Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 6436
Som om jeg skulle sagt det selv
Nichotin.
Mannen må da få lov til å ha sine egne meninger. Det her er vel ikke noe verre enn de religiøse som fordømmer alle som ikke tror på deres religion, eller andre lignende tilfeller. Så lenge mannen ikke gjør noe annet enn å ytre sine meninger så skal jeg la han være i fred. Dersom han derimot går ut og gjør noe av det han står for (les: reduserer antallet personer i Norge (dreper noen)), så er det derimot noe HELT annet... For min del er det fritt fram for en pakistaner å mene hva han vil om meg fordi jeg er "troløs" og hvit, så lenge Tore Tvedt kan få mene hva han vil om denne paksitaneren. Klart, jeg skulle helst vært helt uten dette, men så lenge noen skal ha meninger om hverandre så får alle sider ha lov til å ha sine.

Bare for å avklare saken. Jeg er ikke rasist, eller noe. Alle sammenligninger osv. er bare på generelt grunnlag.. Og pressen hjelper jo ikke på saken ved å gi mannen så mye publisitet.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Jada. Tore Tvedt er en idiot...
...men det er Mullah Krekar også!

Om noen prøver å si noe imot Mullah, så blir det bråk og spetakkel med en gang.
Skal ikke Tore Tvedt ha (minst) like mye respekt i samfunnet som "godeste" Krekar?

og til slutt en liten morosak; www.nigrid.net
Opprinnelig postet av Nichotin
Alle utlendinger er noen jævla idioter.
Alle rasister er noen jævla idioter.

Ser dere likhetstrekkene?
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at begge er generaliseringer gjør jeg ikke det. Dette er ikke dobbeltmoral. Rasister kan gjøre noe med frykten og fordommene sine. Det er faktisk mulig å slutte å hate de som ikke er av samme rase som en selv. Utlendinger kan derimot ikke noe for at de ikke av norsk opprinnelse, og de kan ikke gjøre noe for å forandre dette faktum.

Med ytringsfrihet følger ansvar. I følge ordboka betyr ytringsfrihet "rett til å uttale seg fritt, men ikke injurierende, om forhold av offentlig interesse". Dette betyr at ytringsfriheten ikke gir deg beskyttelse til å si hva som helst. Jeg har ikke inngående kjennskap til loven, men jeg tror rasisme fortsatt er ulovlig (straffeloven § 135a). Man har rett til å ytre seg, men det er samtidig en menneskerett å ikke bli trakassert.

Vi lever i et demokrati og det er deres rett til å kjempe for at rasistiske ytringer skal bli lovlig. Ytringsfriheten er veldig viktig i et demokrati, og det er viktig å kunne debattere også negative sider ved innvandring uten å bli stemplet som rasist, men diskriminering på grunnlag man selv ikke kan noe for (rase, men også kjønn, legning, ...) hører ikke hjemme noe sted. Det kan bare føre til mer trakassering av uskyldige mennesker, noe som ikke bør være lov.

Angående Tveds bosituasjon er det rimelig å forvente at han som lovlydig norsk statsborger skal få bo hvor han vil i Norge. Det er vel til alles beste at vi, og ikke minst politiet, vet hvor vi har han og gruppen hans.
Joda, du har et poeng, men det var mer fordommene det gikk ut på. Å anta at noen er idiot fordi vedkomne er utlending/rasist er like feil.
Personlig er jeg misantrop, så jeg sier; skyt alle sammen!
Rasister, nasjonalister, innvandrere, amerikanere, ja, til og med nordmenn! Skyt dem i hodet, og grav dem ned!

Essensen? Jeg gir egentlig faen, med mindre det er blod på bakken.
som tidligere nevnt, nazier en bare en gjeng jævler som ikke har råd til en penis-forlenger, hele gjenger burde støvles ned og bankes opp! *nynner på Bash the fash av oi polloi*

mage sier at det ikke er så farlig, bare forrvirrede ungdomer, ikke enig. jeg har venninner på 14 år som ble forfulgt med bil av en nazi, det er ikke kult å prøve å løpe fra en bil med en bevepnet person... jeg har fått bank av 5 nazier som har vært ca fire år eldre enn meg, heller ikke spesielt gøy.... (jeg er også 14)

Skuddpremie på nazier!
Det motsatte av kjærlighet er ikke hat, men ignoranse.

Ignorer faenskapet, gi det en kald skulder.
Noen har tydeligvis sett Boondock Saints her
Opprinnelig postet av the jolly roger
som tidligere nevnt, nazier en bare en gjeng jævler som ikke har råd til en penis-forlenger, hele gjenger burde støvles ned og bankes opp! *nynner på Bash the fash av oi polloi*

mage sier at det ikke er så farlig, bare forrvirrede ungdomer, ikke enig. jeg har venninner på 14 år som ble forfulgt med bil av en nazi, det er ikke kult å prøve å løpe fra en bil med en bevepnet person... jeg har fått bank av 5 nazier som har vært ca fire år eldre enn meg, heller ikke spesielt gøy.... (jeg er også 14)

Skuddpremie på nazier!
Vis hele sitatet...
Du må tenke på at det kan være en grunn for at de blir nazier eller "neger bankere" eller hva dere vil kalle dem... Kanskje de en gang ble banket opp av en gjeng med "pakkiser"(ikke vondt ment) og nå er det tid for å ta igjen.. Øye for øye.
Sist endret av Orinoco; 18. september 2004 kl. 11:26.
Poenget er ikke om nazister er farlige eller ikke, poenget er at hvis de ikke har gjort noe ulovlig, er det absolutt ingen grunn til å nekte de å bosette seg der de vill.

Edit: det at noen har vært en forbryter er vel heller ingen grunn til å nekte folk å bosette seg der de vil det heller

Hvis det er akseptert at en komune kan utestenge nazister (bare på grunn av deres ideologi), kan de vel utestenge andre med politisk, reiligiøs, etnisk bakgrunn med akkurat det samme argumentet.
- Vi setter ned foten med en gang vi får informasjon om at uønskede personer eller grupperinger har tilhold i vår kommune, sier (ordfører) Werp til avisen.
Vis hele sitatet...
Videre, til alle dere som sier "føkk ytringsfriheten, skyt han". Dere skjønner vel hvor paradoksalt dette blir. Dessuten undergraver dere med dette den norske retssikkerheten.
Det merkeligste er at det som er nynazister i dag ville ikke Hitler tatt i med naboens fjernstyrte møkkagreip engang...
Opprinnelig postet av nudo
Det merkeligste er at det som er nynazister i dag ville ikke Hitler tatt i med naboens fjernstyrte møkkagreip engang...
Vis hele sitatet...
Den moderne nazisten er ikke som den en gang var. De fleste av soldatene til Hitler fulgte jo bare ordre.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg syns det er forferdelig av kommunen å sette igang slike tiltak, og etter min mening burde kommunen refses for dette. Herregud, selv om Tore diskriminerer ræven av seg betyr det ikke at komunen har rett til å behandle han annerledes enn alle andre? Hvis huseier vil ha han ut, greit nok, men at komunen gjør alt de kan for å kjeppjage enkeltindivider syns jeg er direkte avskyelig.

Er ikke det rasisme?

PS: Jeg er sterkt antirasistisk, og vil derfor understreke at jeg ikke støtter Vigrid eller Tore Tvedts sak.
Tvedt er rasist, da er det vel bare rett og rimelig at man kan ta han med samme klo? Fight fire with fire.
Sist endret av Yallis; 18. september 2004 kl. 13:53.
Må jeg si det igjen? Skal han bare være en kasteball mellom kommunene? Stakkars kar. Så langt har han ikke gjørt noe ulovelig, så vi får respektere han til det motsatte er bevist.
det er vel strengt tatt ulovlige metoder kommunen bruker, eller i det minste i grenseland... har de virkelig rett til å diskriminere sine innbyggere på den måten, ved at de får folk de ikke liker kasta ut?

personlig ville jeg ikke vært redd for å ha tore tvedt som nabo... det er ikke han som er problemet, han bare laller rundt med dåps og konfirmasjonseremonier i tors og odins navn, og konspirasjonsteorier rundt jødene
Når Mullah fikk være her så lenge så kan vel lille Tore få lov til å overnatte???
sorry COMPstomp. La meg få endre min kommentar om quisling til: En reaksjonær, menneskefiendlig og radikalt idiotisk type. Man kan være et geni, og samtidig en idiot. Husk det.
Norge i et nøtteskall: Total ytringsfrihet for alle som mener det vi ønsker de skal mene, og total ytringsfrihet for alle mener det som er politisk korrekt. Mannen har blitt forfulgt før, saksøkt, og vunnet mot det norske politiet. Selvfølgelig er det ikke riktig at Tore Tvedt blir hivd ut av kommunen, bare fordi han har meninger som ikke faller i hus hos folk flest.

Jeg er sikker på at de som regner seg som nazister i dag, er mer utsatt for vold enn de utsetter andre for. Tenk bare på blitzer-gjengen, som dukker opp overalt og oppfører seg som tullinger.

Ikke mer enn for noen dager siden, ble en hvit svensk 14-åring knivstukket og drept av en innvandrergjeng. Hvor er overskriftene? Jeg husker en viss episode (Benjamin Hermansen) der rollene var helt forandret. Den saken ble jo skikkelig blåst opp i media. Hva er forskjellen fra denne saken, og hvorfor får denne saken såvidt noe spalteplass? Jeg er tilhenger av at folk skal gjøre seg opp meninger basert på all fakta, ikke bare det myndighetene og media ønsker vi skal vite.

Vigrid skriver jo selv på hjemmesidene at de kun skal bruke vold når de selv blir truet. Hva enkeltpersonene innenfor denne gruppen, kan ikke Vigrid holdes ansvarlig for.
For å skape en korrupsjon, er det bare å favorisere dem som tenker likt, kontra dem som tenker ulikt.
Om kommuner velger å nekte nynazister botillatelse så anser jeg det som legitimt. Nynazistiske gruperinger har flere ganger vist at de bevæpner seg, bruker grov vold mot mennesker de ikke liker, lager kvalm i samfunnet osv.

Når det gjelder Tore Tvedt og Vigrid, så er saken litt anerledes da Vigrid stort sett ikke gjør annet enn å sulle rundt i landet og avholde noen syke sermonier. MEN, det er flere som mener Vigrid ruster seg til kamp mot "negere, jøder, kommunister, muslimer og alt unorskt". Denne kampen vil helt sikkert bli ført med våpen. Nylig ble også medlemer av Vigrid arrestert, mistenkt for våpentyveriet på Jørstadmoen. Å nekte denne kuken av en nazifaen å bosette seg i kommunen er fullstendig legitimt og jeg oppfordrer alle andre kommuner til å nekte nazirasshøl og vigridtullinger å bosette seg i kommunen!
Nynazistiske gruperinger har flere ganger vist at de bevæpner seg
Vis hele sitatet...
det samme har grupperinger av utlendinger.

så hvis det er argument, så betyr vel det at kommunene må begynne å forfølge samtlige utlendinger da?

leste også at PST prøvde å stoppe en av konfirmasjonseremoniene til vigrid.

her brukes skattepengene på en flott måte! glem terror og faenskap, så lenge folk ikke blir konfirmert i odins navn, er alt tip-top. religionsfrihet her også...
(liten digresjon)

commie, det du skriver i din forrige post betyr at vi ikke skal la nynazister bosette seg i kommunen fordi de driver med kriminalitet og er bevæpnede?

det er de ikke de eneste som er, det er flere kriminelle utlendinger enn kriminelle nynazister, så hvorfor ikke drive ut de også?
Han tore er en av de mest avskyelige personene i norge, skikkelig dust.
nei. han er goklompen min. sikkelig deilig.
Nylig ble også medlemer av Vigrid arrestert, mistenkt for våpentyveriet på Jørstadmoen.
Vis hele sitatet...
En av de ti som er siktet for våpentyveriet, har visstnok vist seg å ha tilknytning til. Vedkommende har jo selv sagt at Vigrid ikke har noe med det å gjøre. De kan jo ikke holdes ansvarlig for det enkeltmedlemmene innenfor gruppene gjør, det må enkeltmedlemmene stå inne for selv.

Om kommuner velger å nekte nynazister botillatelse så anser jeg det som legitimt. Nynazistiske gruperinger har flere ganger vist at de bevæpner seg, bruker grov vold mot mennesker de ikke liker, lager kvalm i samfunnet osv.
Vis hele sitatet...
Saklig. Jeg vil si det er mange flere grupper i det norske samfunn som gjør mye mer ugagn enn det de nynazistiske grupperingene gjør. Forskjellen er bare at når noen tilknyttet slike grupper gjør noe galt, blåses det opp til det hinsides i media. Hvis derimot en innvandrer gjør noe lignende (som forøvrig er mye hyppigere), får saken såvidt spalteplass.

Hvem er det som skal bestemme hva som er rett eller galt. Er det du, eller kanskje ordføreren i Øvre Eiker?
når det er snakk om oppmerksomheten dette får i media, tror jeg mye ligger i navnet. de aller fleste knytter noe negativt opp mot ordet nazist...
Jøss, hva kan det komme av tror du?
Opprinnelig postet av Stormen
Jeg meldte meg derfor INN i vigrid.
Vis hele sitatet...
Haha!
Har ikke ledd så godt på mange år. Falt faen meg av stolen i latter når jeg leste dette
Evig fett. Få pressa noe info utav dem
Opprinnelig postet av Stormen
Alt for mye prat her - og alt for lite action!

Jeg meldte meg derfor INN i vigrid. Kanskje får vi slik litt "inside-info" på gutta?

Mitt brev lød som følger:
Vis hele sitatet...
Hva om du nå får brev fra Tore Tvedt som anser deg for et medlem, og ønsker å møte deg over en øl? (=
haha.

stormen: hvordan lød svaret?
vi venter i spenning...

btw, tore får nok spontanorgasme av den mailen, du er det perfekte medlem
Hehe... Vel, hvis Tore Tverdt inviterer meg inn i varmen som medlem, så skal jeg bli det!

Og jeg skal til og med gå på medlemsmøtene, bare for å le innvendig av disse idiotene. Så skal jeg spørre medlemmene hans som evnt. måtte møte opp (hvis noen i det hele tatt, unntagen meg og han) - noen slue spørsmål, som får dem til å tenke seg litt om vedrørende hva de egentlig er med på.
oi... skulle ønske jeg hadde så mye tid til overs :-p
Et potensielt superfestlig eksperiment, det er sånn jeg har dagdrømt om å gjøre selv. Men er du ikke redd for å bli dratt inn i noe det kanskje ikke er så lett å komme ut av? Er ikke de muligens litt kjipe å bli uvenner med, dersom du skulle komme til å spørre mr. peace-and-love litt for kritisk eller en dag melde deg ut?
Jeg har registrert at de liker å gå med støvler som i beste fall ser ubehagelige ut å få i leggen...

Uansett er jeg dritspent på evt. korrespondanse, gøy at du faktisk gjorde det! Få alle updates!
haha.

Du er tøff!
Stormen: Er du sikker på at det er så lurt å poste det her i et public forum? Si ifra hvis du vil ha meg til å slette alle postene relatert til stuntet ditt, jeg vil nødig at du skal hilse på Odins vrede.
Hehe... Jeg må innrømme at jeg aldri har vært noe redd for nazister. De er tøffe når de står 20-30 stykker sammen, og så knekker de som tørre små kvister når du får de på egenhånd.

Husker vi hadde en nazist i klassen, som var sinnsykt tøff sammen med de store nazist-vennene sine. Så, så fort han var alene, mobbet alle ham. Til slutt ga han seg som nazist, og ble anti-rasist istedenfor. Det var vel det smarteste han noen gang gjorde.

Uansett, hva er det verste som kan skje? At de banker meg? Dreper meg? Haha, jeg må le og le.
Dere må ikke glemme at Stormen er en stor fyr selv. (Ref: Bildet av ham i kjeledress fra galleriet).

Go get them, Stormen! Vi støtter deg, vi! Jeg skal gjerne kaste colabunnene mine på dem!
hmm, du kan jo aldri vite hva de vil gjøre med deg, men jeg vet at JEG aldri hadde gjort noe sånt..
Hehe.. Ok, men da vet i hvert fall dere det: Hvis jeg plutselig blir inaktiv på forumet - ring politiet og anmeld Tore Tvedt
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Kan jeg få PC'n din hvis du dør?
Fy faen, mad creds to Stormen. Endelig får vi infilitrert miljøet deres, og finne ut hva de egentlig gjør.

Jeg setter en tier på at de drikker te og diskuterer kvantefysikk.
satan!
¨haha. du er litt wack stormen, vet du det?

Loeve: det tror faen jeg og.
stormen, mob.nr'et hans står på vigrid sine sider anyway :P
Stormen: husk på at denne gruppen oppfordrer til vold. Det kan bli farlig etterhvert.

Jeg hadde egentlig tenkt til å ta stuntet selv, men da hadde jeg bare blitt drept av alle jeg kjenner. Tviler på at de ville trodd noe på at det var for å infiltrere. Uansett, pass godt på!

Og husk at hvis du en dag våkner opp og har lyst til å slå inn "pakkistryner" så er det på tide å melde seg ut. Da har eksperimentet slått feil. Tore W. Tvedt skal være rimelig god til å manipulere folk.

Husk også at politiet ikke ser lyst på et medlemskap i Vigrid. Da kan det bli rimelig store fengseltraffer hvis du noen gang skal komme i slosskamp med noen innvandrere. Da blir det automatisk "hate-crime"
Opprinnelig postet av Tobb
det samme har grupperinger av utlendinger.
Vis hele sitatet...
Du tar den ja. Forskjellen er at det bare er en liten andel av innvandrerne som er kriminelle, mens 90% av nynazistene er kriminelle. Innvandrergjengene går ikke konsekvent etter uskyldige, de går etter andre innvandrergjenger, eventuelt gjør ett brekk. Nynazister kan når som helst rette en gunner mot deg. Jeg har selv opplevd nynazister på nært hold. Flere jeg kjenner har blitt jaget av nynazister, det eneste som reddet dem var deres tilknytning til anti-rasistiske organisasjoner. Organiserte nynazister er livsfarlig, de forsurer hele samfunn, de går tungt bevæpnet, banker opp "kommunister", anti-rasister, svarte og hip-hopere(!). Det er en ENORM forskjell mellom nynazister og innvandrere, og det klarer du fint å se selv.

leste også at PST prøvde å stoppe en av konfirmasjonseremoniene til vigrid.
Vis hele sitatet...
Flott, håper de stakk av med soft-isen.

her brukes skattepengene på en flott måte! glem terror og faenskap, så lenge folk ikke blir konfirmert i odins navn, er alt tip-top. religionsfrihet her også...
(liten digresjon)
Vis hele sitatet...
Hvilken terror? Brukes alle skattepengene på Vigrid?

commie, det du skriver i din forrige post betyr at vi ikke skal la nynazister bosette seg i kommunen fordi de driver med kriminalitet og er bevæpnede?
Vis hele sitatet...
Fordi organisert nynazisme er livsfarlig og de grunnene jeg skrev ovenfor, ikke bare pga kriminaliteten, som bortsett fra grov vold, ikke er så grov.

det er de ikke de eneste som er, det er flere kriminelle utlendinger enn kriminelle nynazister, så hvorfor ikke drive ut de også?
Vis hele sitatet...
Fordi de aller fleste utlendingene er lovlydige borgere? Ærlig talt.
det ble litt feil å sammenligne nynazister med innvandrere, mer riktig å sammenligne dem med kriminelle innvandrergjenger.
så med en omformulering:

hvis man kan nekte nynazister å bosette seg i kommuner, bør ikke det samme gjelde for folk som er med i kriminelle innvandrergjenger?

mener fortsatt at det å prøve å stoppe en fullstendig lovlig konfirmasjon er bortkasta ressurser, og bare latterlig når vi har en oppklaringsprosent som kunne vært bedre, og bl.a. 2 uerstattelige malerier på avveie.

Fordi organisert nynazisme er livsfarlig og de grunnene jeg skrev ovenfor, ikke bare pga kriminaliteten, som bortsett fra grov vold, ikke er så grov.
Vis hele sitatet...
litt rar setning... men er nynazister farligere, eller mer voldelige enn innvandrergjenger? jeg personlig ville ihvertfall blitt mer redd hadde jeg møtt en gjeng somaliere en mørk kveld, enn en gjeng nynazister...
Det er fordi du er hvit, eller av den ariske rase om du vil. Hadde du vært mørkhudet hadde det vært noe annet.
har ikke hevdet noe annet...
Du tar den ja. Forskjellen er at det bare er en liten andel av innvandrerne som er kriminelle, mens 90% av nynazistene er kriminelle. Innvandrergjengene går ikke konsekvent etter uskyldige, de går etter andre innvandrergjenger, eventuelt gjør ett brekk. Nynazister kan når som helst rette en gunner mot deg. Jeg har selv opplevd nynazister på nært hold. Flere jeg kjenner har blitt jaget av nynazister, det eneste som reddet dem var deres tilknytning til anti-rasistiske organisasjoner. Organiserte nynazister er livsfarlig, de forsurer hele samfunn, de går tungt bevæpnet, banker opp "kommunister", anti-rasister, svarte og hip-hopere(!). Det er en ENORM forskjell mellom nynazister og innvandrere, og det klarer du fint å se selv.
Vis hele sitatet...
Du tar den ja? Hvor har du informasjon om at 90% av alle nynazister er kriminelle? Innvandrergjenger får ofte konsekvent etter etnisk norske, ettersom de ser på alle hvite, norske mennesker er rasister. Flere du kjenner har blitt jaget av nynazister? Hvis alle som sier de er blitt jaget av nynazister, faktisk er blitt jaget av nynazister, hadde nynazistene stått for en mye større gruppe enn de gjør i dag.

Stormen: husk på at denne gruppen oppfordrer til vold. Det kan bli farlig etterhvert.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra? Det er ikke det jeg leser på sidene deres. Ifølge dem selv er vold kun lov for å forsvare seg. Å gå ut fra at de oppfordrer til vold, går ikke an, og det blir helt feil. Hadde politiet funnet ut at de gjør det (noe de ikke gjør), blir det selvfølgelig straffet.
Sist endret av XYril; 22. september 2004 kl. 13:43.