Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 568
Hei.

jeg har 2 partisjoner med windows xp men den booter opp på feil windows xp partisjon. Noen som vet hvordan jeg kan boote opp i den andre partisjonen som den ikke booter på? Evetuelt få opp dual boot meny så jeg kan velge ved oppstart. Litt vanskelig og forklare men håper dere forstår.
er det ikke F8 eller F9 eller noe slikt da? prøv deg fram.

om det var slik du mente
Ja jeg vet det! Jeg husker ikke helt, men i boot.txt tror jeg den heter! Jeg skal finne det ut
prøv å rediger C:\boot.ini med notepad eller wordpad.
PS: Den er en sjult fil.

Det er nokså selvforklarende ;) hvis ikke kan jeg forklare nærmere i morgen.

Edit: Hjelper vel ikke så mye å trykke F8 tror jeg ikke, det er valg som kommer først etter man har valgt/autovalgt OS.
Sist endret av BakkiZ; 16. februar 2005 kl. 23:43.
Cboot.ini
Om du skjønner måten alt er skrevet opp på der så kopierer du og limer inn der det står at den booter ifra nå, så endrer du det til partisjon 2 eller no sånt
Høyreklikk på "My Computer" > egenskaper > advanced > så settings under "startup and recovery"?
Pokkers smiley, om du ikke skjønner det så er det C : \boot.ini (uten mellomrom)
Trådstarter
Finner ikke boot.ini jeg

edit: Takker treskjegg.. Det funka
Sist endret av X-It; 16. februar 2005 kl. 23:46.