Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilket parti sympatiserer du med?
Arbeiderpartiet 81 16,63%
Kristelig Folkeparti 9 1,85%
Høyre 67 13,76%
Venstre 17 3,49%
Sosialistisk Venstre 79 16,22%
Rød Valgalianse 39 8,01%
Fremskrittspartiet 137 28,13%
Senterpartiet 14 2,87%
Jeg stemmer blankt 42 8,62%
Det Liberale Folkeparti 2 0,41%
Kystpartiet - 0%
Stemmegivere: 487. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  72 7652
Jeg kommer til å stemme FrP. De har blandt mye annet fire B`er som jeg er opptatt av, Bensin, Bommstasjoner, Bil og Brennevin!
Tror kanskje det blir venstre her å gårn. Ikke nødvendigvis på grunn av at det er de jeg liker best, men siden de holder på å havne under grensen som er på 2 eller 4 % (husker ikke helt) så øker sjansen for at RV får folk inn på stortinget og det vil man ikke ha no av!
Takk =)

Man behøver ikke å være hjernekirurg for å skjønne at det går på dunken med komunist styre. Bare se hvordan det har gått med øst Europa og hvordan det har gått med Norge som har hatt sosialistisk / borgelig regjering mesteparten av tiden.
Sist endret av TechLash; 2. september 2005 kl. 22:22.
Sitat av windozer
FrP - Et liberalt høyreparti som har som hovedmål få en sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep. Frihet for enkeltmennesket, privat eiendomsrett, folkeavstemninger, IKT, kapitalisme/frihandel, skille stat og kirke, strengere straffer... flere ting som viktige for meg som jeg ikke gidder/husker å ramse opp nå.
Vis hele sitatet...
En gang i tiden stemte jeg FrP nettopp på grunn av det du nevner her. Jeg skulle helst stemt Det Liberale Folkeparti, men de stiller bare lister i Oslo og Hordaland. Dermed blir det vel blankt for mitt vedkommende.

Trådstarter: Få opp DLF i pollen!!
Liste over flere partier:
http://no.wikipedia.org/wiki/Stortingsvalget_2005
Abort-motstandernes liste

Siden dette ikke kun er mainstream mennesker her burde muligens sære parti også være med i voten.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av windozer
Liste over flere partier:
http://no.wikipedia.org/wiki/Stortingsvalget_2005
Abort-motstandernes liste

Siden dette ikke kun er mainstream mennesker her burde muligens sære parti også være med i voten.
Vis hele sitatet...
Det er ikke plass til mer enn ti alternativer.
Sitat av Gjerrigknarken
En gang i tiden stemte jeg FrP nettopp på grunn av det du nevner her. Jeg skulle helst stemt Det Liberale Folkeparti, men de stiller bare lister i Oslo og Hordaland. Dermed blir det vel blankt for mitt vedkommende.

Trådstarter: Få opp DLF i pollen!!
Vis hele sitatet...
Jeg la til DLF. Det er bare crew som kan legge til partier når det har gått en time. Som sagt, hvis dere har "sære" partier kan dere bare poste slik som gjerrigknarken gjorde og si hva dere vil stemme. Crew vil forhåpentligvis oppdage posten og legge til partiet deres. Eventuelt send meg en PM

Jeg minner igjen på at vi ikke ønsker noe diskusjon her - den kommer nok heller etter både det virkelige og nFF-valget. Vi har slettet flere poster her, vær så snill: Hvis noen stemmer Høyre for å få en sosialistisk regjering er det klart de har sniffet lim, men det klarer nok de fleste å oppfatte uten at noen påpeker det
Bensin, Bommstasjoner, Bil, de vant skolevalget her, vil ha ut Bondevik = Jeg stemme FRP
Arbeiderpartiet. Grunnen ? Familien.
Jeg er mildt sagt sjokkert...26,32% FRP. Hva faen er det som skjer med folk?!



Selv blir det nok RV i år igjen. Stemte det ved kommunevalget for seks år siden. Sist stortingsvalg ble det DPP.
Grunnen er enkel - jeg er enig i mer av politikken til RV enn til noen av de andre partiene.
Jeg er fullt klar over at de aldri vil komme i noen maktposisjon, fordi folk tror de vil at alle skal kjøre brun lada og jobbe gratis, men det er uansett sunt med en "outsider" og opprører på tinget, som kan holde de andre dødnakkene i skinnet...
Sist endret av n5k; 7. september 2005 kl. 09:33.
sv, klabert, og det er "Sosialistisk Venstre_parti_", ikke "Sosialistisk Venstre"

hvorfor? ren og skjær fornuft, andre alternativer hadde også vært AP og RV, men... tja... SV kommer ut på toppen denne gangen.
Rv!

Men, dere har glemt "Miljøpartiet de grønne" på listen...
Jeg stemmer FrP, fordi jeg er enig med så og si alle deres politiske meninger. Dere burde forresten hadd med "Det Politiske Parti" på lista
Jeg velger å stemme blankt av den grunn at jeg ikke har satt meg inn i hva de forskjellige partiene står for, og da føler jeg det helt absurd å bare stemme! (gidder da heller ikke å stemme på valget til mandag)
Å ikke stemme er ikke det samme som å stemme blankt, Dweep...
Kystpartiet burde iallfall hatt en plass på listen.
Sitat av Bjølg
Dere burde forresten hadd med "Det Politiske Parti" på lista
Vis hele sitatet...
De stiller ikke til valg. Vet ikke om partiet fortsatt eksisterer eller i det hele tatt er registrert lenger.

For meg er EU-spørmålet, distriktspolitikk, IT-politikk og partienes kompetanse på dette området de viktigste faktorene. Stemmen min gikk til RV, slik utviklingen ser ut nå vil det sårt trenges noen på tinget som ikke er redd for å rope.
Høyre!

Snakket med ei dame på hjørnet, hun stod på valgpost for høyre. Denne dama var politisk rådgiver til Morten Mayer, og kunne fortelle meg mye om denne nye borgerportalen. Det blir rett og slett genialt og er ene og alene grunn nok til å stemme på høyre, syntes nå jeg.

Hadde egentlig tenkt å stemme KRF, men tenkte at det nok er smartere å stemme høyre (da dette fører til at det er mindre sjangse for at vi får disse ekle sosialistene til makten)..

Man kan også se litt ut av landet. Flere andre land har de siste par årene hatt sosialistiske regjeringer. Bla. Sverige, Tyskland og noen andre som jeg ikke husker i farta. Greia er ihvertfall det at i alle disse landene har det ikke gått noe særlig bra, jeg tror rett og slett det ikke er noe gunstig å ha en sosialistisk regjering i Norge. Spesielt ikke når det beste økonomiske partiet (høyre) ikke er blandt sosialistene.

En annen ting er også forholdet mellom AP og SV. SV går ut og lover varm mat til alle skolebarn. Dagen etterpå kommer AP på banen og "avlyser" SV's løfte. SV på sin side innledet valgkampanjen sin med skolemåltidet, som nå har blitt nedgradert til frukt, brød og en masse valgflesk.

Hvordan skal to partier som ikke klarer å sammarbeide om den slags klare å sammarbeide skikkelig i en regjering?

Her syntes jeg KRF, Venstre og Høyre har gjort det bedre.
Senterpartiet.

Fordi bøndene rundt i Norge har det for dårlig og SP vil gjøre ting bedre for oss som ikke bor i byen.
Jeg vil også ha vekk den regjeringen som er nå. Håper på en rødgrønn regjering.
Sist endret av Hofsoe; 10. september 2005 kl. 20:29.
FRP.

God eldrepolitikk.

Ærlig mot folket, vi har nok penger.

Ærlig angående innvandringsproblemet.
Hvis du er litt usikker på hva du skal stemme, kanskje hurtigtesten kan hjelpe deg

http://valg.vg.no/velgerguiden_2005/
RV.

Fordi jeg mener vi bør presse litt på lommeboka til Rimi-Hagen, Røkke osv...
Jeg stemmer RV. Jeg vil sikre et rød-grønt flertall samtidig som det er fullstendig nødvendig å ha inn et parti som ikke lar seg kjøpe av fagre løfter fra Arbeiderpartiet. Norge trenger en radikal miljøpolitikk for å hindre forurensende gasskraftvek. Samtidig ser man at Høyre og Frp står for kutt i sykelønna, lettere å si opp folk, mindre overtidsbetaling og i det hele tatt gjøre det så utrivelig som mulig å være ansatt. RV vil sikre rettighetene til arbeidsfolk.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
venstre, helt klart best politikk, men tynges av en skrekkelig dårlig evne til å få fram hva de mener.