Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2534
Jeg har en *.ts-fil som jeg spiller av med vcl-player eller hva det heter. Men jeg vil gjerne få det over på dvd og se det i stua.
Jeg har lett gjennom doom9 og forumet der, men jeg skjønner ikke en dritt av hva folk mener der. Er det ingen lett måte å gjøre det på?
Heter virkelig filen .ts? Eller er det en TeleSync? Uansett; prøv å få tak i TMPGEnc 3.0 express som gjør den om til DVD video format og TMPGEnc DVD Author som så kjør den klar for brenning. -Enkelt forklart.
Sist endret av Eriken; 15. februar 2005 kl. 17:04.
Trådstarter
72 3
Det er *.ts ja. Står for "Transport Stream" det er hvertfall en hdtv-stream som er tatt opp fra digital mottaker. Det blir litt som dvd sendt som en stream over nett.
Jeg prøvde TMPGEnc.3.0, men den gjenkente ikke formatet.

På doom9-forumet står det forklart en sinnsyk framgangsmåte

(http://forum.doom9.org/showthread.php?threadid=49349)

med en haug av programmer. Virker som man plukker hele streamen fra hverandre og setter den sammen til en filmfil etterpå.......jeg skjønte ingenting av det.
Må da finnes et program som gjør dette automatisk?
jeg får ikke brent ut en WMV fil på DVD så den kan spilles av på en DVD spiller. noen som har forslag til program? det funker ikke med Nero.
Okey, nå vet jeg ikke om eller hvor godt dette vil virke, men jeg vil tro det skal gå greit selv om det kanskje er litt bakvendt.
Bruk DVR-Studio på .ts-files > Så bruker du Gordian Knot til å lage en AVI-fil av di filene du laget med DVR-Studio (her kan du komprimere etter behov) > Så kan du bruke DVD Santa til å lage .AVI-filen om til DVD for så å svi denne på en søt liten plate

Jeg tror du kan lage .ts-filen om til noe DVD-greier rett fra DVR-Studio også, men dette er uprøvd fra min side.

Edit:
thomaseh: prøv med DVD Santa
Sist endret av treskjegg; 15. februar 2005 kl. 19:11.
Trådstarter
72 3
Sitat av treskjegg
Okey, nå vet jeg ikke om eller hvor godt dette vil virke, men jeg vil tro det skal gå greit selv om det kanskje er litt bakvendt.
Bruk DVR-Studio på .ts-files > Så bruker du Gordian Knot til å lage en AVI-fil av di filene du laget med DVR-Studio (her kan du komprimere etter behov) > Så kan du bruke DVD Santa til å lage .AVI-filen om til DVD for så å svi denne på en søt liten plate

Jeg tror du kan lage .ts-filen om til noe DVD-greier rett fra DVR-Studio også, men dette er uprøvd fra min side.

Edit:
thomaseh: prøv med DVD Santa
Vis hele sitatet...

Dette skal prøves