Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 9010
Ja, har seg sånn at en fyr med navnet er Erik Ribsskog legger ut privat informasjon og bilder som er ikke godkjent av meg eller noen av mine slektninger.

Fleste har vel hørt om han før, og jeg lurer på hvilken fremgangsmåte jeg skal bruke for å få slettet de fra bloggen hans?

Ikke at det er så veldig nøye, bare litt kjedelig at det skal være der til dagen jeg dør, hvis jeg ikke får gjordt noe med det.

bloggen

Beklager hvis det er feil tråd, da er det bare å flytte den.
Fyren er gæren, driver og anmelder alt og alle. Tror ikke det er stort å gjøre med, hvis du politianmelder el. klikker han vel fullstendig.
Det er nok rett tråd, og rett forum for den saks skyld.

Uten å ha sett på bloggen (er på iPhone'n nå), er du/dere gjenkennelige på bildene?

Det har seg slik at man kan legge ut bilde av hvem som helst uten personens samtykke så lenge du ikke kan lett kjenne igjen personen.

Men viss du/dere er lett gjennkjennelige å du/dere ikke har gitt tillatelse til bruk av bildene, og de ikke er fra f.eks., en avis e.l. kan du gå så langt som til politiet.
Men jeg tror den diplomatiske løsningen fungerer bedre, ivertfall som første forsøk.

Om bildene er hentet fra magasiner/aviser o.l. og du/dere er kjente personer i norge blir det noe annet.
Du kan jo prøve å ta kontakt med blogger.com og påpeke at personen sprer privat eller konfidensiel informasjon (som bryter med retningslinjene deres.)
Du kan forsøke å rapportere bloggen til Blogger, hvis du mener at den bryter retningslinjene for innhold, hvor vi finner:

Privat og konfidensiell informasjon: Det er ikke tillatt å publisere andre personers private og konfidensielle informasjon. Legg for eksempel ikke ut andres kredittkortnumre, personnumre, hemmelige telefonnumre eller førerkortnumre. Husk også at i de aller fleste tilfeller anses det at informasjon som allerede fins tilgjengelig andre steder på Internett eller i offentlige registre, ikke er privat eller konfidensiell i henhold til retningslinjene våre.
Vis hele sitatet...
Men merk deg at Blogger generelt har en vid ytringsfrihet hva gjelder ovennevnte, og du er sikkert ikke den første til å rapportere den bloggen der. Så ikke forvente deg for mye.

Som nevnt over her: du kan også ta kontakt med Datatilsynet gjennom Slettmeg - for å se om de har noen råd å gi.

Et generelt råd: hvis du begir deg inn i konflikt med johncons så ikke bli overrasket hvis han publiserer rubbel og bit rett ut på nett. Og hvis bloggen hans mot all formodning ville blitt stengt så ville det med all sannsynlighet bare dukket opp en backup et annet sted. Skjønner at det er kjipt for ex-one-night-stands, tidligere venner, bekjente og familie å bli hengt ut der ispedd johncons konspiranoide refleksjoner - men du er neppe den første eller den siste. Hvis det ikke er så nøye hadde jeg bare latt det ligge, da det er tvilsomt om du får fjernet det med mindre det er snakk om "kredittkortnumre, personnumre, hemmelige telefonnumre eller førerkortnumre".
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Herregud, fyren er jo totalt idiot. Hva faen er dette? En Armin på speed?

Ville bare henvendt meg til Blogspot om saken. Det er oftest lurt å bare la slike personer løpe fritt til de krasjer av seg selv, men dersom det er viktig for deg å få bildene fjernet, skader det sikkert ikke å kontakte blog-tjenesten og høre hva som kan gjøres.
haha, hva i all verden? Er det en lokal kjenning eller?

Erik Ribsskog til Kåre Willoch
Hei,

en på irc, på EFnet, på internett, som kaller seg skorpion, som sier han er sønnen til en brande, ved navn Velte-Petter, sier at Kåre Willoch er med i, og har en kopi, av Mette-Marit-videoen, hvor Mette-Marit skal sniffe kokain, fra kjønnsorganene til Jonna, fra NRK, og en annen afrikaner.

Willoch skal også være tatt opp i Løvenski...old-slekten, og representere disse utad.

Er det mulig å få noen kommentar, til dette, som 'skorpion', sønn av 'Velte Petter', sier?

Mvh.

Erik Ribsskog
Vis hele sitatet...
Hahahahaha,

ja nutjobs finnes overalt. Kjenner faktisk til et tilsvarende tilfelle. Er nok ikke mer å gjøre enn å gå igjennom hosting for å prøve å stoppe det. Politiet er sikkert drittlei maset hans også så kanskje du får gjennomslag for noe der om du finner noe håndfast å ta han på.
Gratulerer trådstarter, baronen har nå "anmeldt" deg til politiets spesialenhet!

http://johncons-mirror.blogspot.com/...se-til_24.html
Seriøst, har fyren anmeldt psykologer også? For jeg tror han trenger en.
Sist endret av Bruskork1; 24. februar 2011 kl. 19:40.
Sitat av kimmag Vis innlegg
Seriøst, har fyren anmeldt psykologer også? For jeg tror han trenger en.
Vis hele sitatet...
Han har nok en allerede.

http://johncons-mirror.blogspot.com/...jeg-er-24.html

Han er diagnosert med paranoid psykose.
Småføcka type, hehe. Tror nok ikke han kommer så langt med den anmeldelsen nei.
Tror han bør innlegges, hvis dette er for real.

Huh: Må le, men samtidig tror jeg ikke at han har det noe bra.. Sikkert mye alene også ;s
Sist endret av torri; 24. februar 2011 kl. 19:59.
Hva skal man egentlig si om dette? For første gang er jeg vist tom for ord....
Kaninkoker nr 2 ser det ut som for de som har lest om saken min her inne
Ingenting slår vel hans protest mot Bertelsmann
Syk fyr.
Hater_mordin
Du har i hvertfall masse info på han nå i hvertfall, TS. inkl. pers nummer og sånnt
Har lest igjennom hans journaler (føltes feil, men de ligger nå der).

Fikk en veldig dårlig følelse av hele greia. Dette er åpenbart en kar som har det svært vanskelig. Se for deg at du konstant lever i overbevisning om at alle er ute etter deg. Jeg lo først, men ble nedbrutt etterhvert. Ikke særlig festlig oppvekst heller, akkurat.

Siden dette er lov og rett forum så kanskje vi skal komme med noen konkrete forslag. Jeg står fortsatt ved mitt tidl. tips om å kontakte blogghosting angående det du anser som krenkende. Du nevner jo ikke spesifikt hva det gjelder så jeg kan ikke si noe mer på det. Dersom det direkte bryter lov (istedet for kun bloggregler) kan du såklart gå til politiet.
Sist endret av downing; 24. februar 2011 kl. 20:19.
http://www.google.com/support/blogge...spot.com/&rd=1

Anbefaler den linken der

Klikk: Someone is posting my private information
Han kan ikke være helt god, han har lagt ut nesten 50 filmer på youtube hvor han filmer et takvindu.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Han kan ikke være helt god, han har lagt ut nesten 50 filmer på youtube hvor han filmer et takvindu.
Vis hele sitatet...
Sitter en måke der da
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
fyren er åpenbart (og bekreftet) syk, så jeg ser ingen hensikt i å slenge dritt eller le av dette.
hold dere til temaet.
Er enig med somnium men tror også at han burde legges inn og tvangsmedisineres før han gjør mere skade på seg selv ved å legge ut alt av privat info og person nr osv.
Han må rett og slett beskyttes av seg selv. De som blir annmeldt av han skal ikke ta det tungt. Det vil aldri gå til retten.
Uten å vite noe som helst om karen, så er det bare bullshit at han har vært leder for mange rimi butikker o.l? eller har jeg missforstått?
Sitat av kimmag Vis innlegg
Uten å vite noe som helst om karen, så er det bare bullshit at han har vært leder for mange rimi butikker o.l? eller har jeg missforstått?
Vis hele sitatet...
Kan vel godt hende han var det, var nok ikke født syk. Det blir også beskrevet en tidlig episode der han hørte på jobb at han var forfulgt, ergo kan jo sykdommen ha utviklet seg etterhvert.
Jeg ser at nFF-medlemmer har sendt ham beskjeder på Facebook, og blitt "politianmeldt" for det. Jeg tror det smarteste er å la mannen være i fred.
Det er vel egentlig bare fire ting du kan gjøre:
1. Snakke med bloggeren - funket dårlig
2. Snakke med host - funker mest sannsynlig
3. Slettmeg.no - burde også funke
4. Anmeldelse