Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1224
Det der fører til mange problemer. Tro meg!
t_m
t_m's Avatar
Trådstarter
46 0
Gir jo fenomenet "fyllenerver" en helt ny betydning..

Men rent praktisk, hvordan gjøres det? Kan vi lage et program som gjør det selv? Ergo; slipper og betale ham for det?
di trenger nok en sms server til det.
Dette kunne jeg gjøre for mange år siden med analogt modem og programmet SMSMan (www.rui.de). Ringte opp telenor sin sms server og sendte meldinger med valgfritt avsendernummer. Kosta ca 50 øre/mld.
Opprinnelig postet av docoma
Dette kunne jeg gjøre for mange år siden med analogt modem og programmet SMSMan (www.rui.de). Ringte opp telenor sin sms server og sendte meldinger med valgfritt avsendernummer. Kosta ca 50 øre/mld.
Vis hele sitatet...
Stemmer. Når SMS-en kommer fra gatewayen og sendes videre blir avsendernummeret lagret i PDU-en. Dette støttes ikke av formatet som meldingene er i når de sendes fra mobiltelefonen. Hvis man submitter sin hjemmelagde PDU rett til serveren kan man også bruke sin egen alfanummeriske verdi som avsender-identifikasjon.

Finnes det fortsatt noen dial-up SMSC-er som er åpen for alle? Husker jeg brukte å bulksende meldinger via Portugal med andres avsendernummer og varierende tidspunkt (man kan definere når meldingen skal sendes fra serveren til telefonen). Artig.
Både Netcom og Telenor reagerer sterkt på at PunkSMS lar brukerene sine sende tekstmeldinger med andres nummer, og prøver nå å få stengt tjenesten.
Vis hele sitatet...
http://amobil.no/art.php?artikkelid=10347
Så er det bare det å få svarene til din egen mobil
Dette er jo bare teit. Håper at de stopper dette. Kan jo ødelegge for folk også.
Ja, var litt drøyt detta.
Tror start.no hadde en lignende tjeneste for noen år siden, men jeg er ikke helt sikker på det.
Syns nok at den tjenesten bør bli stoppa...
Dette kan jo bli misbrukt, og var vel litt i værste laget..

Stopp tjenesten sier jeg bare.