Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 6435
http://www.vg.no/bilder/bildarkiv/1095312307.15269.jpg

VGnett skriver om saken.

Hva synes dere om dette?
Hva har skjedd med ytringsfriheten?
Mannen kan ikke en gang få bo der han vil. Jeg synes dette er skandløst og skammelig. Hva mener dere nFFere om saken?

edit:
Jeg vil bare få frem at jeg, ikke på noen måte, støtter verken Vigrid eller Tore Twat. Jeg misliker Tvedt sterkt. Han blander nasjonalsosialisme og hat inn i vår gamle kultur, og vår gamle Gudetro. Tiltross for dette (og alt det andre drittet han driver med) synes jeg at mannen, som en Norsk statsborger, bør kunne bo i fred, hvor han enn vil, samme hva slags politiske meninger han måtte ha.
Sist endret av ziegler; 17. september 2004 kl. 14:52.
Syns mer eller mindre at det skammelig å lede en slik organisasjon.

Jeg er like keen på å ha pedofile menn som naboer som lederen av denne helt på tryne bevegelsen.

Yttringsfrihet?

Herregud mann, hva har denne fyren egentlig å ytre som mannen i gate vil ha noen ting med. Jeg har for min del ikke noe interesse av å høre på en skrullings meninger.

Forall del folk må få ha sine egne meninger, men når det kommer til rasisme er jeg ikke lenger interissert å høre på.

Om jeg hadde hatt makten i norge hadde jeg kasta han i et mørkt hull og kasta nøkklen. Men det er nå meg.
Jeg ville heller hatt Tore Tvedt her til lands enn en av de ekstremistiske mullaene. Det Tore Tvedt holder på med vil aldri trekke til seg noe mer enn attenåringe problembarn, som banker en og annen utlendig nå og da. Det er verre med de som faktisk avler opp drapsmaskiner, for å verne om sin tro.
Han bør jages fra landet.

Her i Larvik er folk glad for at det endelig skal bli ett hyggelig bryggeområde med restauranter, kafeer osv. Før har det bare vært stygge og sosete fabrikker der, så nå som endelig det skulle bli noe ut av denne byen så kommer neimen ikke det forbanna nynazistsvinet der og skal bygge noe sånn nynazist hus der. NEi takK! Det ble heldigvis ikke noe av tror jeg.
loeve:
Husker du Hitler?
Når han kan klare det så kan vigrid lederen i Norge også klare det. Bare det faktum at folk begynner å sympatisere med han er et tegn på at ideologien hans slår igjennom.
De er på lik linje hele gjengen, eneste de fortjener er en mørk å dyster fremtid på en celle.
Helst plasere dem sammen på en øde øy (helst sammen, så de kan utøve gørra si på hverandre) så kan de drive på med djevelskapen sin der.
Opprinnelig postet av NoRemorse
loeve:
Husker du Hitler?
Når han kan klare det så kan vigrid lederen i Norge også klare det. Bare det faktum at folk begynner å sympatisere med han er et tegn på at ideologien hans slår igjennom.
Vis hele sitatet...
Hitler greide faktisk å få gjennom ordet sitt, da, fordi han sa noe fornuftig som faktisk appelerte til folk. Tore Tvedt blir bare tatt for en tulling.
Synes det er rett og rimelig at en mann med et sA forskrudd menneskesyn blir kastet pA dOEr. NAr organisasjonen han leder er direkte gammeldagse og mot frihet. Blir nesten som A ha en dum gammel Vidkun Quisling til nabo, som tviholder pA et utdatert og tApelig livvsyn. Etter min mening burde denne mannen vert kastet i fengsel for utagerende hOEyre-ekstremisme.

Vil oppfordre alle til A sende en eller annen form for gratulasjon, e.l. til OEvre Eiker kommune, og vise at du setter pris pA denne avgjOErelsen.
-Knus nazismen-
Det er et temmelig søkt eksempel, siden ingen mullah i Norge ville avlet opp "drapsmaskiner" her. Det gjør derimot disse høyreekstreme gruppene, som forteller medlemmene sine å bekjempe de andre folkegruppene her i Norge med alle midler, bl.a med vold.

Men skjønner ikke helt hva poenget er med å kaste han ut av huset. Ordføreren sier at han ikke vil ha folk med slikt menneskesyn i bygda, men når han hiver han ut overfører han jo bare problemet til en annen bygd, så det er jo ganske usolidarisk egentlig.
Opprinnelig postet av Loeve
Hitler greide faktisk å få gjennom ordet sitt, da, fordi han sa noe fornuftig som faktisk appelerte til folk. Tore Tvedt blir bare tatt for en tulling.
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at det Hitler sa var like tullete som det Tore Tvedt sier nå. Så hvis Hitler klarte det kan Tvedt også klare det og det er det som skremmer meg.

Ikke misforstå meg, jeg vil ikke at alle nynasister bør straffes for det de er overbevist om. Folk har rett til å gjøre opp sine egne meninger. Det Tore Tvedt driver med er mer hjernevask enn oppfordring til selvstendighet. Regner med at de fleste Vigrid medlemmen ikke engang tror på masakrering av jødene under 2.v.k.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
yttringsfrihet gjelder fortsatt, skal vi bo i et demokratisk samfunn kan vi ikke gå på tvers av egne prinsipper hvis vi ønsker å opprettholde det.
Fyren er jo latterlig...
Utdrag av Vigrid`s anmeldelse til Riksadvokatembetet..

Sitat

" Ad.: Anmeldelse av ekstremt stygg rasehets mot den Nordiske Blonde Jente og Kvinne!

Denne anmeldelsen gjelder derfor alle som står bak eller deltar i spredningen av denne ekstremt ondskapsfulle og skadelige rasehetsen. Både via aviser og internett. Der averterer rasehetserne sin avskyelige virksomhet under tittelen ?Blondinevitser?. Det er bare å se i de landsdekkende avisene eller søke på internett for å finne flere som sprer styggedommen mens de tjener store pengesummer.. Vedlagt er eksempler vi har hentet fra internett.

Jeg foreslår at sprederne av den nedvurderende hetsen, som kun tar utgangspunkt i et nordisk rasetrekk, dømmes til å betale hver eneste norske jente eller kvinne kr. 250.000,- i erstatning. Dette i tillegg til et fond på 6 milliarder kroner til bekjempelse av fremtidig rasehets og diskriminering mot våre blonde nordiske jenter og kvinner. Vi i Vigrid tilbyr oss å forvalte fondet inntil våre blonde kvinner selv er organiserte til å overta administrasjonen.

Sitat slutt...
Det det er snakk om her er blondinevitser...

Jeg mener fyren må få lov å si hva han vil, hele samfunnet vårt er bygget på ytringsfrihet. Problemet oppstår når Vigrid rekrutterer tenåringer og svake enkeltindivider, for deretter å oppfordre disse til voldsbruk..

Vigrids 10 utevettsregler..
Sitat

Her 10 Utevettregler som bør leses og gi grunnlag for litt seriøs refleksjon og handling.

1. Gå ikke ut på fest uten tilstrekkelig kamptrening.

2. Meld alltid fra hvor du går.

3. Vis respekt for gjenger og gjengvarslingene.

4. Lytt til erfarne kampfolk.

5. Vær rustet mot overfall selv på korte turer. Ta alltid med skytevåpen (forutsatt at du har bæretillatelse), kniv (lovlig type, selvsagt) og det utstyr moderne gjengkamp krever.

6. Husk mobiltelefon og gassboks (lovlig, selvsagt).

7. Gå aldri på fest alene. Aldri.

8. Vend i tide, det er ingen skam å snu når du er utenfor ditt eget samfunns område.

9. Spar på kreftene og tilkall øyeblikkelig forsterkninger fra egen gjeng.

10. Er du ikke medlem av et eget etnisk samfunn så bli det med en gang.

Sitat slutt...

Latterlig, men samtidig skremmende...
Det med blondine vitsene var for å staturere ett eksempel, samme med erstatningskrav...

hvis vi snur litt på det, er det egentlig like ille med blondine vitser som med pakkis-vitser eller jødevitser, så hvis man kan bli straffet med rasisme paragrafer for å si nedverdigende ting til f.eks. en pakistaner, så hvorfor skal ikke det samme gjelde overfor en blondine?

det med at han blir jaget er jo direkte latterlig, og de reaksjonene som noen kommer med er til og med enda mer latterlige!

en av dette landets fundamenter er ytringsfrihet. man har lov til å si hva man mener, så lenge man ikke kommer med direkte trusler og lignende.

Ordfører Andre B. Werp viser til at kommunens trategi er å drive personer i det høyreekstreme miljøet bort fra kommunen.

- Vi setter ned foten med en gang vi får informasjon om at uønskede personer eller grupperinger har tilhold i vår kommune, sier Werp til avisen.
Vis hele sitatet...
i Øvre Eiker gjelder tydeligvis ikke disse reglene, og hvordan definerer man egentlig uønskede personer?

hvis alle skulle tenke sånn som denne idioten Werp ville det landet gått rett i dass...

"Du vil bo i Oslo, jaha... da får vi ta en titt på søknaden din da.
Nei deg liker vi ikke, du får stikke å bo et annet sted!"
Folk må gjerne jage ham til helvette for min del...

Keep up the good work!
Personer med et menneskefiendtlig syn er ikke velkommen, sier ordfører Anders B. Werp til dt.no.
Vis hele sitatet...
Dette er vel litt drøyt. Selv om jeg tar sterkt avstand til vigrids synspunkter må man da ha lov til å bo i hvilken kommune man vil uansett av hva man tenker og mener.
Norge er et land med ytringsfrihet, dette er en av (de negative) konsekvensene av ytringsfrihet.

- Vi setter ned foten med en gang vi får informasjon om at uønskede personer eller grupperinger har tilhold i vår kommune, sier Werp til avisen.
Vis hele sitatet...
Hvis man drar denne litt ut, kan man da nekte tidligere kriminelle å bosette seg også da?
I så fall, kanskje man like så godt kan ta en grundig sjekk av alle som bosetter seg her da, det beste hadde vel vært en tankeleser slik at kommunen kan stenge ute alle de som ikke passer inn. Jeg vet jeg setter det hele litt på spissen her, men dere ser kanskje hvor feil det blir.

Edit: grammatisk feil
Sist endret av pseudo; 17. september 2004 kl. 15:31.
Ja, men er det ikke viktigere med "offrene"
de som er mørkhudede eller ellers står på vigrids hatsliste bør få første rett. Lenge leve de uskyldige
hahaha hva snakker du om?

er mørkhudede ofre som må få førsterett og særbehandling fordi de står på hatlista til en organisasjon med _svært_ få medlemmer?

muligens det dummeste jeg har hørt...
Opprinnelig postet av NoRemorse
loeve:
Husker du Hitler?
Når han kan klare det så kan vigrid lederen i Norge også klare det. Bare det faktum at folk begynner å sympatisere med han er et tegn på at ideologien hans slår igjennom.
Vis hele sitatet...
Nå må du ikke glemme at Adolf var et geni som greide og manipulere så mange... Tore er ikke annet enn en dum bonde.
er ikke så sikker på om adolf var så mye smartere enn tore tvedt...

hitler hadde mange smarte folk rundt seg, det han utmerket seg spesielt med var å engasjere folk med taler.

kan si mye rart om hitler, men han var en god taler ihvertfall...
Bra hvis denne siden: http://www.vigrid.net/ ble defacet da =)
Opprinnelig postet av Tobb
er ikke så sikker på om adolf var så mye smartere enn tore tvedt...

hitler hadde mange smarte folk rundt seg, det han utmerket seg spesielt med var å engasjere folk med taler.

kan si mye rart om hitler, men han var en god taler ihvertfall...
Vis hele sitatet...
Du kan se hvordan han startet alt i filmen "Hitler - The Rise of Evil".. Han ble og blir sett på som en smart mann, selv om han drepte mange uskyldige.
Jeg mener alle meninger,uansett hvor perverse og syke de er,må få komme fram. Ytringsfrihet er en vits hvis man ikke kan gjøre det. Dessuten er det bare på den offentlige arena vi kan knuse slike organisasjoner, vi kan ikke gjøre noe hvis de jages ned i undergrunnen. Vi legimiterer deres eksistens ved å forkaste budsenderen, dette er utstøtte folk som finner komfort hos perverse likesinnede og som ikke har mye til overs for resten. Vi gjør de sterkere innad.
La han nå drive på og snakke piss så mye han vil. Det er det ytringsfrihet er!

Vent heller tålmodig til man kan bevise noe ulovlig, og sleng han så inn i en mørk og kald celle med spiker på veggene.
Jeg syns, etter å ha lest artikler på vigrid.net at hvem det nå enn er som har skrevet det, klarer å får vridd det til slik at Jødene står bak en hver form for markedsfundalisme gjennom historien.

Man skal være rimelig hjernevaska for å få til slike historier.

Tsar Nicolay ble drept av en jøde?!?
Jeg begynner og bli rimelig lei alt rundt ytringsfriheten, selvsagt boer man ha lov til og mene/si hva man vil. Men, til en viss grense. Saa lenge man ikke fornaermer noen uten at de har gjort noe for og fortjene det, kan slike idioter som Tore T. Tvedt bare dra seg dit peppern gror, det blir bare for dumt og nekte for Holocaust og gi joedene skylden for alt.
Jeg håper de tar han igjen og nagler han til bakken. Selv om det gjerne er ytringfrihet, så burde den jævelen dynkes i bensin. Han er en tulling som prøver å overbevise ungdom at utlendinger kommer og voldtar alle norske jenter.

Tobb: han kommer med indirekte trusler. Han mener man bør bruke vold mot innvandrere. Han sier ikke nøyaktig hvem, men han truer.

Forresten: hvor mange "pakkiser" kjenner du som har fått brev sendt til staten for å bekjempe pakkisvitser? Det der var ikke på tull, det er bare noe du tror for å få Tore W. Tvedt til å virke mer menneskelig.
Sist endret av pinnsvinet; 17. september 2004 kl. 18:10.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sett han ei et låst rom sammen med Mulla og la dem kjempe om oppholdstillatelse i landet ;p

Vel. For å være litt seriøs...
Det denne mannen driver med er ikke "ytring" eller politikk. Det er rasisme og propaganda. Denne mannen burde settes inn på en intitusjon hvor man har kontroll over han.
Jeg synes ikke det er det spor skandaløst av kommunen. Det skulle bare mangle at noen viser litt handlekraft og gjør livet litt surt for Tvedt. Han prepresenterer usunne ideologier, han presser sine egne syke ideer over på unge mennesker. Vigrid burde ikke vært tillatt. Jeg driter i alt som heter ytringsfrihet når det kommer til nynazisme, jeg trodde vår nasjon hadde lært av 2.Verdenskrig og forstått hva disse tankene kan gjøre med samfunnet!? De som ikke skjønner hvorfor jeg mener Tore Tvedt og Vigrid burde vært fengslet er enten for unge, for dumme, eller har ikke fulgt med i historietimene.

edit: Så vidt jeg vet så har ikke Mullah Krekar blitt dømt for en dritt og er derfor uskyldig i mine øyne. Hva han eventuellt har gjort der han kommer fra har ikke påvirket meg i noen grad. Derimot vet jeg om mange unge (og dumme) nynazister og rasister som utfører vold i gatene i Norge den dag i dag. Veldig mange av disse blir dømt for sine handlinger, og er helt klart langt fra uskyldige.
Av denne grunn mener jeg det er forkastelig å sammenlikne disse to sakene.
Det er utrolig fint at vi bryr oss om urett som skjer i andre land, og hva innvandrere som kommer til norge har vært ansvarlige for. Men i mine øyne kommer dette som andre prioritet etter at vi har ordnet opp i hva som skjer i våre egne gater! Det innebærer et oppgjør med dritt som Vigrid og Nynazisme generelt.
Sist endret av knusp3r; 17. september 2004 kl. 18:22.
Hva med noen som har tatt www.kukvridd.net ?
"Blir nesten som A ha en dum gammel Vidkun Quisling til nabo"
Vis hele sitatet...
Quisling var faktisk veldig smart, han gikk ut av krigsskolen med de beste karakterene noensinne, og denne "rekorden" står enda.

Bare synd han valgte feil side ..
COMPstomp: Det har jeg aldri lest om i noen av krigsskolens papirer, ei heller sett noe bilde av Quisling på veggen på KS.
På KS/Linderud henger bilder av alle kullene, og bilder av "beste kadett" for de forskjellige kullene. Jeg eller de jeg var med la aldri merke til noen info om han. Aner jeg en vandrehistorie her?
Ministry of Love
sptz's Avatar
knusp3r KS er kanskje ikke så stolte over at den beste som har gått der ble skutt for landsforæderi. Om du leser historie så finner du også ut at han var forsvarsminister i norge og etter den tid var med Nansen på røde kors oppdrag til russland. Det var det han så av kommunismen som var en av de viktigste grunnene til at han dannet NS... (så kan du ta resten av historieundervisningen som selvstudium)

Det er et parradoks at om man jager mannen så er man selv diskriminerende, det samme som er grunnen til at man jager han. I prinsippet er jeg i mot å jage han, men for å være erlig så gir jeg igrunnen faen og venner med glede ryggen til, å lar være å tenke mer på han..
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Sjekte den vigrid sida litt, under linken "små barn" fant jeg dette:

Hei og velkommen til oss.Vi har faktisk en del Vigridere som har små barn og det er derfor en glede for oss å gi dere noe dere kan kose dere med også. Det gjelder dere som er unge, men like mye dere som er foreldre, eller på annen måte ønsker å lage litt hjemmehygge og kos for barna dere er sammen med. Det er svært viktig å tilbringe tid sammen med barna og hører med til de kjæreste minnene barna har når de blir voksne.
Vis hele sitatet...
absurd...
Alle burde få lovt til å holde på med det de liker. Ser ikke noe grunn til at bygda skal jage Tore derifra! Er det ikke ytringsfrihet i Norge?...
Opprinnelig postet av COMPstomp
Quisling var faktisk veldig smart, han gikk ut av krigsskolen med de beste karakterene noensinne, og denne "rekorden" står enda.

Bare synd han valgte feil side ..
Vis hele sitatet...
Kilder?
Skal vi bare kaste han ut så han bosetter seg i en annen kommune? Kaste han ut av landet, er dere sprø? Vi har ikke noe sted å kaste han. Skjerp dere.
send han til afrika, så kan han selv se hvordan det er å bli hata.
Aner jeg en vandrehistorie her?
Vis hele sitatet...
Til |FSK| & knusp3r: Dette er vel mer allmennkjent enn en vandrehistorie.

"I 1905 ble han kadett og gikk på krigsskolen. Her fordypet han seg i strategi og krigskunst, og ble uteksaminert - dette er han berømt for - som beste kandidat i Høyskolens hundreårige historie - med innstilling til kongen!"
- kilde

"Quisling graduated from the military academy with the highest grades ever achieved there, earning him a presentation to the king."
- kilde 2

Her 2 vidt forskjellige sider som hevder det samme.

Har også hørt dette flere ganger av både min bestefar og far som begge er yrkesmilitære.
Opprinnelig postet av solrikioo
send han til afrika, så kan han selv se hvordan det er å bli hata.
Vis hele sitatet...
Og hvordan har du tenkt å gjøre det? Tenk før du åpner kjeften.
Opprinnelig postet av DeeZire
Og hvordan har du tenkt å gjøre det? Tenk før du åpner kjeften.
Vis hele sitatet...
Tror vel ikke han mente det så seriøst..?
Mer et bilde på hvor irritert han (solrikoo) er på typen?
Jeg mener bare at det er useriøst å si slike ting. Kom heller med noe konkret fakta om hva vi bør gjøre. Ikke bare mange teite setninger som alle (iq ~19) forstår at ikke går.

Skal Tvedt bare være en kasteball mellom kommunene? Siden hvem vil vel ha han i kommunen sin? Det e fali det.
COMPstomp, takk. var forøvrig ikke fordi jeg tvilte på deg, men jeg bør ha en kilde når jeg sier ting i historietimene på skolen :P
Det er mange her som ikke har voktet seg i jakten på monstre...

Jeg tror jeg lar være å si mer.
Opprinnelig postet av Wiz
Tror vel ikke han mente det så seriøst..?
Mer et bilde på hvor irritert han (solrikoo) er på typen?
Vis hele sitatet...
Riktig, han har nemlig ødelagt en kamerat av meg med det tullet sitt. Derfor er jeg irritert på typen. Det er folk som utnytter de svake (i dette tilfellet et mobbeoffer) og bruker dem for å bygge seg sterke. Og det liker jeg ikke.
Opprinnelig postet av COMPstomp
Quisling var faktisk veldig smart, han gikk ut av krigsskolen med de beste karakterene noensinne, og denne "rekorden" står enda.

Bare synd han valgte feil side ..
Vis hele sitatet...
Feil side? Det er bare din definisjon av hva feil side er, det er også min definisjon av hva feil side er. Men ikke Quisling sin. Quisling valgte det han mente var den rette siden. Og det gjør du også. Du burde kanskje sagt "Jeg mener han valgte feil side" som ville gjort at jeg ikke quotet det.

Selv kunne jeg godt hatt både Nazisten & Mullahen som nabo, fordi jeg har et balltre og kan forsvare min egen eiendom.
Opprinnelig postet av solrikioo
Riktig, han har nemlig ødelagt en kamerat av meg med det tullet sitt. Derfor er jeg irritert på typen. Det er folk som utnytter de svake (i dette tilfellet et mobbeoffer) og bruker dem for å bygge seg sterke. Og det liker jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Er godt at mobbeofre har et sted de kan være trygge. Vi graver våres egen grav.
Ja, men de er jo ikke trygge. De likte ikke fyren engang. de bare brukta han til ting de ikke hadde noe lyst til å bli tatt for selv.

La oss ikke hærpe tråden om å synes synd på mobbeoffere, selv om det er det.

Det jeg mener er iallefall at vigrid f.eks starter med at en fyr får en ide om hvordan han synes ting burde være, måten han samler seg støtte på er å bli "kompis" (legg merke til "ene) med de som har det vanskelig og trenger venner. Da føler f.eks mobbeoffrene at de har en venn og de gjør alt for han. Etter hvert skapes det et "godt" miljø innenfor "klubben", og ettervært når "lederen" har fått med seg mange nok gjør de et eller annet kødd, og ingen tør å gjøre noe med det.

Ta og test det på skolen din(eller et annet sted), bli "venn" med offrene så forguder de deg, og gjør alt for deg... Tilslutt styrer du dem. Det mobbeofferet jeg nevte i forrige post har akkurat det skjedd med, Han blir styrt av to andre. Uansett hva dem sier gjør han det. Stjeler ting, frakter våpen, dop osv...

Edit: Dette er den mest innholdsrike, og lengste posten jeg noen gang har skrevet i hele mitt liv. *phew*
For min del hadde jeg ikke hatt noe imot å ha Tore Tvedt som nabo, sålenge han ikke gjør noe kriminelt.
Hele maset om at bare fordi noen mener hans meninger er piss, så skal han pælmes ut av en kommune? Dette er jo hele mentaliteten som lå bak f.eks nazisme. "Dere mener noe annet, dere mener feil". Riktignok står Tore Tvedt for en del virkelig ille ting, men han kan få lov til å stå på det, å påstå noe annet vil være det endelige beviset på at demokrati slettes ikke er forenelig med full tankefrihet.
Å hive folk ut av en kommune fordi dem mener noe man selv mener er ille minner meg om fascisme.

edit:

Alle utlendinger er noen jævla idioter.
Alle rasister er noen jævla idioter.

Ser dere likhetstrekkene?
Sist endret av Nichotin; 17. september 2004 kl. 21:45.
Opprinnelig postet av Lynzh
Feil side? Det er bare din definisjon av hva feil side er, det er også min definisjon av hva feil side er. Men ikke Quisling sin. Quisling valgte det han mente var den rette siden. Og det gjør du også. Du burde kanskje sagt "Jeg mener han valgte feil side" som ville gjort at jeg ikke quotet det.

Selv kunne jeg godt hatt både Nazisten & Mullahen som nabo, fordi jeg har et balltre og kan forsvare min egen eiendom.
Vis hele sitatet...
Slik jeg husker det henvendte Quisling seg først til kommunistene (dvs. Arbeiderpartiet), men de ville ikke ha noe med Quisling å gjøre. Deretter tok han kontakt med borgervernet Fedrelandslaget (som var antikommunistisk).
(Andre medlemmer av dette borgervernet var Roald Amundsen, Fridtjof Nansen og Christian Michelsen.)
For så at Quisling senere ble med på Nansens humanitære hjelpearbeid i Russland.

Dette er veldig off topic, men oldemoren min vokste opp på samme sted som Quisling. Quisling ville vistnok gifte seg med oldemoren min. Heldigvis ville ikke oldemoren min det da.