you name it!
I tillegg kommer jeg til å ha noen spørreundersøkelser på "forsiden" som folk kan svare på hvilken bilder de vil ha.

Finner du noen morsomme bilder på nettet? Spam gjerne innboksen til siden min: (merk mailen med "bilde")
Hvor lang tid bruker du på å få i gang siden tror du?
Og kommer du til å bruke ORDENTLIGE memes i blant, og da mener jeg morsomme engelske memes slik som: http://www.quickmeme.com/meme/354pma/#by=ad og http://www.quickmeme.com/meme/RX/#by=sp

Et forslag er å ha kommentarfelt til bildene, vet ikke hva andre mener om dette men det er no jeg elsker å ha
Lykke til med siden